Pátek 3. května 2024, svátek má Alexej
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Řetězce brání svou pověst reklamou

Prodejny a sklady zamořené myšmi, plesnivé sýry s přelepenou dobou trvanlivosti, omývání salámů. To je jen několik příkladů praxe části tuzemských hypermarketů a jejich zaměstnanců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

strejda

7. 11. 2005 12:22
Radikální řečení a la ODS
Koukám, že v diskusi zcela zaniklo revoluční řešení ODS. Organizace, které našly chyby, zrušit, zreorganizovat, sjednotit. Nemám s tím zkušenosti, ale předpokládám, že uplatit jeden subjekt je jednodušší a levnější, než jich uplatit několik. A jako třešnička na dortu je nesouhlas se zvýšením pokut. Vždyť je to tak nelidské, nesociální. Nakonec je to chyba spotřebitelů, mají umět nakupovat, že? Myslím, že již vím koho nevolit. Teď najít koho volit, kde nic není ani čert nebere.
0 0
možnosti

Václav

7. 11. 2005 12:31
Re: Radikální řečení a la ODS
Také jsem si všimnul, že stínový ministr ODS počítá s tím, že by se při sjednocení kontrol náklady snížily. Opravdu zajímavá myšlenka. Myslím, že zvýšení pokut by zvýšené náklady na kontroly uhradilo. A bylo by to systémové, darebák by za nutné kontroly i zaplatil. Jsem pro vysoké zvýšení pokut!
0 0
možnosti

Jan

7. 11. 2005 9:01
Řetězce by měly investovat do kontroly a ne reklamy
Daleko lepší než investovat do reklamy by měly řetězce investovat do mikrobilologických laboratoří, které by periodicky prováděly kontroly.  Rovněž zásobování a skladování musí být prováděno v souladu s trvanlivostí jednotlivých výrobků a prošlé výrobky musejí být bez milosti likvidovány - jestliže se to tak neděje, znamená to, že se podvádění ještě vyplatí, a pokuty je třeba zvyšovat tak dlohou, až se to zcela jasně přestane rentovat.
0 0
možnosti

Jirka Š. Svejkovský

7. 11. 2005 11:48
Re: Řetězce by měly investovat do kontroly a ne reklamy
Žádná laboratoř ještě nikdy obrat nezvýšila, leda náklady. Reklama ano. Navíc, v reklamním prohlášení si můžu napindat co chci. To že se to vyplatí, svědčí tvrzení prakticky všech SM a HM o tom, že jsou "nejlevnější", pořádání různých "akcí" popřípadě prodej výrobků s označením "domácí kvalita". Prostě mozková masáž v rámci reklamní kampaně vyjde levněji než investice do drahých laboratoří.
0 0
možnosti

Tomas Holek

6. 11. 2005 22:08
Cilem je, prezentovat nas uplne, ale uplne jine, nez ve skutecnosti jsme
„Cílem kampaně je prezentovat konkrétní pracovníky naší společnosti jako profesionály ve svém oboru, dále komunikovat otevřenost naší společnosti a maximální snahu o každodenní zajištění kvality a čerstvosti našeho zboží,“ uvedl Libor Kytýr z Aholdu.
0 0
možnosti

Wolf

7. 11. 2005 2:29
Re: Cilem je, prezentovat nas uplne, ale uplne jine, nez ve skutecnosti jsme
Specielne u Aholdu cekam, kdy se obrati sdruzeni pro ochranu spotrebitelu na soud s tim, ze Ahold inzeruje klamavou reklamu. Kdyby to totiz myslel vazne, tak s tim bordelem na prodejnach neco udela. 
0 0
možnosti

DQ

6. 11. 2005 14:54
Prodejní řetězce
jsou obecně škodlivé už samou svou podstatou. Pro zisk jednotlivců ničí celé skupiny (maloobchodníky, dodavatele, řadové zaměstnance) - no a nyní padl i mýtus o tom, že jsou výhodné pro zákazníky. Každý, kdo si až dosud myslel, že ten, kdo se chová hanebně k zaměstnancům, bude mít nějaký respekt před zákazníkem, snad už jasně vidí, že těmhle žralokům jde pouze o vlastní zisk za každou cenu.
0 0
možnosti

jejda

6. 11. 2005 14:44
Pokuty nepomůžou, zavřít jim krám!
Pokuty nepomůžou. To věděli naši předci již ve středověku. Proto používali "alternativní tresty". Kromě pranýře (výborný prostředek ale bohužel dnes nepoužitelný) prostě nepoctívému obchodníkovi
prostě zavřeli krám. Dnes bych si to představoval tak, že buď jim zavře CELÝ krám hygienik a povolí prodej až po důkladné kontrole samozřejmě na náklady obchodníka. Délka kontroly podle závažnosti prohřešku
a podle velikosti obchodu. A nebo při opakovaném prohřešku jim prostě úřad sebere licenci jak na podnikání v oboru tak na provoz prodejny a pod. aby prostě jenom nevyměnili "firmu".
Museli by si to všechno znovu vyřídit a povolení by dostali nejdříve za pár týdnů.
Tím by přišli o takový obrat (i dobré jméno), že všechny pokuty jsou proti tomu směšné pohlazení.
0 0
možnosti

Michal

3. 11. 2005 13:57
ani se nedivím
0 0
možnosti

Taky Soudruh

4. 11. 2005 11:37
Re: ani se nedivím
"Cílem kampaně je prezentovat konkrétní pracovníky naší společnosti jako profesionály ve svém oboru". Jasne, v Hypernove a Albertovi uz jsou profici na omyvani zeleneho masa, na delani zrajicich syru z obycejnych apod :o) Je videt, ze pokuty jsou smesne. Pokuta by mela byt odvozena od velikosti obratu bud celeho retezce nebo konkretni prodejny, aby postihla male obchodniky (kteri si mimochodem takoveto praktiky nedovoli) stejne jako velke retezce (pro ktere jsou pokuty smesne).
0 0
možnosti

ilona

3. 11. 2005 13:57
to by jeden blil
tady se bezhlavě plýtvá, jeden se předvádí před druhým, neví, co by nabídl/za skvělou cenu/, zatímco jinde mají lidi hlad. Myslím,že někdy méně znamená opravdu více!
0 0
možnosti

Taky Soudruh

4. 11. 2005 11:43
Re: to by jeden blil
Jaka systemovost nebo nesystemovost? Vedeni supermarketu zodpovida z a kvalitu zbozi a dodrzovani predpisu na kramech. Me, jako zakaznika prece nezajima, ze oni v tom maji bordel. Ja nebudu resit, ze Franta Vomacka chlasta a je nespolehlivej pracovnik.Me zajima, jestli je zbozi cerstve. COIka at dava pokuty kramum a kramy at si to pak vyresi se zamestnancem samy. Pokud by to misto marketu sliznul jen zamestnanec,tak se situace s kvalitou zbozi nezmeni,protoze vedeni obchodu sice bude mit podepsane smlouvy, ale stejne bude tlacit na pracovniky,aby omyvali.
0 0
možnosti

Prasatko

3. 11. 2005 12:31
11 pokut dostala Blila. Blila nebo billa?
11 pokut dostala Blila. Tak jak to je spravne? :-))
Malem se poblila
0 0
možnosti

autor

3. 11. 2005 12:00
jo nedopatreni, v ucetnictvi se to asi nepozna..
a smesne mzdy to je vlastne take takove nedopatreni.. oni jsou to vlastne kluci zlati.
0 0
možnosti

voit

3. 11. 2005 11:53
Kdyby jen kvalita, ale ty výhodné ceny v Hypernově
Nedávno jsem náhodou navštívil Hypernovu v Hodoníně a měli tam docela slušné bílé víno (pozdní sběr) - 0,75l za 30 Kč. Vzal jsem dvě lahve a u pokladny byla najednou lahev za dvojnásobek (59,90 Kč). Naštěstí mám ve zvyku celý účet za nákup ihned po zaplacení překontrolovat, takže jsem to ihned reklamoval. Zástupce z oddělení nápojů tvrdil, že na regálu byly dvě cenovky s oběma cenami, ale ta s vyšší cenou byla pod tou s nižší cenou. Asi bude nutné při nákupu fotit cenovky. reNakonec jsem vrátil víno a oni peníze.
0 0
možnosti

immanuel

3. 11. 2005 12:26
Re: Kdyby jen kvalita, ale ty výhodné ceny v Hypernově
Možná nevíte, že jste vlastně Hypernově naletěl, když jste vrátil víno a oni Vám peníze. Jedná se totiž o klasický příklad klamání spotřebitele, a to o cenové klamání. Měl jste podle zákona o ochraně spotřebitele právo na vrácení peněz, čili právo koupit zboží za cenu uvedenou na cenovce v regále. V žádném případě bych na toto řešení obchodníka (čili vraťte zboží, my vám dáme zpět peníze) nepřistoupil. V supermarketu Bila ve Veselí nad Moravou mi takto z vlastní kapsy musela dát vedoucí provozovny zpět asi 12,- Kč (nesouhlasila totiž cena mléka uvedená na cenovce s cenou namarkovanou pokladnou). Hezký den.
0 0
možnosti