Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

V reportáži zazněla kritika ČSSD. Televize byla pokárána

Média

  10:23
KARLOVA STUDÁNKA/PRAHA - Česká televize dostala napomenutí za porušení zákona. Ředitel léčebny v Karlově Studénce Lubomír Schellong si totiž společně s dalšími zaměstnanci stěžoval u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Nelíbilo se jim zpracování reportáže v pořadu Reportéři ČT. Podle nich byla nevyvážená a rada jim dala za pravdu.

Lubomír Zaorálek (ČSSD). foto: ČTK

České televize vloni v říjnu odvysílala příspěvek, v němž popsala, jak pacient Vladimír Franc po kritice mítinku Lubomíra Zaorálka (ČSSD) v jídelně musel lázně opustit.

Poslanec Zaorálek vystoupil v lázeňské jídelně v Karlově Studánce vloni v květnu, pár dnů před parlamentními volbami. Ředitel lázní Schellong pak v e-mailu, který mají LN k dispozici, říká, že Zaorálkovo vystoupení schválil i díky tomu, že mu hejtman kraje Jaroslav Palas (ČSSD) dal pětimilionovou dotaci na provoz lázní.

Franc však proti Zaorálkově agitaci protestoval a po několika dnech byl z lázní vyloučen. Prý řádně nenavštěvoval procedury. Pár dní předtím mu byl ale pobyt prodloužen.

Lázně Karlova Studánka

Druhá strana s námi odmítla mluvit, brání se Wollner
"Reportáž byla vedena nevyváženě ve prospěch jedné strany sporu (pana France) a následně na těchto neobjektivních základech byla vyvozena vážná obvinění z politicky motivovaného vyloučení pacienta France," zní rozhodnutí předsedkyně rady Kateřiny Kalistové.

Autoři reportáže jsou však výsledkem překvapení. "Co máme dělat, když s námi ředitel odmítne mluvit? Rada se postavila za stěžovatele, aniž by nám dala možnost se vyjádřit," zlobí se moderátor Marek Wollner. Podle něj na kameru odmítl vystoupit i barman, kterého měl údajně Franc napadnout.