Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Spotřebitelé kritizují dodatečné poplatky účtované k zájezdům

Cestovní kanceláře ve svých katalogách uvádějí základní ceny zájezdů. Následně pak klientům účtují dodatečné poplatky. Podle Sdružení obrany spotřebitelů je ale takový postup protiprávní. Právníci sdružení proto vyzvali největší české cestovní kanceláře, aby poplatky zahrnuly do cen podobně, jak to dělají v ostatních zemích EU.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kerim

31. 8. 2006 11:41
palivové příplatky

8-oproč jsou palivové příplatky, resp. letištní taxy pro každou cestovku jiné?? vlastně každá cestovka je účtuje v jiné výši... kam se poděl rozdíl?

0 0
možnosti

jezevec

30. 8. 2006 10:28
jistěže není problém uvádět celou cenu včetně všech poplatků

Ovšem každému kdo má mozek v hlavně dojde, že pak budou ceny vyšší. Cestovka totiž pak musí pokrýt i předpokládatelné rozpětí navýšení tak, aby cenu nemusela zvyšovat.

V podstatě se stavebními firmami a jejich "vícenáklady" je to úplně stejné - buď budete mít fixní rozpočet, který pokryje všechny rizika a bude proto vyšší - a nebo budete mít rozpočet minimálního standardu a všechno bude za příplatek.

Stejně jako žádná cestovka nedovede ovlivnit změny v poplatcích půl roku po vytištění katalogu - stejně tak ani žádná stavební firma nedovede nacenit riziko, že při vybourávání díry na nové dveře najde ve zdi metr nad zemí vaznou traverzu. 

0 0
možnosti

Jiri

30. 8. 2006 15:21
Re: jistěže není problém uvádět celou cenu včetně všech poplatků

Tu vaznou traverzu tam mohou nechat, a uzivatele dveri mohou pres ni skakat. Aspon neztloustnou.

0 0
možnosti

Hans

30. 8. 2006 7:35
Je to binec

Cestovní kanceláře se asi řídí vzorem stavebníků. Ti praidelně v průběhu nebo po skončení prací přicházejí s vícenáklady, inflašními doložkami. V průběhu prací se pak nad stavebním deníkem neustále "jedná" s investorem což většinou znamená projednávání vícenákladů, které jaksi "padají" v závislosti na všem možném (třeba na počasí). Cestovní kanceláře se pokoušejí o analogii - stojí-li zájezd třeba 10 000 Kč znamená to: zkusíme to za 10 000 Kč a když budeme potřebovat více, dáme vám včas vědět! Cena služby by se neměla sofistikovaně konstruovat na základě různých ceníků o kterých je možno vždy říct, že ceník použitý klientem je neaktuální, atd.. 

0 0
možnosti

Ape

29. 8. 2006 21:58
Kecaj

...at si zajednou do Nemecka. Zaplatim 500 EU za zajezd a tim to konci. cena obsahuje vse. To je jako prodavat auta bez motorů. ;-€

0 0
možnosti

Jiri

29. 8. 2006 21:11
zaridte se podle toho

Kdyz se vam nelibi, jak vas cestovni kancelare berou na hul, tak s nimi nikam nejezdete.

0 0
možnosti