Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nebrzdil ani neutekl z kabiny. Příčinou tragédie u Českého Brodu mohl být i kolaps strojvůdce

Dá se říct, že čtyřicetiletý strojvůdce neudělal až do osudné srážky chybu. Za Českým Brodem zastavil v úterý večer u návěstidla, které má „zdržet“ soupravy na vytížené trati, aby se nebezpečně nepřibližovaly. Pak se dal patrový vlak City Elefant opět do pohybu. Podle pravidel měl ale jet jen tak rychle, aby se nesrazil s poštovním vlakem, který čekal před dalším návěstidlem. Poté přišly chvíle, jež zatím nemají spolehlivé vysvětlení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je zase fundovaný článek! Tlačítkem bdělosti se hnací vozidla vybavují nejméně 50 let. K nehodě nedošlo za Českým Brodem, nýbrž před ním. Podle výpovědi cestujících vlak údajně nebrzdil vůbec, ani na návěst stůj, z níž se pak měl následně rozjet na příliš vysokou rychlost a najet do vlaku stojícího před ním.

0 0
možnosti

Vše je zaznamenané na elektronickém záznamu. Zatím plky.

Pokud Drážní inspekce bude chtít, dozvíme se se vše na sekundy a metry. Tedy chování toho stroje, mašiny. Strojvůdce ovšem není snímám jako na EEG!!! Stejně tomu 97% procent novinářů nebude vůbec rozumět, cca 59% veřejnosti rozumět bude. Hodně zas budou plkat novináři a politici, kteří vědí všechno.

Něco malinko o technice na kolejích vím, tak jsem si dovolil špitnout. Hodně bude záležet na chytrolínech, kteří budou zdůrazňovat, že nikdy nevyhodili žádný papír se svojí kancelářskou blbostí do koše.

Zkráceno.

0 0
možnosti
Foto

I47v83o 20J65o33u46z42a

16. 7. 2020 13:46

A co sebevražda?

0 0
možnosti

Není možno vyloučit. Počkejme si.

0 0
možnosti

Kdysi když jezdila pára byli na mašině dva! Strojvedoucí a topič. Proč by nemohli jezdit společně dva strojvedoucí? V letadle taky většinou není v kokpitu jenom jeden! Jak prosté milý Watsone!

0 0
možnosti

P95e28t81r 41H23a19n

16. 7. 2020 12:15

Já bych tam dal radši tři. Dva se nemusí dohodnout, zatímco hlasování tří o tom, jestli brzdit nebo ne, do toho vnese tu správnou demokracii. ;-D

0 0
možnosti

Strojvedoucí uviděl na vjezd.náv. do Č.Brodu návěst dovolující jízdu a neuvědomil si,že nepatří jemu,ale vlaku za kterým zastavil. Častá chyba lidí zvyklých jezdit pravidelně na autobloku. Nedošlo by k ní,kdyby byl dodržen předpis SŽDC D1 o jiízdě podle rozhledu. Rv

0 0
možnosti

To je nějaká blbina. On za žádným vlakem nezastavil...

0 0
možnosti
Foto

P29e60t35r 29Š61r40a98i72e25r

16. 7. 2020 10:05

Nechápu, že při úrovni současné smart techniky nejsou vlaky vybaveny nějakým senzorem bdělosti / indispozice, když ty se už vyskytují dokonce i ve vybavenějších osobních autech, kde nehrozí zdaleka takové následky...:-/ Auta už jsou schopna samořízení dokonce v provozu na silnici, aspoň v USA, a u kolejí, u kterých je naprosto jasné, kam vedou, zůstaváme (u nás) leckde na úrovni zabezpečení (člověkem) z počátků průmyslové revoluce po r. 1825 ...8-o;-€Rv

0 0
možnosti
Foto

P28e77t23r 74Š62r63a65i79e54r

16. 7. 2020 10:12

teda neměl jsem samosebou na mysli ono "zabezpečení tlačítkem!, o něm vím, ale které je tak na úrovni minulého století ...;-)

0 0
možnosti

tohle prave nechapu - jak mohl jet ten vlak dal, kdyz strojvudce nemackal tlacitko bdelosti? Nekde neco nefunguje

0 0
možnosti

Jak často se to tlačítko mačká? Mezi posledním zmáčknutím a spuštěním rychlobrzdy uplyne 15 vteřin. Viz odkaz dále. Vlak jel nějakých 18m/sec, trať je v mírném pravotočivém oblouku (viz odkaz; strojvedoucí měl silnici po pravé ruce), takže strojvedoucí měl na reakci nějakých 10-15 vteřin; rozhodně dost na to, aby začal brzdit a zkusil utéct, ale tlačítko? Počítám, že mu chvíli trvá, než usoudí, že už ho nikdo nezmáčkne a začne něco dělat samo.

Ten odkaz (obrázek z mapy.cz): https://mapy.cz/zakladni?x=14.8457466&y=50.0799619&z=16&pano=1&pid=67729874&yaw=1.423&fov=1.257&pitch=-0.057

O tlačítku bdělosti zde: https://www.strojvedouci.com/2019/tlacitko-bdelosti/. Rychlobrzda je docela fofr, mám to vyzkoušené. Jednou jsme použili (průvodčí osobně) záchrannou brzdu, když naftové topení udělalo z motoráku plynovou komoru.

Mmch - ta průvodčí, paní nikoliv z nejmladších, nebyla zrovna na výši situace. Už ten návrh osvobodit se zabrzděním vzešel od cestujících, ale pak jsme museli tu brzdu chráni

0 0
možnosti

Začínám mít nepříjemný pocit, že vše na dráze je jedna velká žumpa. Včera zástupce Federace strojvůdců veřejně prohlásil, že jediný systém, který by té srážce vlaků dokázal zabránit, je ETCS. No, to je tedy síla. Tzn. že český drážní úřad, AŽD a celý tenhle business je banda šmejdů, která doteď nebyla schopna českou železnici zabezpečit na evropskou úroveň kvality ? ETCS tedy není v Česku o evropské kompatibilitě, jak by měl být, ale o tom, aby byl provoz vůbec bezpečný ? V tom případě je čas na čistku této komunity, aby i na železnici byl ukončen komunistický bordel, který tam zřejmě panuje. Proč v tom případě Federace strojvůdců nekřičela, že pro bezpečnost potřebuje ETCS ?! To mlčeli, protože jim vyhovovalo mít pohodlí a nic nového se neučit ? To je pěkný zájem o bezpečnost cestujících !!!

0 0
možnosti

A/ ETCS neznamená "pozdvižení ČR na evropskou úroveň", ale sjednocení jednotlivých evropských systémů

B/ Řeč je o desítkách miliard.

0 0
možnosti
Foto

Tlačítko bdělosti nezjistilo, že strojvedoucí zkolaboval?

Něco tady smrdí ...

Pěkný den.

0 0
možnosti

Nic tu nesmrdí. Tlačítko bdělosti má prodlevu 15 vteřin od posledního zmáčknutí do začátku nouzového brzdění. Za tu dobu vlak ujede 15 x 18,33(m/sec) = čtvrt kilometru.

Těžko říct, jestli tak daleko strojvedoucí viděl (ze znalosti místních poměrů odhaduji, že spíš ne; rozhodně je to na hraně - mírný pravotočivý oblouk, jednotlivé keře ano, protihluková stěna ne). Neboli je dost dobře možné, že to tlačítko zjistit nestačilo.

Taky si dovedu představit, že když se člověku náhle udělá vysloveně blbě, tak toho kolem sebe moc nevidí a jen se snaží dostat se do stanice = co nejblíž k doktorovi.

0 0
možnosti