Středa 7. prosince 2022, svátek má Ambrož, Benjamin
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Nejslabší místo našeho vzdělávacího systému – asi střední školy

Střední školy zpravidla rozhodují, zda se jejich student vydá na domácí nebo zahraniční univerzitu, do práce, či začne podnikat. Ekonomicky řečeno, v jaký lidský kapitál se promění. Reportáž, jak vypadá džungle před tabulí z druhé strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Jiri Janecek

No, nevím...

Zbytečně dlouhé na to, že hlavní, k čemu autor dojde, je že různí žáci ze stejné školy jsou různě chytří...

----

"Základní chybou českého školství je, že stále pracuje s vnější, nikoliv vnitřní motivací, tedy s posttereziánskými příkazy a zákazy, namísto aby školáky pozitivně motivovali sami učitelé"

Pozitivní motivace ze strany učitele je furt motivace vnější... A zvnitřňovat vnější motivaci pouze těmi pozitivními cestami je celkem marná práce. Proto ostatně asi Hřebecký šel radši žvanit do Eduinu a koučovat učitele...

0/0
31.5.2016 10:40

S. Papacek

Stredni skoly - puberta

Není to spíše nejcitlivější období (14-18 let)? Chyby se najdou kdekoliv...

0/0
30.5.2016 10:33

Nejslabším místem je atmosféra ve školství

A ta je zaviněna systémovými chybami

Z rozhovoru se středoškolskou kantorkou.

K: Je to hrůza, jak velké množství svými znalostmi zcela nekompetentních studentů se dostane na gymnázia. Neexistuje síto, které by hned zkraje oddělilo ty, kteří na studium mají a to hlavně ty, kteří opravdu chtějí získat znalosti od těch, kterým jde jen získat maturitní vysvědčení a absolvovat nějakou soukromou VŠ, která jim dodá bez námahy titul, od těch kteří studijní předpoklady mají. A ti druzí jsou systémem srážení a motivace k získání vědomostí se ztrácí.

Nesmíme nechat nikoho propadnout, neb (dle názoru ředitele) by to bylo zřizovatelem posuzováno jako neschopnost učitele. A studenti to vycítí velmi brzy. Sponzorský dar škole od rodičů zarucuje, že student školu absolvuje ze znalostmi prvního stupně základní školy.

Každý student ví , že maturitní vysvědčení, s jakýmikoliv známkami, mu zaručí studium na některé s vysokých škol. Většina studentů tak nemá žádnou motivaci k získání znalostí, ale jedino

0/0
29.5.2016 11:05

Re: Nejslabším místem je atmosféra ve školství

ale jedinou motivací je získat maturitní vysvědčení. Studenti velmi brzo zjistí, že i škola má zájem na co největším počtu úspěšných absolventů a tak mnozí oprávněně očekávají při maturitních testech aktivní podporu kantora, což generuje prostředí s možností podvodů.

Samostatnou kapitolou jsou i zakonzervované vztahy mezi kantory a řediteli škol, kde výše odměn a kariéra záleží spíše na dlouholetém kamarádství ředitele s kantorem, než na kvalitě pedagoga. Což spolehlivě vyhání že škol mladé idealisty, kteří šli do procesu s vizí být dobrým pedagogem.

0/0
29.5.2016 11:17
Foto

Uplnej Vypatlanec

Re: Nejslabším místem je atmosféra ve školství

bingo chlape, jen doplnim, ze to cele se odviji od financovani na zaka a "sponzorksych" daru (ktere jste zminil)

0/0
29.5.2016 18:15