Neděle 5. prosince 2021, svátek má Jitka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Penny se pustil do rozvážení potravin. Zatím ale jen v jednom regionu

Ekonomika

  15:20
Řetězec Penny spustil vlastní e-shop pod názvem PennyDomů. Rozváží nákupy k zákazníkům, a to prostřednictvím společnosti DoDo. Ta zajišťuje i přípravu objednávek. Službu zatím nabízí v Plzni, v případě úspěchu pilotního provozu plánuje rozšíření on-line nákupů do dalších lokalit. Firma Penny Market to v úterý uvedla v tiskové zprávě.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Do rozvozu potravin se v poslední době pustila i síť COOP, momentálně obsluhuje zákazníky na jižní Moravě. Rozvoz zajišťuje také přes kurýry DoDo.

Penny nabízí doručení nákupu do dvou hodin od objednání. Zákazník si může nákup objednat tři dny předem a objednávku zrušit čtyři hodiny před plánovaným doručením. Minimální výše objednávky je 500 korun, doprava stojí 69 korun.

Společnost Penny Market možnosti internetového prodeje začala řešit v loňském roce. „V červnu začali systém testovat naši zaměstnanci a od září i vybraní zákazníci. Nyní jsme jej spustili pro širokou veřejnost v Plzni,“ uvedl v úterý jednatel firmy Radek Hovorka.

Penny nebude mít pro přípravu nákupů zvláštní sklad, v budoucnu chce využít svou síť zhruba 400 prodejen. Kurýři tak budou doručovat zákazníkům zboží domů z nejbližších obchodů.

Síť COOP spustila e-shop minulý rok, aktuálně je spojen s přibližně 500 prodejnami. Počet výdejních míst chce řetězec letos rozšířit o dalších asi 100 obchodů, celkem by měla služba fungovat ve čtvrtině prodejen COOP, uvedl ředitel rozvoje a marketingu sítě Lukáš Němčík. S rozvozem se chce soustředit na venkovské oblasti a menší města. Služba by podle Němčíka měla doplňovat vyzvedávání zboží v prodejnách nebo automatických boxech.

Z kamenných potravinářských řetězců prodává zboží na internetu Tesco a také síť Žabka, která pod společnost spadá. Prodej prostřednictvím e-shopu od poloviny loňského roku umožňuje i firma Makro členům svého projektu maloobchodních prodejen Můj obchod. Lidé si musí nákup vyzvednout ve vybrané prodejně. Nákup na internetu mohou vyřídit také zákazníci Globusu. Objednávku si ale musí vyzvednout v hypermarketu v Praze na Zličíně.

Rozvoz potravin na vzestupu

Prodej zboží na internetu v příštím roce ohlásila v září Billa. Počítá, že objednávky buď doručí domů, nebo si ho zákazníci budou moci vyzvednout v obchodech. Billa i Penny Market jsou součástí mezinárodního obchodního řetězce Rewe.

On-line supermarketům na českém trhu dominují Rohlik.cz a Košík.cz. Společnost Kaufland se loni spojila s prodejcem Košík.cz, nabízí přes něj výrobky vlastních značek. Obchody Kaufland nyní postupně zařazují do sortimentu vlastní značku Košíku Authentic. Trvanlivé potraviny nabízejí také e-shopy Mall.cz a Alza.cz.

Prodej potravin na internetu je podle společnosti Cushman & Wakefield nejdynamičtějším odvětvím v on-line obchodování. Tržby za prodej potravin v e-shopech v České republice v posledních třech letech rostly o 106 procent ročně. Podíl on-line prodeje potravin na celkových tržbách za potraviny v ČR činí 4,2 procenta. Průměrný podíl v Evropě dosahuje 4,4 procenta, uvedla dříve firma Cushman & Wakefield.

Autoři: ,

Blogera připravil lajdáctvím o nohu, další zranil. Za nehodu dostal podmínku

Premium S podmínkou na pět let odešel od soudu čtyřiačtyřicetiletý Moldavan. V červenci 2019 způsobil na obchvatu Chrudimi...

Přes víkend zemřou všichni z JIP. Sestra vypráví o práci v době covidu

Premium Markéta Svobodová, hlavní sestra z Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, stojí spolu s dalšími šesti kolegyněmi z...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat