Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Syntetická paliva pro fajnšmekry. Nepůjde o masovou záležitost, spíš na nich výrobci ztratí stovky miliard


Syntetické palivo zatím používá Porsche pro závodní účely. | foto: Porsche

Premium Analýza
V syntetických palivech spatřují někteří záchranu pro spalovací motory. Částečně to tak být může, avšak bezbřehý optimismus ohledně paliv vyrobených uměle chemickou cestou není namístě. Nejen kvůli faktu, že jejich ceny jsou, a nejspíš i dál budou, vysoké, nýbrž i proto, že celé odvětví už otáčí kormidlo jinam.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Navzdory plánovanému zákazu prodeje nových vozů na benzinový či dieselový pohon od roku 2035 by na území Evropské unie nejspíš i po tomto datu měla dál existovat cesta pro spalovací motory. Nesou název syntetická paliva. Auta, která je budou využívat, by se mohla – na základě již schválené unijní výjimky – prodávat i nadále, byť přesné podmínky známy dosud nejsou. E-paliva by též mohla v klasickém řetězci nahradit či případně doplnit tradiční naftu a benzin tak, aby je mohla tankovat a využívat i současná (starší) auta.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se