Diskuze
Počet kamionů se od vstupu do EU zdvojnásobil
Děkujeme za pochopení.
ivan
nejmín 15 let nám kamiony devastují silnice- to už by bylo nových km a hlavně proč nejsou tvrdé kontroly na váhu - mnohem větší poplatky
sousedů nedevastují tak
Adam
Re: nejmín 15 let nám kamiony devastují silnice- to už by bylo nových km a hlavně proč nejsou tvrdé kontroly na váhu - mnohem větší poplatky
Ivane, uz jsem to tu jednou napsal ze za to muze praotec Cech ze si vybral tak spatny misto v Evrope.
thutmose@seznam.cz
Vždyť je to kšeft
a o to právě jde. Je třeba sem nalákat co nejvíce kamionů, aby jich platilo co nejvíce mýtné. To je přece smysl opatření, ale poslanci to vytrubovat nebudou.Má to jednu vadu na kráse. Kam budou pokračovat, když Rakousko a Slovensko je dál nepustí a odkud přijedou, když v Německu je zákaz jízd přes víkend. Přijedou možná z Polska.Tady je vidět, jak nekoordinovaná poltika EU je tam, kde by právě měla mít svoji úlohu.
Saša
Vstup do EU přinesl i mnohé jiné problémy,
ovšem nejvíce jsou vidět kamiony a dovážení odpadků.
Ve skutečnosti je těch špatných dopadů mnohem více a řada z nich má také dlouhé zrání před svou devastující demonstrací...
Z EU je nutno vystoupit.
thutmose@seznam.cz
Re: Vstup do EU přinesl i mnohé jiné problémy,
Ale jak chcete vystoupit, když lze jenom vstoupit. I SSSR mělo formálně zakotveno, že svazová republika může ze Svazu vystoupit. Demokratická EU ani toto vůbec nemá !
Horáček
Šílenci z ČSSD ...
Česko je podle posledních statistik nejprůmyslovější zemí Evropy (!!!), ČSSD hodlá dále zvyšovat podíl těžkého průmyslu na celkové ekonomické bilanci. Např. automobilka v Kolíně potřebuje pro svoje plynulé zásobování celkem 800 (!!!) kamionů denně ! Je to ta skutečná cesta k prosperitě průměrného českého občana ?
voice
Všichni dotujeme kamionovou dopravu
Kamionovou dopravu bohužel dotujeme všichni a to nejen v ČR. Již z prostého pohledu je zřejmá skutečná ekonomická neefektivnost tohoto způsobu dopravy. 1 zaměstnanec ( řidič) ovládá jeden vagón ( kamión).Cena živé práce ( mzda ) přitom obecně představuje největší položku nákladů. Proč jsou tedy ceny kamionové dopravy výhodnější ?
Jediný důvod – dopravní cesta je zdarma, tedy skoro zdarma. Platí jí totiž stát, resp. všichni občané ze svých daní. Dopravce tedy nemusí do svých nákladů zahrnovat budování ani údržbu dopravních cest, ale jen poměrně směšně nízkou dálniční daň. Stát zajistí každoročně mnohamiliardové náklady na neustále opravy a údržbu silnic a dálnic Silnice a dálnice jsou veřejným statkem. Každý jiný obdobný veřejný statek je možné užívat jen občansky ( tedy na příklad chodit po chodníku), ale není možné užívat jej komerčně. Občan tedy může na příklad chodník používat celý den, avšak nesmí na něm provádět obchodní činnost, tedy na příklad postavit si stolek nebo stan a něco prodávat.
Obdobně by to mělo platit i pro veřejné komunikace typu silnic a dálnic. Pokud však jde o podnikání v nákladní dopravě , pak zákon zcela absurdně umožňuje ,aby byly veřejné komunikace užívány i k podnikání podnikatelských subjektů ,a to v podstatě jen za symbolický poplatek. Pokud by se takto přestala dotovat kamionová doprava, znamenalo by to přirozeně růst tarifů pro kamionovou dopravu ale i následný přesun přepravců na dopravu železniční.lasickou ukázkou „neschopnosti státu“ v tomto směru je zánik dopravy kamionů po železnici v z Lovosic směrem SRN. Stačilo by na příklad zpoplatnit úsek z Cínovce do Lovosic částkou 150 EUR. A přes lázně Dubí by kamióny jezdit přestaly.
Vrcholem arogance vlády je záměr za této situace ještě povolit průjezdy o víkendech, které jsou v okolních státech zakázány.
Z ČR tak vznikne nejen smetiště Evropy, ale i nedychatelný a nebezpečný prostor se zičenými silnicemi.
eTony
voice,
váš článek je jeden velký omyl nebo nepřesnost. Takže jen velice stručně :
1. silniční nákladní doprava si na sebe vydělá, nepotřebuje žádnou dotaci. Všichni, kdo používají silnice a dálnice si svoji cestu platí. Ať formou daní ( spotřební, DPH, silniční ) tak poplatky ( dálniční známky, v budoucnu mýtné ). Jenže, z takto vybraných peněz ( cca 100 mld korun ) se vrací necelých 20% do výstavby nebo obnovy, proto jsou silnice v takovém stavu v jakém jsou.
2. Silnice ani dálnice tu nejsou pro podnikání dopravních firem, ale na zásobování zbožím a osobní dopravě.
3. pokud vytlačíte kamiony z jednoho dopravního úseku, zvýší se jejich počet jinde.
Závěr : silniční nákladní doprava je dominantním druhem dopravy, je nejvýhodnější. Pokud by nějaký šílenec teď chtěl vstupy do této dopravy zdvojnásobit, musí nutně počítat se zdražením všeho. A nebuďme na omylu, že by ostatní druhy doprav zůstaly na dněšní cenové výši.
fred
Silnicni Hruza
Loni jsem jel kolem Kolina a Kutne Hory - silnice, diky kamionum, horsi nez v Africe :( Male silnice na kterych by kamiony ani nemely byt dovoleny.
Adam
Re: Silnicni Hruza
To vsechno je vina praotce Cecha. Holt si vybral v ty Evrope pro svuj kmen to nejhorsi misto.
Jiri
chce to drazsi benzin a naftu
Benzin je stale jeste moc levny (nafta taky). Chce to nejmene dvojnasobne zdrazeni, a kamionu ubyde. Moc zbozi se zbytecne prevazi sem a tam.
Olda
Re: chce to drazsi benzin a naftu
A to kdo, co a kam poveze, to budeš posuzovat ty?
G. Pašek
Kamiónové vlaky budo cestovat na dálnicích . . . .
a osobní automobily na železniční trati po kolejích . . . .