V lednu posádka letounu Wizzair nechala asi 180 cestujících vystoupit z letadla, neposkytla jim žádné informace ani možnost přebookovat letenky z katalánské metropole do Prahy. Zoufalí lidé se tak museli složitě vracet přes jiná letiště, nebo si ze svého koupit nové letenky.
ČTĚTE TAKÉ: |
V Česku jim firma nečekané výdaje odmítla zaplatit s tím, že neletěli kvůli poruše letadla. "To je podle společnosti Wizzair dle evropské regulatoriky jednoznačně okolnost způsobená výjimečnými důvody, kterým nebylo možné zabránit a v jejímž případě nevzniká nárok na kompenzaci," vysvětluje mediální zástupkyně Wizzair pro Česko Jana Martinková.
Kam se obrátit?Pokud chcete nárokovat odškodné, kontaktujte Wizzair prostřednictvím reklamačního formuláře, nebo přímo na adrese customerrelations.WAW@wizzair.com |
Jedna z pasažérek se však s vysvětlením firmy nesmířila a obrátila se na server Lidovky.cz, který se o případ začal blíže zajímat. A dopravce najednou změnil názor. "Přestože jde o mezní případ, rozhodli jsme se po důkladném zvážení změnit stanovisko týkající se kompenzace a všechny žádosti, které jsme obdrželi prostřednictvím standardních zákaznických kanálů, budou dle tohoto rozhodnutí vyřízeny," uvedla mluvčí.
Firma se už s poškozenými zákazníky začala domlouvat. "Všem cestujícím vracejí finanční kompenzaci 250 euro plus náhradu letenky za zrušený let," vypočítává jedna z poškozených. O dobrých úmyslech společnosti si iluze nedělá. "Kdybych danou věc nemedializovala, domnívám se, že mimosoudní cestou by nikdo z cestujících nic nedostal," dodává lakonicky.