Diskuze
S TGV z Paříže do Prahy? Zaspali jsme, všichni nás objíždí, míní odborník
Děkujeme za pochopení.
J. Holič
Je to najivní i správné zároveň
Je to celé trochu jinak. Rozhodně v tomto bodě má prezident-buran mé uznání, neboť výstavba vysokorychlostního spojení je věc hodně přínosná.
Rozhovor je ale mírně zavádějící. Například je zde celá věc rozebrána tak, že jsme se rozhodovali zda stavět VRT, nebo modernizovat koridory. Problém je v tom, že jsme měli udělat obojí. Proč VRT? 1.) To co funguje ve Francii vnitrostátně, tedy že VRT je plně využitá i při 5 - 10 minutových intervalech, je v určité míře dosažitelné mezinárodně z ČR. Tedy šlo by o rychlé spojení s městy jako Vídeň, Mnichov, Varšava atd... Zároveň by se výrazně zkrátilo spojení Praha - Brno, které by při jízdní době cca 1 hodinu zásadně odlehčilo dálnici D1. Také se ukázalo, že i letecká doprava není vždy jistá, stačí drobná erupce na Islandu a letadla zůstanou na zemi. Jak pak pojedete třeba do Londýna? Dnes to je skoro celý den do Paříže a odtamtud 2,5 hodiny (VRT) do Londýna.
PROČ NEMŮŽE JEZDIT V ČECHÁCH "TGV" RYCHLOSTÍ 170 km/hod?
V úseku od hranic do Prahy by to zpoždění při rychlosti 170km/hod nebylo zas tak tragické.
Proč jen do Prahy?
"...Na návštěvě Francie prezident Miloš Zeman řekl, že chce, aby rychlovlak TGV jezdil jednou z Paříže až do Prahy. Myslíte si, že je to možné?..."
...
Moh by jezdit až do Zlína. Za Prahou by se celý vlak nalodil na trajekt, a pokračoval po Zemanově (dříve Baťův) kanále.
Musím se smát.
Byla bych ráda,kdyby bylo přímé spojení Praha-PařÍž alespoň obyčejným rychlíkem jako to existovalo za komunistu. Když chcete vlakem do Paříže, musíte dvakrát předsedat.Nezaspali jsme," prošvihli", co se dalo.Jezdit z Prahy do Plzně je také perla. V létě vedro, v zimě zima nebo také vedro. Klimatizace je jen sen.
J. Krejčí
ekonomický smysl
Tak jak expert říká, Španělsko je sice železniční velmoc Evropy ve vysokorychlostních tratích, ale je to ztrátová záležitost, přestože mají větší aglomerace než my. Plus tu jsou náklady na provoz a údržbu, ty jaksi expert nezmiňuje. Plus netuším, kde vzal tu energetickou náročnost, to asi počítá že vlaky budou jezdit plně obsazené, dost nepravděpodobné.
Podle článku z El Pais - Just to cover its operational costs, high-speed trains need a constituency of between 6.5 million and eight million passengers a year; none of Spain's routes come close.
Celý článek je tady - http://elpais.com/elpais/2013/01/15/inenglish/1358253198_135607.html
Španělsko
Španělský boom stavění z evrpoských peněz se netýká jen stavění železnic. Ukázkový příklad, že to poněkud přehnali je ilustrovatelný na nádraží Antoine de Saint-Exupéry, které je úžasné a nádherné, ale poněkud nevyužívané.
Jiri Janecek
No, nejsem expert na zeleznice...
...ale takove prime srovnavani CR se Spanelskem (6x rozloha CR) ci Francii (8x CR) mi prijde trochu naivni... Francie ma TGV sit, protoze je to proste casove vyhodnejsi nez letadlo mezi Parizi a Lyonem (a pobne vzdalenymi pary mest) a kapacitne nutne mezi Parizi a Marseille (a pod...). Center na milion je tam zhruba 5, nad 250 tisic 20... U nas 4? A transevropska zeleznice? Kolik lidi pojede Praha - Pariz vlakem?
Nadnárodní koridory
Dva tři nadnárodní koridory procházející největšími aglomeracemi v ČR by se sem vešly.