Pro aktuální Report bylo vyhodnoceno celkem 7,8 milionů technických prohlídek, které byly provedeny mezi červencem 2010 a červnem 2011.
Zlatou plaketu druhý rok po sobě získává Toyota Prius s hybridním pohonem. Výsledek podle společnosti TÜV SÜD, která je největším dodavatelem dat do analýzy, dokládá, že elektrický pohon je bezpečný, schopný každodenního provozu a také vysoce technicky vyzrálý.
Pořadí | Model | Najeté km v tisících | Závady v % |
---|---|---|---|
1 | TOYOTA PRIUS | 39 | 1.9 |
2 | TOYOTA AURIS | 38 | 2.6 |
2 | MAZDA 2 | 34 | 2.6 |
4 | PORSCHE BOXSTER/CAYMAN | 31 | 2.8 |
4 | VW GOLFPLUS | 40 | 2.8 |
6 | FORD FUSION | 34 | 3.0 |
7 | TOYOTA COROLLA VERSO | 47 | 3.1 |
8 | MAZDA 3 | 39 | 3.2 |
9 | OPEL AGILA | 25 | 3.3 |
9 | SUZUKI SX4 | 38 | 3.3 |
Pouze u 1,9 procenta hybridního modelu, který po třech letech poprvé musel na technickou prohlídku, se vyskytly závažné závady. Dalšího úspěchu dosáhli Japonci s Toyotou Auris na místě druhém. Dělí se průměrnou kvótou závad 2,6 procent o druhé místo s Mazdou 2.
Následují dvě německá auta: Porsche Boxster/Cayman s kvótou závad 2,8 procenta, vyrovnaný se svým krajanem VW Golf Plus, který se ve srovnání s předešlým rokem o jedno místo zlepšil.
Pořadí | Model | Najeté km v tisících | Závady % |
---|---|---|---|
118 | KIA SORENTO | 56 | 9.2 |
119 | PEUGEOT 407 | 62 | 9.4 |
119 | ALFA ROMEO 159 | 56 | 9.4 |
121 | CITROEN C4 | 46 | 9.5 |
122 | HYUNDAI ATOS | 30 | 10.0 |
123 | HYUNDAI SANTA FE | 54 | 10.1 |
124 | CITROEN C5 | 59 | 11.5 |
125 | FIAT PANDA | 34 | 11.6 |
126 | RENAULT ESPACE | 66 | 12.2 |
127 | DACIA LOGAN | 52 | 12.5 |
Na spodním konci skupiny dvouletých a tříletých jsou v tomto roce Dacia Logan s kvótou závad 12,5 procenta a Fiat Panda (11,6 procenta). Znamená to, že každý osmý Logan nebo Panda hned při první technické prohlídce absolvovat kolečko v servisu.
Od mladších ke starším modelům
V tabulce porovnávající vozy ve stáří čtyři až pět let se loňský vítěz Prius se dostává na místo druhé. Předstihl ho VW Phaeton. Nejhůře se v této věkové třídě umístil Renault Espace s kvótou závad 22,9 procenta.
Po šesti až sedmi letech vede v kvalitě Porsche 911 (kvóta závad 5,5 procenta) a Toyota Corolla Verso (7,1 procenta). U osmi až devítiletých je pořadí Porsche 911, Toyota RAV4, Honda Jazz.
V kategorii auto seniorů (deset až jedenáct let) má nejméně závad Porsche 911 a Toyota RAV4.
O ReportuTÜV Report, který vychází jako speciální příloha časopisu Auto Bild, je každý rok zveřejňován Svazem TÜV e.V. (VdTÜV) a je využíván jako nejdůležitější nezávislý průvodce řidičů a zvláště zájemců o koupi ojetých vozů. |
I když nárůst závad v TÜV Report 2012 je mírnější než v dřívějších letech, pohybuje se stav aut dále na úrovni, kterou lze zlepšovat. Stejně jako v loňském roce stojí v četnosti závad zcela nahoře osvětlení, nápravy a brzdy.
Výsledky TUV 2012Poznámka: v dokumentu nejsou zřetelně označeny tabulky hodnocení modelů podle stáři. První přehled je pro stáří 2-3 roky, druhý 4-5 let, třetí pro 6-7 let, čtvrtý 8-9 let a pátý 10-11 let.
Ačkoliv statistiky ukazují, že světla jsou stále nejproblematičtějšími částmi vozidel, kvóta závad mírně poklesla. Největší zlepšení je u vozidel ve stáří deset až jedenáct let – o 1,7 procentního bodu na 28,6 procenta. U nových vozidel zůstala kvóta 8,3 procenta ve srovnání s loňským rokem stejná.
Ve všech ostatních věkových třídách došlo k mírným zlepšením. Přispěla k tomu menší náchylnost ke kolísání napětí a vyšší životnost žárovek, např. xenonových světel. Zde je vidět vliv nařízení z Bruselu. Vzhledem ke stále složitější výměně žárovek, byli v roce 2006 výrobci zavázáni k tomu, aby osvětlovací zařízení konstruovali tak, že žárovky dokáže vyměnit každý bez speciálního nářadí.