Diskuze
Převodem nádraží a pozemků by České dráhy měly získat až 7 miliard
Děkujeme za pochopení.
S. Vor
Ještě mají jedno eso v rukávu
celá síť kolejí v republice je na pozemcích ČD...to znamená,že koleje a trativody leží na regulerních pozemcích zapsaných na ČD.Pokud se tato síť převede na plochu budou to miliony a miliony km2.A to je při prodeji nebo převodu slušná suma.Brusel nemá co kecat do prodeje či pronájmu státního majetku jedné státní společnosti.
S. Vor
Re: Ještě mají jedno eso v rukávu
oprava...desetitisíce km2 zase jsem myslel na peníze.Od léta se špatně umím soustředit.
P. Nečus
Zamyšlení nad minulostí ČD :-)
Nemělo by se zapomenout, kdo byl při dělení Českých drah ministrem, generálním ředitelem a hlavně kmotro-politickým "decision makerem". Nyní jsou jasné následující skutečnosti - převod nádražních budov a podobných objektů na dopravce byla nejen stupidita, ale možná i záměr. Teď si je stát musí "koupit" zpět. Druhou skutečností je, že se občanům lhalo, ty lži byly o tom, že prodělává osobní doprava, kterou dotuje Cargo. Ukázalo se, že Cargo bylo pravděpodobně tunelováno, ale zejména tak hňupsky (diletantsky) řízeno, že se mu raději zákazníci vyhýbali. Nikde jsem však neviděl vyvození osobní odpovědnosti u jakéhokoliv manažera. Jo, to že si korýtka ve zmíněných organizacích dávali ODSáci i socani za odměnu, včetně pohádkových odměn za nic, to se přehlédnout nedalo.
...
zákazníci se zakázkami odcházeli od CD ke konkurenci a management je následoval - vyváděl lukrativní velkoobjemové zakázky z Carga a nechával v něm nerentabilní drobky