Sobota 11. května 2024, svátek má Svatava
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Od Airbusu se odvracejí klienti

Airbus dostal další úder. Německé aerolinie Lufthansa uzavřely podle agentury BBC obchod s Boeingem na dodávku dvaceti letadel 747-800 v hodnotě 5,5 miliardy dolarů (asi sto patnáct miliard korun). Součástí dohody je opce na nákup dalších dvaceti strojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pako

11. 12. 2006 23:27
Pan autor si to trochu zjednodusuje

Autor clanku si trosku vymysli. Lufthansa nikdy nerekla, ze duvodem k objednani Boeingu 747-8 bylo zdrzeni na A-380, clanek zamlcuje to, ze Lufthansa uz ma objednano 15 A 380. Zdrzeni projektu, je daleko vetsi problem pro Airbus, nez pro zakazniky, ti jsou smluvne chraneni, Airbus bude platiti krvave penale, nebo bude muset zakaznikum docasne vyrentovat na vlastni naklady nahradni letadla.. Pro zakazniky je lepsi pockat, docasne pouzit nahradni letadla uz proto, ze tito pocatecni zakaznici plati za A380 hluboko pod ohlasenou cenou, kyera je pres 250 milinu dolaru je sleva desitky milionu na kazde letadlo. A-380 je solidni, kvalitni letado, ktere bude na nekterych linkach uspesne slouzit po nekolik desetileti . Problem je v tom , ze jenom na malem poctu linek, asi proto se Lufthansa rozhodla pro B747-8 . A380 je prilis veliky a budovany na zaklade 20 let starych technologii / napr. v porovnani s novym Boeingem 787/. A 380 mel byt trochu vetsi nez B747, ale ne tak veliky, ale hlavne mel byt technologicky mnohem modernejsi /mnohem vetsi pouzivani modernich lehkych materialu, karbonovych vlaken, pouziti nove generace motoru jako ma B-787 . Vylepseny B747-8 se 400/460 pasazery se kapacitou vejde krasne mezi A380 s 550/ 800 pasazery a A340 s 300/ 350 pasazery, dira v kapacite mezi A340 a A380 je prilis velika a zakaznici tu kapacitu kolem 400/450 mist potrebuji , oni si to nevycucali z prstu, proto Lufthansa objednala B747-8. Ekonomicky je daleko dulezitejsi zruseni objednavky na nakladni verzi A380, tam mel Airbus jenom 25 objednavek oproti asi 50 pro Boeing 747-8, anyni jich 10 ztratil a zbyvajici pocet zacina byt nerentabilni, rozbihat vyrobu pro 15 objednavek, i kdyz uz na druhe strane , je navrh technicky dokoncen a soucastky objednany u subdodavatelu. Podobny prusvih ma Airbus se svym strednevelikym letadlam, kde z duvodu prichodu na trh superuspesneho boeingu B787 / dreamliner/ , Airbus musi nahradit uspesny, ale uz zastaraly A330 s novym A 350.

0 0
možnosti

Pako pokr.

11. 12. 2006 23:29
Re: Pan autor si to trochu zjednodusuje

Airbus musi nahradit uspesny, ale uz zastaraly A330 s novym A 350. Velkohube vedeni Airbusu se pokusilo zakaznikum vnutit trochu vylepseny A330, ale ti to odmitli, protoze by neobstal proti B-787, a tak Airbus musel cele letadlo zrusit a nyni pripravuje novy navrh, to je dalsi zdrzeni a dalsi penale, protoze 100 letadel A 350 uz bylo objednano, a ti zakaznici je dostanou pozdeji a i kdyz to budou asi lepsi letadla, i tak bude Airbus muset platiti penale za nedodrzeni kontraktu. Takze jake je dnes skore mezi Airbusem a Boeingem, soutez probiha v 5 kategoriich vyrabenych letadel, rozdelenych podle velikosti, tedy maximalni vahy letadla, protoze pocet pasazeru se u stejneho typu kombinuje a meni, v zavislosti na doletu, mnozstvi paliva, vntrnimu usporadani sedadel.

KATEGORIE 60 AZ 80 TUN , A-320 proti B-737 , obe firmy maji velice solidni letadla, Airbus ma o neco vice objednavek

KATEGORIE KOLEM 150 TUN , pomerne male objednavky pro obe strany, v kategorii chcipnul pes.

KATEGORIE 220 AZ 250 TUN , B 787 proti A 330/350, novy supermoderni moderni Boeing 787 Dreamliner , je zabijak, ktery zlikvidoval drive uspesny A330, a zatim valcuje i jeho nastupce A 350, jehoz koncepci a uvedeni na trh management Airbusu totalne pohnojil.

KATEGORIE 300 AZ 350 tun , A340 proti B-777. Airbus A340, je pomerne novy, krasny sexy ctyrmotorak, chytra variace na dvoumotorak A 330, prodlouzenim jeho trupu, a novymi kridly se 4 motory .Jenomze tento elegantni krasavec dostal od Boeingu brzy po svojem spusteni smrtelnou ranu, a to ve forme konkurencniho B-777. Ktery ve stejne vahove kategorii namisto 4 motoru pouziva jen dva , kazdy o tahu kolem 50 tun a ktery diky spolehlivosti techto novych motoru poprve dostal povoleni i na dlouhe lety pres oceany a ktery ma diky 2 motorum mensi cenu, mensi naklady na udrzbu a hlavne mensi spotrebu paliva. Diky ekonomickym parametrum, je krasny a pomerne novy A-340 , proti B-777 mrtvola, objednavky pro A340 se temer zastavi

0 0
možnosti

Fu

10. 12. 2006 17:38
B52 velice osvedceny stroj po kobercovych bombardovanich ve Vietnamu.

Prvni Boeing 747 Jumbo Jet si objednalo ministerstvo obrany usa a taky financovalo vyvoj a vyrobu prvniho stroje. Takze danovy poplatnik usa financoval vyvoj a vyrobu letadla jenz pro armadu byl vyroben 1 kus a zbytek byla komercni vyroba. Proto vzniuklo i konsorcium airbus.

0 0
možnosti

sfo pepe

10. 12. 2006 18:48
Re: B52 velice osvedceny stroj po kobercovych bombardovanich ve Vietnamu.

Vazeny, voni si spletli Pan-Am s ministerstvem obrany

0 0
možnosti

Fu

10. 12. 2006 15:26
Zlate rucicky.

Vlada G.Bushe zadala zakazku firme Boeing na zhotoveni 900 kusu straznich vezi. Tyto strazni veze budou nasazeny na Canadske a Mexicke hranici. Co kdyby radsi se poptali u Havla jestli nezbyly nejake hranicni strazni veze po komunistech byl by to dar ceska za bezvizovy styk z usa.

0 0
možnosti

sfo pepe

10. 12. 2006 18:55
Re: Zlate rucicky.

Mam takovy dojem, ze je to 1800 vezi s celkovou hodnotou $80 M coz je bratru asi tak $45000 za kus (mene nez cena luxusniho autaku)

0 0
možnosti

Ne

9. 12. 2006 20:42
Klasika

Takhle to dopada, kdyz se politika plete do ekonomiky. Airbus ted plati dan za vyhody spocivajici z politicke podpory EU. Statni subvence se sice v soupereni s Boeingem hodily, ale ted se ukazal druha strana mince. Zatimco vsichni vyrobci snizuji naklady, omezuji pocty zamestnancu, zaviraji nepotrebne provozovny, tak Airbus je nucen s ciste politickych duvodu vyrabet letadla na trech mistech vzdalenych stovky kilometru od sebe. Vsichni ve firme vi, ze francouzsky zavod je ekonomicky nesmysl, ale jeho zavreni je nemyslitelne, protoze politicky nepruchozi.

0 0
možnosti

Finrod Felagund

9. 12. 2006 19:58
A co s tím udělá EU?

Začne Airbus dotovat! (Y)Rv

0 0
možnosti

Praotec

11. 12. 2006 11:54
Re: A co s tím udělá EU?

Dotovat co jako...inteligenci ve vedeni tech technokratu!!!!

Asi ne ;-D

0 0
možnosti

joora

9. 12. 2006 15:09
Ekonomika.

Kdysi jsem viděl pořad, ve kterém si dělali srandičky z toho, jak se převáží díly z budovy do budovy při montáži Trabantů. U Airbusu se svážejí části (trup, křídla a pod.) stovky kilometrů po silnicích, kanálech i letecky na místo montáže. Laik se diví, odborník žasne a finanční manažer kvílí.

0 0
možnosti

Josef Blumel

9. 12. 2006 13:54
Quantas? :(

Zadne aerolinky, vazene lidovky.cz, neexistuji. Znam jenom QANTAS (z Queensland And Northern Territory Airline Service)...Ach jo.

0 0
možnosti

Mejla

9. 12. 2006 9:34
Komunistická EU nemá žádnou šanci obstát proti USA. Úředničtí tajtrlíci

z vedení EU, z nichž velká část v životě nikdy nepracovala, vůbec nechápe, jaká je podstata tvorby hodnot.

0 0
možnosti

qqq

9. 12. 2006 11:36
Re: Komunistická EU nemá žádnou šanci obstát proti USA. Úředničtí tajtrlíci

Ani Ja to nechapu. Prosim mohl bys mi vysvetlit jaka je podstata tvorby hodnot?

0 0
možnosti

hardass

8. 12. 2006 15:35
USA rules

To je dalsi priklad americkeho "know-how",eurotrash bude vzdy kulhat za USA $$$$$$$$$$$$$$

0 0
možnosti