Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Policisté nechtějí zvýšení rychlosti

Dánové patří k těm lepším evropským řidičům. Tamní silnice jsou jedny z nejméně rizikových na starém kontinentě. Přesto se nyní potýkají s velkým nárůstem nehodovosti a čím dál více havárií tu končí tragicky. Statistiky za minulý rok hlásí třiatřicetiprocentní nárůst usmrcených osob na silnicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jirka

23. 7. 2008 1:14
V Britanii...

...je povolena rychlost zhruba 110 km/jhod (na dalnicich, ktere jsou v perfektnim stavu), totez ve Svedsku, Australii, USA, atd. U nas by to take meli snizit - a tech 110 VYMAHAT. Uklidni to celkove spolecnost. Kecy o zvysovani jsou idiotske!

0 0
možnosti

Jindra

24. 7. 2008 12:02
Re: V Britanii...

Ach jo.

0 0
možnosti

speedster

22. 7. 2008 16:50
nehody

jenomze problem je ten, ze nehody nejsou kvuli nejaky maximalni povoleny rychlosti, ale kvuli neprimereny rychlosti... takze ja jsem klidne pro 160 na dalnici...

staci se mrknout na priciny tehle nehod...

http://www.sportovnivozy.cz/index.php?akce=nehody" target="_blank" rel="nofollow">http://www.sportovnivozy.cz/index.php?akce=nehody

Rv!!!

0 0
možnosti

Karel

22. 7. 2008 14:28
Zvyseni rychlosti

Jsem pro zvyseni rychlosti, nebo jeste lepe zruseni maximalni omezene rychlosti. Stejne spousta ridicu jezdi i na D1 cca 150 az 160 km/h a nebouraji. Reci o konstrukcni rychlosti 120 km/h jsou nesmysl, vzdyt na D 1 nemusim otocit volantem o vice nez par stupnu a o zadnych neprehlednych horizontech tam taky nevim.  Co se tyka rychlosti 160 km, povazuju ji pro spoustu dnesnich modernich auta za optimalni. Spotreba i vnitrni hluk jsou jeste snesitelne a cesta prijemne ubiha, na rozdil od 130 km. Taky neni potrebne se tolik soustredit na dodrzovani rychlosti. Tento nazor mi potvrzuji i me zkusenosti z Nemecka, kde je rychlost casto neomezena a presto vetsina aut jede do 160 km/h. Povazuju za vhodnejsi se pri rizeni ridit svym usudkem zalozenym na momentalnim zhodnoceni situaci nez nejakym urednim rozhodnutim, ktere nikdy konkretni situaci nemuze postihovat. Kdyz bude volno, sucho, dobra dohlednost, auto i ja budu v dobre kondici,muzu jet klidne 200 a muze to byt bezpecne. Kdyz bude mlha, nebo husty dest ci snezeni, husty provoz, budu unaveny, auto nebude zcela v poradku apod., muze byt na stejnem useku i 80 moc.

0 0
možnosti

marki

24. 7. 2008 12:01
Re: Zvyseni rychlosti

Vy mozna mate dobry usudek, ale vsichni nejsou schopni zvazit momentalni situaci, jsou to ridicivelmi mladi a nezkuseni, enbo nejak mene schopni - rika se s malou mozkovou zakladnou a nedojde jim, ze by meli v tom a tom useku za toho a toho pocasi zbrzdit, myslej si, kdyz je tahle rychlost povolena, tak preci muzu jet... Uvazujte taky jinak, ne jen podle sebe, vidim to vsude kolem, Vietnamsti ridici specialne ti ridi ve meste velmi nesikovne, nejsou si jisti, zmatkuji, protoze dostali ridicak asi za uplatek a ucitel v autoskole, nez by se s nimi trapil, radsi jim to dal zadara bez bvys vetlovani-navic vetrtsinou cesky neumeji-horor, to sami nekteri Romove, jsou divoci jako v zivote i na silnicich, v ulickach po Praze, specielne v Nuslich si to brazdej v noci stoivkou uplne normalka..

0 0
možnosti

kukkan

22. 7. 2008 14:04
Zvyšování rychlosti

Doporučuji všem, kteří volají po pevnější ruce a tvrdším restrikcím, aby se seznámili s co nejvíce fakty - viz např. článek o zkušební 160 kmh v Rakousku:

http://auto.idnes.cz/sto-sedesat-na-dalnici-rakusane-to-vyzkouseli-a-rekli-ne-p2m-/automoto.asp?c=A080716_154054_automoto_fdv  Několikaměsíční zkouška dopadla dobře, řidiči jezdili rychleji, ale zároveň také zodpovědněji, nehod ubylo- "Extrémní překračování povolené rychlosti, které tady bylo na denním

pořádku, během testu zmizelo. A bezpečné odstupy mezi auty se

zlepšily," říkal před dvěma lety k výsledkům testu Willy Matzke,

bezpečnostní expert rakouského autoklubu ÖAMTC. K nehodám docházelo jen v noci nebo za deště, kdy proměnné značky tak jako tak přikazovaly pomalejší jízdu okolo 100 km/h.

0 0
možnosti

solitus

22. 7. 2008 11:58
Rozdily

Pri porovnavani nebezpecnych rychlosti jsou nejen velike rozdily v dopravni situaci a stavu a povaze komunikace (to je zakonem a dopravnim znacenim zohledneno jen castacne -napr. dodatkovou tabulkou "za mokra") ale nebetycne rozdily jsou mezi schopnostmi a uvedomenim jednotlivych ridicu. To zakon nezohlednuje VUBEC! Co kdyby platily individualni rychlostni limity podle dosazeneho stupne ridicske kvalifikace?

0 0
možnosti

mikes

22. 7. 2008 15:32
Re: Rozdily

Hmm, a podle ceho by se ridily ty "stupne ridicske kvalifikace"?

0 0
možnosti

-pp-)

22. 7. 2008 11:26
Na některých místech by se mohlo jezdit až 16 km/hod, polici

Co dodat - čtěte to po sobě aspoň zběžně / aspoň první větu?

0 0
možnosti

Linda

22. 7. 2008 11:09
Já bych LN ráda pomohla...

..ujastnit si dovolenou rychlost v Dánsku. Ano v 2005 bylo povoleno zvýsení rychlosti na dálnici ze 110km/h na 130km/h, ALE pouze na nekolika úsecích. Kdyz tyto úseky secteme dohromady jedná se o pár km a na zbytku dálnic se porád jezdí 110. Na okreskách je porád 80km/h a ve mestech 50km/h.

0 0
možnosti

rok emigrací

22. 7. 2008 11:12
Re: Já bych LN ráda pomohla...

Přesto došlo k nárůstů usmrcených v dopravním provozu?

0 0
možnosti

Tomas

22. 7. 2008 10:56
Bude lepší dát na dálnici 40 kmh

Bude lepší dát na dálnici 40 kmh pak nebude tolik nehod jen snat přibude infarktů. A ve městě zrušíme dopravu úplně a hned nebudou mrtví.(Y) ps. pokud zrušíme elektřinu nebudou žádné takové články v lidovkách .

0 0
možnosti

rok emigrací

22. 7. 2008 11:57
Re: Bude lepší dát na dálnici 40 kmh

Nebylo by lepší tedy nejprve stavět dálnice s telematikou a následně se teprve bavit o tom, jak v případě nustnosti či vhodných podmínek zvýšit rychlost? Obrácená debata je podivná, neboť náklady na i jen vlastní značení jdou do milionů korun, není žádný důvod a ani finanční prostor takév prostředky vydávat.

0 0
možnosti

Jozef Šátek

22. 7. 2008 10:41
Varovanie.

Slovensko sa zaviazalo  v EÚ do konca roka 2009 znížiť počet usmrtených osôb pri dopravných nehodách o 50%, takže smrteľných nehôd by malo byť len asi 350. Napriek tomuto záväzku sme na Slovensku zaznamenali minulý rok nárast týchto prípadov asi 590. Nový cestný zákon, ktorý má na Slovensku platiť od 1.9.2008 určuje, že sa znížila rýchlosť v obciach zo 60 na 50 km/h. Bohužiaľ, napriek varovaniam odborníkov na vybraných úsekoch dialnic došlo k zvýšeniu rýchlosti zo 130 na 160 km/h. Rovnako ako v Čechách predkladatelia zákona zdôvodňovali, že to je len v technicky výborných diaľničných úsekoch, že tam je málo vozidiel ... Osobne si myslím, že pokiaľ nebude vyriešený problém tretieho a možno i štvrtého jazdného diaľničného pruhu, je až príliš veľkým rizikom akékoľvek zvyšovanie rýchlosti na cestách. Veď stačí len jeden pomalší voz alebo vodič, ktorí zazmätkuje a v dvojprúdovke v ľavom pruhu príde ku kolízii. Pri rýchlosti 160 km/h sú následky obrovské, bohužiaľ i na životoch. V tomto teda podporujem českých policajtov.

0 0
možnosti

mikes

22. 7. 2008 15:30
Re: Varovanie.

...a pripadne i 5. a 6. jizdniho pruhu :o) Ne vazne, proc s tim v nemecku problem nemaji a u nas (u vas) by s tim mel byt problem? Auta uz jezdi vsude vicemene stejna a kamiony jim tam taky jezdi., kdyz jsem kdysi jel ve Skoda 120 po nemecke dalnici tak jsem to taky prezil bez ujmy, tak vazne nechapu. Vetsinou se ozyvaji ti, kteri maji z te rychlosti panicky strach, ale ti budou mit strach i pri 130kmh.

0 0
možnosti

jana

22. 7. 2008 10:35
kdyby

Kdyby se šílenci zabyli sami,tak at jezdíí třeba 200km ,ale oni zabjí nevinné..

0 0
možnosti

Karel

22. 7. 2008 15:07
Re: kdyby

A proc se Ti zda 200 km/h tak strasne? Jen tak pro zajimavost, ten pedal uprostred je brzda a slouzi ke zpomaleni vozidla. Akorat ho ve 200 km musis seslapnout trochu driv a s vetsim citem. Zivot mam rad a nemam v umyslu umrit ani ve 200 km/h, ba dokonce ani poskodit sve auto, tak ze kdyby byl jen naznak, ze by neco takoveho hrozilo, pouziju ten vyse zmineny stredni pedal a rychlost snizim. A az bude moznost a bude to podle me bezpecne, opet pouziju pravy pedal a rychlost opet zvysim. Jak proste. Pravda, neni to ani ekologice, ani ekonomicke, ale me to bavi. Jestli mas komplex z toho, ze Te predjedu, je to tvuj problem, ja s tebou nezavodim, nechci Ti jakkoli ublizit a totez ocekavam od tebe. I kdyz pocitam s tim, ze me naopak ty v pomalu jedoucim aute chces zabit. To hlavne kvuli tomu, abych prezil. Neni nic horsiho, nez zakomplexovany pitomec, at uz jede v rychlem nebo pomalem aute, rychle nebo pomalu.

0 0
možnosti