Automobily se hodnotí v mnoha kritériích. Podle ceny, rychlosti, délky nebo designu. Jedním z hodnotících kritérií je však také bezpečnost. V rámci Evropy se standardizovaly testy Euro NCAP, které objektivně měří bezpečnostní úroveň vozů.
Hlavním hodnotícím kritériem je odolnost vozu vůči různým typům nárazu. Měří se čelní náraz 40 % šířky vozu do deformovatelné překážky (simuluje náraz do druhého vozu) v rychlosti 64 km/h.
Dalším kritériem je boční náraz, kdy do bočních dveří automobilu narazí 1,5 metru široký deformovatelný člen (opět simulující automobil) rychlostí 50 km/h. Další částí je dobrovolný test nárazu na sloup (průměr 254 mm, rychlostí 29 km/h), který však má smysl pouze pro automobily vybavené hlavovými airbagy (proto dobrovolný). Další možností vylepšení hodnocení je signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů na předních a zadních sedadlech.
Hlavním hodnotícím kritériem je odolnost vozu vůči různým typům nárazu. Měří se čelní náraz 40 % šířky vozu do deformovatelné překážky (simuluje náraz do druhého vozu) v rychlosti 64 km/h.
Dalším kritériem je boční náraz, kdy do bočních dveří automobilu narazí 1,5 metru široký deformovatelný člen (opět simulující automobil) rychlostí 50 km/h. Další částí je dobrovolný test nárazu na sloup (průměr 254 mm, rychlostí 29 km/h), který však má smysl pouze pro automobily vybavené hlavovými airbagy (proto dobrovolný). Další možností vylepšení hodnocení je signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů na předních a zadních sedadlech.