Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Britové opouštějí Airbus

Evropský letecký gigant Airbus změní zásadně svoji vlastnickou strukturu. Dvacetiprocentní vlastník, britský zbrojní výrobce BAE Systems, potvrdil odchod s firmy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

El Cid

22. 4. 2006 22:07
Přece se nebudou paktovat s komunisty - to by to dopadlo!

0 0
možnosti

Chirac

22. 4. 2006 22:01
Jsme nechápajícími svědky vývoje zlomu.

Francouzi teď budou dovážet křídla ke svým letadlům z Číny. Anebo Číňanům pošlou i zbytek dokumentace, a nechají si je tam vyrobit celé. Pak si na ně dají nálepku Airbus Industry.

Pro mě osobně to znamená, že případným letům s Airbusy se raději předem vyhnu.

0 0
možnosti

K.Mařík

10. 4. 2006 13:52
Ahá.

Nazdar odborníci. Nechápu, jak tady můžete spekulovat o pravých důvodech uvedených kroků anglánů. Já jsem přesvědčený, že o skutečných důvodech ví jen první dvě úrovně řízení firmy a dalších ix, se jen může domnívat. Zato vy víte všechno. :-) Alespoň jsem se trochu zasmál. Díky. Pokud se pletu a máte úzké vztahy se zainteresovanými firmami, naznačte jim, že by ty křídla mohli vyrábět u mě doma - mám volnou dvojgaráž a znuděnou manželku,  která by nějakou práci potřebovala jak sůl.

0 0
možnosti

Novy

9. 4. 2006 6:08
Vse souvisi se vsim

Moje iluze o Britech jiz davno skoncily- Anglicane za cela staleti prokazuji svoji povahu tim, ze je jim nejlepe v jejich "splendid isolation". V Evropske unii se take neciti dobre a neciti se dobre proto ani v Airbusu.Jejich idea byla vzdy znama - kolonie at byvale jsou jejich spojenci - nakonec USA je take byv. anglicka kolinie. V roce 1938 v Mnichove se take projevili - dali Hitlerovi nazrat, aby jim nesahal na jejich kolonie a kdyz videli, ze by Hitler mohl byt pro ne nebezpecny tak ho nasmerovali na Rusko a pak se spojil s nejvetsim vrahem  Stalinem. cil byl jasny at se Rusko s Nemeckem navzejem znici a my se tak zbavime dvou protivniku.

0 0
možnosti

Chirac

8. 4. 2006 23:28
Na stránkách Airbus Industry

jsem si všiml v době uvedení a380 jásání nad novou sérií airbusů s křídlem vyrobeným v Číně. Zarazilo mě to tehdy velice. Zpráva je v souladu s vývojem, naznačeným těmi čínskými křídly. Airbus dlouho jásat nebude. Na čínských křídlech poputuje, tak či onak, rovnou do hrobu.

0 0
možnosti

Pako

7. 4. 2006 21:08
A CO TAK POUCIT TEBE HONZIKU

Britove byli v povalecnych letech dulezitym vyrobcem tryskovych letadel. Jenomze na to nemeli jednoduse penize konkurovat Americanum ve vyzkumu. Nevim o jakem "predavani vyzkumu" tady mluvis, je mozne ze v te dobe nejaka americka firma koupila nejakou britskou firmu, ale situace byla spise opacna, ze byl po valce obrovsky nadbytek kapacity v leteckem prumyslu, hlavne v USA. USA mely za valky 8, nebo 10 serioznich vyrobcu letadel, Britanie mela 1, nebo 2. Take penize na vyzkum od Pentagonu byly neporovnatelne vetsi, nez co si mohla dovolit Britanie

. Lonske "vitezstvi " Airbusu vypada upne jinak, kdyz se na nej podivame zblizka. Airbus mel v r. 2005 asi 1050 objednavek na letadla, Boeing asi 1020, tohle je to velike vitezstvi. Jenomze z tech 1050 objednavek, mel Airbus 918 v nejmensi kategorii /A320, A319, A321/ , coz jsou letadlo o velikosti 60 az 80 tun celkove vahy. Ve strednich kategoriich, ale jasne vyhral Boeing. A tady mluvime o letadlech 220/ 250 tun,/ novy B787, proti A330. A v kategorii 350/370 tun / B777, proti A340/. Takze to velike jasani v Airbusu bylo zalozeno na srovnavani letadel o velikosti 60 tu, s letadly o velikosti 550 tun, jedna ku jedne a to je nesmysl. Kdyz si to spocitas v objemu trzeb, tak jasne vyhral Being. Fakt je ze ma Airbus dobre letadlo v nejmensi kategotii A320 proti B737, ale Boeing nedavno predstavil modernizovane typy B737 /800 a 737/900, a dotahuje Airbus v teto kategorii.

Ve stredni tride zacal Boeing prodavat supermoderni B787, Dreamliner /220 az 250 tun/ , ktery Airbus v teto kategorii primo drti, Airbus byl donucen narychlo postavit proti B787, A350, coz ale neni ani nove letadlo je to jen modernizovany A330 a proto uz nyni je jasne, ze nedosahne paratry jake ma B787.

0 0
možnosti

Pako

7. 4. 2006 21:10
Re: A CO TAK POUCIT TEBE HONZIKU

nedosahne paratry jake ma B787. O tridu vyse, je to take jasny disastr pro Airbus ve tride 350 tun, /A340 proti B777/, Objednavky na A340 se zastavily, skoro uplne, protoze Boeing ma ve stejne kategorii dvoumotorovy B777, ktery je mnohem uspornejsi nez 4 motorovy A340 a to je v dobe draheho paliva smrtelna vada, na krase , B340, i kdyz je pomerne novy tak obchodne krachuje proti B777.. Na slavne superjubo A380, se objednavky zastavily take, od velike slavy na aerosalonu v Parizi ma jen 10 novych objednavek, a ma stale jenom 159 objednavek celkem, i kdy mel mit podle planu do konce roku 2005 200objednavek.. Staricky B747, vyzira zakazniky pro A380, mel v 2005 pres 40 objednavek , hlavne na nakladni sluzbu. Cely projekt A380 je uz zpozdeny, Airbus nesplnil udane parametry na ktere nalakal nektere zakazniky , prekroci maximalni povolenou vahu prazdneho letadla o nekolik tun a bude muset udelat nakladne zmeny v projektu, nebo snizit pocet cestujicich a nebo zaplatit tvrde pokuty zakaznikum. Hodne z tech prvnich zakazniku na A380, jsou EU vlady, statni aerolinie, jejichz objednavky na A380 mohly byt politicky motivovane a jednak ti soukromi zakaznici kteri velke letadlo urcite potrebuji a vyuziji, uz ho asi objeenali a zadni novi zakaznici se zatim neobjevuji. Pritom je do A380 investovano kolem 15 miliard eur a je nejmene 2 miliardy pres rozpocet /a to je lonske cislo/ a kdyz si uvedomis, ze cena celeho Airbusu jako firmy je take kolem 15 miliard, tak pokud se A380 nevzpamatuje, muze to financne polozit celou firmu. Pro srovnani Boeing je financne asi 3x vetsi nez Airbus, kdyz se zapocita vojenska letecka vyroba , zakazky pro NASA, velke rakety, satelity, atd. Boeing podal u WTO, svetove organizace pro obchod, zalobu proti statnim dotacim Airbusu od evropskych vlad, jako tomu bylo v minulosti, taze budou mit problemy Airbus financne zachranovat . Airbus muze byt velice brzy v zavaznych financnich potizich a mozna proto Britove z Airbusu utikaji.

0 0
možnosti

panx

7. 4. 2006 16:21
cestina

odchod z firmy, chtel asi basnik rici... kde jinde by se melo dbat...

0 0
možnosti

Honza

7. 4. 2006 14:40
Britové se nepoučili ...

Vypadá to, že se Britové nepoučili, když američanům předali výsledky svého výzkumu nadvzukových letadel po druhé světové válce a zapomněli, jak na ně pak amíci zvysoka ... Teď to vidím spíše tak, že Airbus začal vyrábět více letadel a je úspěšnější, než Boeing, a američanům jde (jako vždycky) o prachy. Buď uplatili Brity, nebo jim slíbili výhodné obchody...

0 0
možnosti

Jakub

7. 4. 2006 12:50
Oprava

...odchod Z firmy. Slecna korektorka mela dnes tezke rano :)

0 0
možnosti