Diskuze
Od prázdnoty západní civilizace k islamistickému terorismu
Děkujeme za pochopení.
Mohl byste, pane Schneidere, předložit důkazy? II
(pokračování)
Daniel Herman. ale rodiště Jiřího Bradyho, následně Poslanecká sněmovna - a "podporu" od Daniela Hermana přímo "doporučil" sám Forejt?
Podle čeho soudíte, že Daniel Herman Zemana "nařkl nepravdivě"? "Podle toho, že to tvrdí tradiční lháři Zeman a Ovčáček? Nebo z toho, že ministři Ťok a Mládek "nic neslyšeli", protože hovor nebyl určen jim? Nebo máite něco skutečně věrohodného o "nepravdivosti"?
A poměrně jasné doklady Daniela Hermana jste nezaznamenal?
a) E-mail psaný Bradyovým, ten den, co k rozhovoru došlo, kde Daniel Herman upozorňuje, že Zeman sice vyznamenání slíbil, ale podmiňuje ho nesetkáním s dalajlámou (http://www.rozhlas.cz/zpravy/domaci/_zprava/1663578)
b) O rozhovoru se Zemanem informoval Daniel Herman i kardinála Vlka, Tomáše Halíka a předsednictvo KDU-ČSL. Všichni potvrzují, že o Zemanovo vydírání během rozhovoru jim už tehdy Daniel Herman řekl.
Můžete vysvětlit, proč by si to už TEHDY Daniel Herman vymyslel, kdyby Zeman skutečně nehrozil? Jaký by to vůbec
Mohl byste, pane Schneidere, předložit důkazy?
Dosud jsem Vás pokládal za (na české poměry) solidního publicistu. Proto mě překvapuje, že uvádíte ve svém článku několik zásadních tvrzení, z nichž žádné nedokazujete, ale pokládáte je za rozhodující pro svá obvinění (zejména Daniela Hermana). Takže:
1) "Zdá se už nepochybné, že se vláda před několika lety shodla, jak bude přistupovat k Číně a k dalajlamovi."
Vám se to "zdá nepochybné" na základě čeho? Tři ministři tehdy s omezením kontaktů nesouhlasili (Herman, Dientsbier, Bělobrádek), žádný záznam neexistuje - ale Vám je to jasné. Proč?
2) "Ministr kultury Herman nařkl prezidenta republiky, že neudělil vyznamenání jeho kanadskému příbuznému, za něhož (ale za nikoho jiného!) se z titulu své ústavní funkce přimluvil. Mělo to být údajně z pomsty za to, jak hodil vidle do zahraniční politiky republiky. Ministr kultury však své tvrzení nejen nedoložil, ale postupně se všechna jeho tvrzení prokazují nepravdivými. Jeho příbuzný totiž nebyl z žádného seznamu vyškrtnut, jen nebyl vybrán."
Vy nevíte, že navrhovatelem Jiřího Brady vůbec nebyl
Re: Mohl byste, pane Schneidere, předložit důkazy?
Omlouvám se diskutujícím za mé dva chybně zařazené příspěvky, které patří pod článek J. Schneidera
J52a95r42o11s62l46a30v 22R27i78e62s75s21n93e33r
Porovnejte si, jak o tomtéž minulý rok psal J. Fištejn
A to v Reflexu (poslední červencové číslo, s příznačným tématem "Zánik Evropy"): ZÁNIK ZÁPADU? DNEŠNÍMU SVĚTU CHYBÍ CÍL, PRO KTERÝ STOJÍ ZA TO ŽÍT A UMÍRAT (http://www.reflex.cz/clanek/komentare/65395/jefim-fistejn-zanik-zapadu-dnesnimu-svetu-chybi-cil-pro-ktery-stoji-za-to-zit-a-umirat.html)
Je to sice podstatně méně úvahové, spíše politologické a nemluví se tam moc o islámu, zato o soupeřích Evropy – Číně a Rusku – ale jinak Fištejn, s odvolávkou na Oswalda Spenglera, trefil hřebík na hlavičku a jede na jedné vlně s tímto páně Havlíčkovým článkem. Je vidět, že to hnití současného Západu si uvědomuje čím dál tím více lidí, nejde jen o nějaký kritický výstřelek a výkřik do tmy. Samozřejmě si jej uvědomují, přinejmenším podvědomě, i "naši" muslimové (a další "nábožensky muzikální" lidé) a jejich logickou sebeidentifikačně-pohrdavě-rebelskou reakcí je šáhnutí po nejbližší silné ideji, což je logicky věrouka jejich otců, rigidní (ale proto i pevný! stálý!) islám... Pro mladé generace Evropanů 60. let takovou i
J92a86r93o14s71l49a33v 58R21i23e12s84s70n55e25r
(pokr.)
deou
byl socialismus, komunismus, ekologie a buddhismus, ale s tím je konec. Část
následné generace "yuppies" ještě v 80. letech vzrušoval byznys,
podnikání (heslo z jednoho slavného holywwodského filmu znělo "greed is
good"), ale s tím je též konec – nastoupil už jen čirý hédonismus a s ním
životní nuda a zároveň zbabělost. My už nemáme, pro jakou ideu bychom šáhli a
opřeli se o ní. Jsme nyní jako civilizace tam, kde byl Řím ve 4.–5. století, v
rozkladu, před zánikem... Je bolestné si to přiznat a
musím říci, že když jsem si jako dítě v 80. letech o Římu četl, ani ve snu by
mě nenapadlo, že se ve svých 30nických letech dožiji něčeho velmi podobného!
B. Rudolf
To myslíte vážně?
Vy mi opravdu chcete namluvit, že člověk, který si vezme boha jako záminku k tomu, aby mohl trápit, ponižovat a vraždit jiné lidi a znásilňovat ženské, uspokojuje tímto způsobem svoje duchovní potřeby? Takový člověk je docela obyčejné (cenzurované slovo) a za hledání boha se jen skrývá!
Nejsem ochoten akceptovat, že ponižování, trápení a vraždění jiných je důsledkem snahy o duchovní růst.
J. Schneider
Re: To myslíte vážně?
Myslím, že to autor myslí vážně, a právem. Vy jste napadl extrémní pozici, a právem jste ji vyvrátil. Ale jenom a pouze tu extrémní pozici. Autor však píše o něčem jiném, co samozřejmě k té extrémní pozici může vést, ale u mnoha lidí to k ní nevedlo (zatím?). Autor, jak tomu rozumím já, nepíše ani tolik o útěku k něčemu, jako spíše o útěku od něčeho. Útěk od bezútěšné prázdnoty - k něčemu, co by mohlo být naplněním. Jistěže budete práv velmi skeptické poznámky o tom, jak to končívá, ale my se nebavíme o konci, ale o začátku. Jak to, že se k nim člověk dá - ?!?
A ještě jedna poznámka - srovnejte si fundamentalistické projevy (pro začátek) monotheistických náboženství: jsou k uzoufání podobné. Islám není ničím výjimečným. (Gilles Kepel: Boží pomsta. Křesťané, židé a muslimové znovu dobývají svět. /Atlantis, Brno 1996/)
J. Hanzlík
Nejen zajímavé téma, ale trpká realita
Co když je absence kultu z podstaty lidství vyloučena? Jakmile ustoupí z jakýchkoliv důvodů starý "prověřený" (náboženský) kult je postupně nahrazován povrchními konstrukcemi představ třeba na pozadí vědeckého (systémového) poznávání, které je pro emotivního člověka neuspokojivé, tak si ho zase upravuje v jakési vize překonávání bariér starých předsudků novými, modernějšími a přesvědčivějšími argumenty. Jenomže ty se jeví, oproti fungujícímu kultu, který byl naplněn všeobecně srozumitelnými významovými symboly, zvyky, zvyklostmi (mimoděčné chování a vyjadřování) a etickými závazky, pramenícími z jeho spirituality, pro civilizační jednotu (srozumitelnost) jako nedostatečné.
Tragické a zároveň komické je, že mravně indiferentní a emotivně sterilní věda se staví na stranu experimentálního pokusu determinace kultovních potřeb člověka laboratorně primitivním způsobem s předem vyloučenými jevy, které nejsou takříkajíc fyzikálně relevantní.
Tradičně pohostinná, liberální a svobodě vstřícn
J. Hanzlík
Re: Nejen zajímavé téma, ale trpká realita
a svobodě vstřícná Evropa se najednou děsí násilné tváře komplexního kultu imigrantů, kterému nemůže čelit svoji kulturní exhibičně individualistickou roztříštěností. Proslovy o hodnotách, které jen tak sdílíme, znějí nepřesvědčivě. Málo platné, kultura, ač se to nezdá, koření v kultu, ale co s tím, když si nechceme potřísnit svojí nestrannou náruč?
P. Bílek
Má člověka naplit stát(ní náboženství)?
Když se v člověku, který nezná než žít ve vleku svého okolí, probudí touha po hlubším smyslu, začne obviňovat svoje okolí, že ho nevláčí za hlubším smyslem.
Mám rád velká nablýskaná nákupní centra. Neočekávám od nich, že mě ve všem naplní. Jejich úkolem na napňovat jen určité potřeby a víc od nich nechci. Netoužím po tom vidět na obchodě nápis SVĚTU MÍR, to už jsem zažil a stačilo.
J. Hanzlík
Re: Má člověka naplit stát(ní náboženství)?
Myslím, že to není jen v instituci!