Diskuze
Nebrzdil ani neutekl z kabiny. Příčinou tragédie u Českého Brodu mohl být i kolaps strojvůdce
Děkujeme za pochopení.

P72a89v24e38l 29M12a22t45o76u34š51e89k
To je zase fundovaný článek! Tlačítkem bdělosti se hnací vozidla vybavují nejméně 50 let. K nehodě nedošlo za Českým Brodem, nýbrž před ním. Podle výpovědi cestujících vlak údajně nebrzdil vůbec, ani na návěst stůj, z níž se pak měl následně rozjet na příliš vysokou rychlost a najet do vlaku stojícího před ním.
Š58t85ě20p85á57n 10H48a96š98e26k
Vše je zaznamenané na elektronickém záznamu. Zatím plky.
Pokud Drážní inspekce bude chtít, dozvíme se se vše na sekundy a metry. Tedy chování toho stroje, mašiny. Strojvůdce ovšem není snímám jako na EEG!!! Stejně tomu 97% procent novinářů nebude vůbec rozumět, cca 59% veřejnosti rozumět bude. Hodně zas budou plkat novináři a politici, kteří vědí všechno.
Něco malinko o technice na kolejích vím, tak jsem si dovolil špitnout. Hodně bude záležet na chytrolínech, kteří budou zdůrazňovat, že nikdy nevyhodili žádný papír se svojí kancelářskou blbostí do koše.
Zkráceno.

D93a19n 97P21í53š39ť66a84l59a
Kdysi když jezdila pára byli na mašině dva! Strojvedoucí a topič. Proč by nemohli jezdit společně dva strojvedoucí? V letadle taky většinou není v kokpitu jenom jeden! Jak prosté milý Watsone!
P73e12t82r 86H47a56n
Já bych tam dal radši tři. Dva se nemusí dohodnout, zatímco hlasování tří o tom, jestli brzdit nebo ne, do toho vnese tu správnou demokracii.
J88a81r95o27s98l25a88v 58K73o50u35t73s69k58ý
Strojvedoucí uviděl na vjezd.náv. do Č.Brodu návěst dovolující jízdu a neuvědomil si,že nepatří jemu,ale vlaku za kterým zastavil. Častá chyba lidí zvyklých jezdit pravidelně na autobloku. Nedošlo by k ní,kdyby byl dodržen předpis SŽDC D1 o jiízdě podle rozhledu.
Z82v27i13r97e10t15n16i13k 29L87a70p46i21l
To je nějaká blbina. On za žádným vlakem nezastavil...

P95e53t57r 27Š76r45a68i71e30r
Nechápu, že při úrovni současné smart techniky nejsou vlaky vybaveny nějakým senzorem bdělosti / indispozice, když ty se už vyskytují dokonce i ve vybavenějších osobních autech, kde nehrozí zdaleka takové následky... Auta už jsou schopna samořízení dokonce v provozu na silnici, aspoň v USA, a u kolejí, u kterých je naprosto jasné, kam vedou, zůstaváme (u nás) leckde na úrovni zabezpečení (člověkem) z počátků průmyslové revoluce po r. 1825 ...

P44e78t51r 80Š15r60a33i69e28r
teda neměl jsem samosebou na mysli ono "zabezpečení tlačítkem!, o něm vím, ale které je tak na úrovni minulého století ...
J95o36s76e56f 98P84a86v42l49i85k
tohle prave nechapu - jak mohl jet ten vlak dal, kdyz strojvudce nemackal tlacitko bdelosti? Nekde neco nefunguje
Z62v17i56r61e13t91n14i25k 33L57a37p11i86l
Jak často se to tlačítko mačká? Mezi posledním zmáčknutím a spuštěním rychlobrzdy uplyne 15 vteřin. Viz odkaz dále. Vlak jel nějakých 18m/sec, trať je v mírném pravotočivém oblouku (viz odkaz; strojvedoucí měl silnici po pravé ruce), takže strojvedoucí měl na reakci nějakých 10-15 vteřin; rozhodně dost na to, aby začal brzdit a zkusil utéct, ale tlačítko? Počítám, že mu chvíli trvá, než usoudí, že už ho nikdo nezmáčkne a začne něco dělat samo.
Ten odkaz (obrázek z mapy.cz): https://mapy.cz/zakladni?x=14.8457466&y=50.079...
O tlačítku bdělosti zde: https://www.strojvedouci.com/2019/tlacitko-bdelost.../. Rychlobrzda je docela fofr, mám to vyzkoušené. Jednou jsme použili (průvodčí osobně) záchrannou brzdu, když naftové topení udělalo z motoráku plynovou komoru.
Mmch - ta průvodčí, paní nikoliv z nejmladších, nebyla zrovna na výši situace. Už ten návrh osvobodit se zabrzděním vzešel od cestujících, ale pak jsme museli tu brzdu chráni
P62a81v34e55l 28S98k55ř78i58v69a15n
Začínám mít nepříjemný pocit, že vše na dráze je jedna velká žumpa. Včera zástupce Federace strojvůdců veřejně prohlásil, že jediný systém, který by té srážce vlaků dokázal zabránit, je ETCS. No, to je tedy síla. Tzn. že český drážní úřad, AŽD a celý tenhle business je banda šmejdů, která doteď nebyla schopna českou železnici zabezpečit na evropskou úroveň kvality ? ETCS tedy není v Česku o evropské kompatibilitě, jak by měl být, ale o tom, aby byl provoz vůbec bezpečný ? V tom případě je čas na čistku této komunity, aby i na železnici byl ukončen komunistický bordel, který tam zřejmě panuje. Proč v tom případě Federace strojvůdců nekřičela, že pro bezpečnost potřebuje ETCS ?! To mlčeli, protože jim vyhovovalo mít pohodlí a nic nového se neučit ? To je pěkný zájem o bezpečnost cestujících !!!
Z49v84i29r96e58t42n88i13k 28L85a67p36i31l
A/ ETCS neznamená "pozdvižení ČR na evropskou úroveň", ale sjednocení jednotlivých evropských systémů
B/ Řeč je o desítkách miliard.

J88o76s23e55f 18S46v69o37b94o49d24a
Tlačítko bdělosti nezjistilo, že strojvedoucí zkolaboval?
Něco tady smrdí ...
Pěkný den.
Z73v73i38r68e43t93n16i13k 47L51a21p28i71l
Nic tu nesmrdí. Tlačítko bdělosti má prodlevu 15 vteřin od posledního zmáčknutí do začátku nouzového brzdění. Za tu dobu vlak ujede 15 x 18,33(m/sec) = čtvrt kilometru.
Těžko říct, jestli tak daleko strojvedoucí viděl (ze znalosti místních poměrů odhaduji, že spíš ne; rozhodně je to na hraně - mírný pravotočivý oblouk, jednotlivé keře ano, protihluková stěna ne). Neboli je dost dobře možné, že to tlačítko zjistit nestačilo.
Taky si dovedu představit, že když se člověku náhle udělá vysloveně blbě, tak toho kolem sebe moc nevidí a jen se snaží dostat se do stanice = co nejblíž k doktorovi.