„Současně lze odhadnout, že během samotného pátku atakovaly nárůsty obratů e-shopů až 300 procent oproti běžným útratám,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Podle údajů platební brány PayU se objem transakcí v pátek, proti loňskému černému pátku, zvýšil o 80 procent. Za celý víkend byl nárůst v objemu plateb 73 procent.
Black friday je často jen iluze. Některé firmy před svátkem konzumu navyšují ceny, z nich vypočítávají slevy |
Například e-shop Alza.cz akci protáhl na 14 dní. „Jen za minulý týden se prodalo zboží výrazně přes miliardu korun. Jednoznačně nejprodávanější byla bezdrátová sluchátka AirPod a hrací konzole Playstation,“ uvedla mluvčí obchodu Patricie Šedivá.
E-shop s elektronikou CZC.cz eviduje v porovnání s minulým rokem za celou dobu trvání slevových akcí na černý pátek růst tržeb o devět procent. Proti loňsku na e-shop přišlo o 20 procent více návštěvníků, uvedl marketingový ředitel Milan Duda. Jen v pátek e-shop za registroval téměř 10 000 transakcí. Návštěvnost téměř 25 000 zákazníků v jednom okamžiku na chvíli odstavila web. Nejlépe se prodávaly chytré náramky, outdoorové telefony RugGear, Apple iPhone SE nebo SSD disky Kingston.
Black Friday je považován za začátek hlavní sezony předvánočních nákupů. Do ČR dorazil před lety z USA. Název odkazuje na pokles cen během hospodářské krize. Před téměř 90 lety přišel krach na newyorské burze, který krizi předznamenal. Vše začalo ve čtvrtek 24. října 1929, který je dodnes označován jako tzv. černý čtvrtek.