Neděle 3. března 2024, svátek má Kamil
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Placený Facebook a Instagram. Meta oficiálně představila verze bez reklam

ilustrační snímek foto: Reuters

Americká internetová společnost Meta Platforms nabídne uživatelům možnost zaplatit si měsíční předplatné za používání Facebooku a Instagramu bez zobrazování reklam. Firma o tom v pondělí informovala na svém webu s tím, že reaguje na evropské předpisy.
  18:31

Agentura Reuters uvedla, že Meta se pomocí tohoto záměru pokouší obejít unijní předpisy, které by mohly omezit její schopnost přizpůsobovat reklamy uživatelům bez jejich souhlasu a poškodit její hlavní zdroj tržeb.

Nabídka platí pro uživatele z EU, Švýcarska a zemí Evropského hospodářského prostoru, které vyjma unijních států zahrnují Island, Norsko a Lichtenštejnsko. Při používání služby z webového prohlížeče bude měsíční předplatné 9,99 eura (asi 245 Kč), pro uživatele chytrých telefonů a tabletů s operačními systémy Android a iOS to bude 12,99 eura (319 Kč).

Nabídka volby mezi bezplatnou variantou s reklamami a placeným předplatným bez nich by mohla vést k tomu, že se uživatelé rozhodnou pro první variantu. To by Metě pomohlo vyhovět předpisům, aniž by to ovlivnilo její aktivity v oblasti reklamy.

Zaplatili byste si za verze Facebooku a Instagramu bez reklam?

celkem hlasů: 798

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00pondělí 6. listopadu 2023. Anketa je uzavřena.

NE664
Sociální sítě nevyužívám113
ANO21

Základním podnikatelským modelem společnosti Meta je už téměř 20 let nabídka bezplatných služeb v oblasti sociálních sítí a prodej reklamy podnikům, které chtějí uživatele těchto sítí oslovit. Evropa je podle listu Financial Times (FT) pro Metu druhým nejlukrativnějším regionem po Severní Americe. Finanční ředitelka firmy Susan Li v dubnu uvedla, že reklama v Evropské unii se podílí zhruba deseti procenty na celkových obchodních aktivitách podniku.

Irský úřad pro ochranu osobních údajů (DPC) firmě v lednu vyměřil pokutu 390 milionů eur (zhruba 9,6 miliardy Kč) za to, že nutila uživatele akceptovat cílenou reklamu jako podmínku pro používání sítě Facebook. Společnost později uvedla, že má s ohledem na unijní regulaci v úmyslu požádat uživatele v EU o souhlas dřív, než umožní firmám cílit reklamy.

Autoři: ,