Čína by se ráda stala globálním dodavatelem letadel a doufá, že C919 bude konkurovat letounům 737 americké společnosti Boeing a strojům A320 evropské firmy Airbus. Peking rovněž plánuje výrobu větších letadel ve společném podniku s Ruskem.
Zemřel ‚otec‘ slavného Jumbo Jetu. Konstruktéru Sutterovi bylo 95 let |
Letoun C919 nyní podle firmy COMAC prochází přísnými testy. „Tvrdě pracujeme na uskutečnění prvního letu v závěru letošního roku,“ uvedl zástupce marketingového šéfa podniku Lu Čeng.
V červnu absolvoval svůj první komerční let čínský regionální letoun ARJ-21, který má konkurovat modelům firem Embraer a Bombardier. Letadlo ARJ-21, určené pro přepravu zhruba 90 cestujících, získalo od čínského úřadu pro civilní letectví osvědčení o způsobilosti k létání na konci loňského roku.
To je o deset let později, než Čína původně plánovala.
S průtahy se potýká rovněž projekt C919. Čínské úsilí o rozvoj výroby letadel brzdí nezkušenost, nedostatek místních leteckých designérů a inženýrů i nedostatek domácích firem disponujících potřebnými technologiemi, napsala agentura Reuters.