Diskuze
Nebrzdil ani neutekl z kabiny. Příčinou tragédie u Českého Brodu mohl být i kolaps strojvůdce
Děkujeme za pochopení.
P37a21v24e51l 74M69a36t29o12u87š95e59k
To je zase fundovaný článek! Tlačítkem bdělosti se hnací vozidla vybavují nejméně 50 let. K nehodě nedošlo za Českým Brodem, nýbrž před ním. Podle výpovědi cestujících vlak údajně nebrzdil vůbec, ani na návěst stůj, z níž se pak měl následně rozjet na příliš vysokou rychlost a najet do vlaku stojícího před ním.
Š13t72ě70p62á34n 65H21a85š52e86k
Vše je zaznamenané na elektronickém záznamu. Zatím plky.
Pokud Drážní inspekce bude chtít, dozvíme se se vše na sekundy a metry. Tedy chování toho stroje, mašiny. Strojvůdce ovšem není snímám jako na EEG!!! Stejně tomu 97% procent novinářů nebude vůbec rozumět, cca 59% veřejnosti rozumět bude. Hodně zas budou plkat novináři a politici, kteří vědí všechno.
Něco malinko o technice na kolejích vím, tak jsem si dovolil špitnout. Hodně bude záležet na chytrolínech, kteří budou zdůrazňovat, že nikdy nevyhodili žádný papír se svojí kancelářskou blbostí do koše.
Zkráceno.
D10a81n 89P71í82š83ť34a76l66a
Kdysi když jezdila pára byli na mašině dva! Strojvedoucí a topič. Proč by nemohli jezdit společně dva strojvedoucí? V letadle taky většinou není v kokpitu jenom jeden! Jak prosté milý Watsone!
P95e28t81r 41H23a19n
Já bych tam dal radši tři. Dva se nemusí dohodnout, zatímco hlasování tří o tom, jestli brzdit nebo ne, do toho vnese tu správnou demokracii.
J70a70r15o42s18l22a47v 13K77o82u30t39s81k21ý
Strojvedoucí uviděl na vjezd.náv. do Č.Brodu návěst dovolující jízdu a neuvědomil si,že nepatří jemu,ale vlaku za kterým zastavil. Častá chyba lidí zvyklých jezdit pravidelně na autobloku. Nedošlo by k ní,kdyby byl dodržen předpis SŽDC D1 o jiízdě podle rozhledu.
Z79v93i28r55e63t90n27i82k 26L16a74p51i75l
To je nějaká blbina. On za žádným vlakem nezastavil...
P29e60t35r 29Š61r40a98i72e25r
Nechápu, že při úrovni současné smart techniky nejsou vlaky vybaveny nějakým senzorem bdělosti / indispozice, když ty se už vyskytují dokonce i ve vybavenějších osobních autech, kde nehrozí zdaleka takové následky... Auta už jsou schopna samořízení dokonce v provozu na silnici, aspoň v USA, a u kolejí, u kterých je naprosto jasné, kam vedou, zůstaváme (u nás) leckde na úrovni zabezpečení (člověkem) z počátků průmyslové revoluce po r. 1825 ...
P28e77t23r 74Š62r63a65i79e54r
teda neměl jsem samosebou na mysli ono "zabezpečení tlačítkem!, o něm vím, ale které je tak na úrovni minulého století ...
J10o84s87e66f 66P93a22v33l41i26k
tohle prave nechapu - jak mohl jet ten vlak dal, kdyz strojvudce nemackal tlacitko bdelosti? Nekde neco nefunguje
Z89v77i79r36e50t54n58i38k 29L46a59p29i28l
Jak často se to tlačítko mačká? Mezi posledním zmáčknutím a spuštěním rychlobrzdy uplyne 15 vteřin. Viz odkaz dále. Vlak jel nějakých 18m/sec, trať je v mírném pravotočivém oblouku (viz odkaz; strojvedoucí měl silnici po pravé ruce), takže strojvedoucí měl na reakci nějakých 10-15 vteřin; rozhodně dost na to, aby začal brzdit a zkusil utéct, ale tlačítko? Počítám, že mu chvíli trvá, než usoudí, že už ho nikdo nezmáčkne a začne něco dělat samo.
Ten odkaz (obrázek z mapy.cz): https://mapy.cz/zakladni?x=14.8457466&y=50.0799619&z=16&pano=1&pid=67729874&yaw=1.423&fov=1.257&pitch=-0.057
O tlačítku bdělosti zde: https://www.strojvedouci.com/2019/tlacitko-bdelosti/. Rychlobrzda je docela fofr, mám to vyzkoušené. Jednou jsme použili (průvodčí osobně) záchrannou brzdu, když naftové topení udělalo z motoráku plynovou komoru.
Mmch - ta průvodčí, paní nikoliv z nejmladších, nebyla zrovna na výši situace. Už ten návrh osvobodit se zabrzděním vzešel od cestujících, ale pak jsme museli tu brzdu chráni
P49a37v33e28l 20S35k51ř79i44v29a82n
Začínám mít nepříjemný pocit, že vše na dráze je jedna velká žumpa. Včera zástupce Federace strojvůdců veřejně prohlásil, že jediný systém, který by té srážce vlaků dokázal zabránit, je ETCS. No, to je tedy síla. Tzn. že český drážní úřad, AŽD a celý tenhle business je banda šmejdů, která doteď nebyla schopna českou železnici zabezpečit na evropskou úroveň kvality ? ETCS tedy není v Česku o evropské kompatibilitě, jak by měl být, ale o tom, aby byl provoz vůbec bezpečný ? V tom případě je čas na čistku této komunity, aby i na železnici byl ukončen komunistický bordel, který tam zřejmě panuje. Proč v tom případě Federace strojvůdců nekřičela, že pro bezpečnost potřebuje ETCS ?! To mlčeli, protože jim vyhovovalo mít pohodlí a nic nového se neučit ? To je pěkný zájem o bezpečnost cestujících !!!
Z16v61i23r27e30t41n98i57k 81L50a12p74i82l
A/ ETCS neznamená "pozdvižení ČR na evropskou úroveň", ale sjednocení jednotlivých evropských systémů
B/ Řeč je o desítkách miliard.
J44o87s50e74f 65S92v79o54b50o65d68a
Tlačítko bdělosti nezjistilo, že strojvedoucí zkolaboval?
Něco tady smrdí ...
Pěkný den.
Z92v22i15r73e19t42n59i53k 44L91a44p21i97l
Nic tu nesmrdí. Tlačítko bdělosti má prodlevu 15 vteřin od posledního zmáčknutí do začátku nouzového brzdění. Za tu dobu vlak ujede 15 x 18,33(m/sec) = čtvrt kilometru.
Těžko říct, jestli tak daleko strojvedoucí viděl (ze znalosti místních poměrů odhaduji, že spíš ne; rozhodně je to na hraně - mírný pravotočivý oblouk, jednotlivé keře ano, protihluková stěna ne). Neboli je dost dobře možné, že to tlačítko zjistit nestačilo.
Taky si dovedu představit, že když se člověku náhle udělá vysloveně blbě, tak toho kolem sebe moc nevidí a jen se snaží dostat se do stanice = co nejblíž k doktorovi.