Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Škoda dostala za úkol vyrobit elektromobil za půl milionu. Bude to velká výzva, říká šéf automobilky

Škoda Auto míří k elektromobilitě a chce se prosadit na asijských trzích. Její šéf Klaus Zellmer se domnívá, že elektroauta by mohla být levnější než ta se spalovacími motory po roce 2025.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I tak je půl milionu hodně.

1 0
možnosti

L10e66o89š 58K61u92č87e95r73a

19. 11. 2022 12:29

U nové normy Euro 7 žádný spaloval pod půl milionu bohužel nebude, takže je možné že některé elektromobily budou levnější než nejlevnější spalovací auta. Pro běžné lidi nové auto nebude.

0 0
možnosti

P52e28t83r 43L92a53b55a61j

12. 11. 2022 18:29

Kolik tak asi v ceně baterky budou představovat náklady na její převoz kamionem (nebo ideálně vagonem) z místa výroby do místa montáže? Silně pochybuji, že by to bylo tak vysoké procento, aby se to v ceně baterky nějak významně projevilo. Baterka představuje 1/3 ceny auta, a na kamion se jich teda vejde opravdu hodně. Když se vyplatí vozit jogurty, tak se určitě vyplatí vozit i baterky, které budou mít kilogramovou cenu rozhodně o dost vyšší.

1 0
možnosti

Rešením by také mohlo být, že si každý bude vozit náhradní baterky sebou v přívěsu.

0 0
možnosti

J16a46n 32M51a50l56ý

12. 11. 2022 17:29

Fabia stávala 230 tisíc....440 tis stávala Octavia....tak asi tak

1 0
možnosti

Ale nesplňovaly EURO.

0 0
možnosti

Tak ať okopírují nějaký čínský, ti to do půl mega umí vyrobit nebo si to nechte rovnou vyrobit tam a pak na to jen nalepte svůj znak, nebudete první ani poslední, co to tak dělají;-).

1 1
možnosti

Přesně tak. To je tak jako tak budoucnost. A Škodováci se přeškolí na elektrokola. Návrat ke kořenům, s kolama před 120 lety začínali.

0 0
možnosti

P35e63t83r 95H80o25r89v70á53t

12. 11. 2022 15:12

Dostupné auto je za 250 000,- a ne půl milionu.

8 0
možnosti

jo byly časy, když se tu dělaly žebříčky aut pod 200 tisíc a světe div se bylo jich kolem deseti, dnes aby člověk pohledal;-)

1 0
možnosti

L93e61o47š 14V83a38c76e10k

12. 11. 2022 15:11

Řešením je prodávat auta a pronajímat baterie. Baterie by měla být výměnná, Cinani už to tak mají, přijedete na nabíječku a baterií vám tam za 5 minut vymění za nabitou. Zaplatíte cenu elekriny plus pronájem dle velikosti baterie. Pak budou ekektroauta mnohem levnější než spalovací. I když provozně dražší. Pokud pominu to, že celá elektronobilita tlacená hlouposti politiku je naprostá kravina.

2 1
možnosti

Blbost, a platit to bude kdo? Neco jako Canon daval tiskarny za hubicku, a kartrige pak staly majlant..

0 0
možnosti

VW se řítí do neštěstí, ale to platí pro celé Německo a celé EU. To je tak vždycky, když víra a ideologie zvítězí nad rozumem.

9 0
možnosti

Škoda by měla hlavně vyřešit problémy svých současných modelů. Teď například vyšlo najevo, že volanty montované poslední cca 3 roky do všech aut značky způsobují náhodné výpadky Travel Assistu, přičemž každý z těchto náhodných výpadků je doprovázen hlasitým cinknutím. Když se „daří“, dokáže auto takto cinkat klidně dvě minuty v kuse, a když už si myslíte, že to přestalo, začne to znovu. Takové agresivní nahodilé cinkání pak výrazně ovlivňuje pozornost řidiče a tím i bezpečnost provozu na poz. kom. Škoda se k tomu staví tak, že se k tomu nestaví nijak, a to ani u aut v záruce. V servisu vám prostě řeknou sorry, Škodovka neví, co s tím. Což je u zánovního auta za milion docela tristní (viz např. zde https://forum.skodahome.cz/topic/160177-travel-assist/page/4/#comments). Nechápu, jak chtějí ve velkém vyrábět elektromobily, když neumí ani vyrobit volant.

Reálně uvažuji o medializaci celého případu, lidí, kteří takto každou cestu trpí, jsou desetitisíce.

1 0
možnosti

U VW je zaměstnáno čím dál více prázdných žvanilů a IT lidí a méně skutečných konstruktérů a autotechniků.

5 0
možnosti

Že by konečně? Malý levný lektromobil mi dává smysl, by byl ideální druhé auto do rodiny, na lítání po městě, svážení dětí z kroužků nebo jako auto na rozvoz jídla. Zatím se ale tlačí hlavně pětimetrové dvouapůltunové monstra, jaká si může koupit půl procenta lidí...

2 0
možnosti

Jistě, dvě auta do každé domácnosti a každé tři roky nová baterie, to je to správné zelené řešení budoucnosti.

3 1
možnosti

Hlavně nezapomeňte dát do základní výbavy centrálu na výrobu elektřiny.

4 1
možnosti