Diskuze
První české veřejné stanice na vodík budou v Praze a Litvínově. Unipetrol je otevře do konce roku
Děkujeme za pochopení.
P37e25t68r 30L46a52b92a12j
S vodíkem je to jako s komunismem. Myšlenka sice zdánlivě pěkná, ale realita je pak nesrovnatelně horší.
Vodík je děsný útěkář, horší než Kajínek. Má tak malé molekuly, že proleze kdejakým materiálem. A ten ještě při průchodu ničí. Musí se skladovat pod děsným tlakem, protože zkapalnit ho v automobilové praxi moc nepřichází v úvahu. A ještě se chová divně, například že při odpařovaní nechladí, ale naopak zahřívá.
Palivové články jsou pak děsně drahé, nacpané vzácnými surovinami, takže nějaké dramatické zlevnění moc nepřipadá v úvahu. Životnost nic moc.
A ona opěvovaná "zelená" výroba elektrolýzou je tak děsně neúčinná, že se stejně v praxi vodík produkuje z fosilních paliv.
Kdyby se na to dalo sázet, tak si rád vsadím slušný balík, že vodík tahounem dopravy nebude.
K60a49r92e25l 69P98a76v86l28i33k
Mozna ze by bylo uzitecnejsi (a levnejsi) se nedriv naucit pokladat asfalt na silnice.
Tezce to pripomina stary vtip jak principal vesnicke kutalky rika - ted jako Beatles panove.
Z43d78e92n33e19k 60A48b58r62a56h83a40m
vzpominam si, ze o autech na vodik se psalo uz za mych skolnich let v tehdejsim ABC, coz je nejakych 35 let akorat teda mel vodik pohanet konvencni spalovaky ... holt se nam ten vyvoj nekde zasekl ...
F22r26a67n25t90i43š28e28k 86V65r93á66n92a
Pokud bude VW propagovat bateriové elektromobily a Hyundai vodíkové, tak budeme konečně mít zajímavý souboj těchto rivalů
Jde hlavně o to, jestli se dříve podaří vyvinout dostatečně kapacitní a levné baterie, nebo levnou výrobu vodíku.
M82a22r47t21i90n 40B67a84ž68a93n60t
Odpověď je jednoduchá. Najdete ji v chemii a fyzice. Ve zkratce, vodík nesmysl.
F64r60a30n84t31i61š35e18k 27V26r30á40n74a
Ve fyzice odpověď nenajdete, protože musíte porovnávat věci komplexně. Jestli je něco méně účinné, ale bylo by to efektivnější na výrobu a dopravu, tak by se to vyplatilo víc než účinný zdroj bez těchto výhod.
V případě vodíku se totiž hovoří o tom, že by se vyráběl z obnovitelných zdrojů (větrníky, soláry) v době, kdy by toto měly přebytky a naopak v době menších výkonnů (méně větru, slunce) by se nevyráběl. Takže by nejen byl levný v tom, že by využíval přebytky, které by nešlo v daném okamžiku zpracovat (čímž by i při nízké účinnosti výroby se to vyplatilo), ale zároveň by jeho výroba sloužila pro regulaci energitecké přenosové soustavy.