Neděle 26. května 2024, svátek má Filip
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Módní byznys v turbulenci: ani když obchod vydělává, nemusí to stačit

Finanční ředitel Lime Daniel Holek. foto: Radka Korandová

Rozhovor
Vývoj na trhu módy je v posledních letech velmi dynamický a investoři musí dobře promýšlet strategii, říká v rozhovoru Daniel Holek, finanční ředitel skupiny Lime, která zastupuje řadu světových značek jako je Boss.
  10:55

Od roku 2018 jste byli jediným zástupcem na českém trhu pro značky Hugo a Boss. Boss má v Česku silnou pozici, díky tomu, že je už od 90. let symbolem manažerského úspěchu…
Náš obchod na OC Chodov skvěle prosperuje. Boss je kvalitní značka, v Česku u vyšší příjmové skupiny velice populární. Přesto jsme se po pečlivé úvaze rozhodli neprodloužit spolupráci s německou centrálou a věnovat se rozvoji jiných značek.

Proč?
Nezní moc logicky zavírat obchod, který tak dobře funguje, jenže německý partner měl představu strategického rozvoje, vůči které jsme měli určité pochybnosti. Někdejší Hugo Boss se totiž před pár lety rozdělil na dvě značky - klasický, prémiový, na obleky zacílený Boss a pak Hugo, což je móda pro mladší, sportovnější, ležérní oblečení.

S Bossem byla léta výborná spolupráce, ale Hugo nevykazoval dlouhodobě takové výsledky jako Boss, zákazníci v ČR Huga zkrátka zatím nepřijali. Doba je nejistá, inflace vysoká, lidé šetří. Hugo Boss chtěl expandovat i se svou méně úspěšnou značkou Hugo a proto jsme se nedomluvili.

Pro české franšízanty jsou ikonické značky často tak důležité, že je provozují, i když na nich nevydělávají. Je to věc prestiže…
Takto my na byznys nehledíme. Sledujeme ekonomický výkon, a když nějaká pobočka delší dobu nefunguje podle našich představ, tak ji prostě zavřeme. V dnešním byznysu, lhostejno zda prodáváte oblečení, auta nebo kartáček na zuby, musíte být flexibilní. Makroekonomická realita a potřeby a možnosti zákazníka se stále mění.

Zastupujete také značku Armani. Jak té se daří?
Zajímavé je, že Armani, se svým uvolněným stylem, byla jednou ze značek, které prospěl covid. Lidé byli doma, šlo jim víc o pohodlí a komfort, což tato značka výborně splňuje.

Možná vůbec nejsilnější značkou mezi botami je u nás Geox. Ta také patří do vašeho portfolia…
Geox má u nás tradičně silné postavení, protože nabízí skvělý výběr pro celou rodinu - ženy, muže a děti. Funkční, elegantní a není drahá. V naší databázi máme víc jak 50 000 klientů, to je opravdu silná cílová skupina. Přesto i zde jsme neváhali optimalizovat. Zavřeli jsme pobočky v Brně a Ostravě, naopak otvíráme nový obchod v Praze.

Jaké má vaše fashion skupina Lime plány do budoucna?
Finalizujeme podmínky s novou značkou dostupnému luxusu, která je u nás oblíbená, ale nemá zatím fyzický obchod. A také budeme otvírat novou prodejnu Geox v Letňanech.

Autor: