Diskuze
Příběh jako ze Stefana Zweiga: Zpěvák versus Herečka
Děkujeme za pochopení.
L53u43d59m96i82l84a 72K54a96š81p96a27r97o54v71á
Lidi milují, koho milují. Když kvůli podivné princezně Dianě, která nevynikala skutečně ničím, obklopily svíčky od Angličanů vchod do Buckinghamského paláce, tak jsem se sice divila, ale vzala jsem na vědomí, že pro ty lidi něco znamenala. Když se svíčky vršily na Bertramce, vzala jsem na vědomí, že lidi Gotta milovali. Aspoň hodně z nich, Ale že byl fenomén, to musím uznat i já, která ho neposlouchala. Paní Chramostovou holt lidi tolik nemilovali. Možná by to bylo jinak, kdyby směla veřejně vystupovat, ale prostě se to takhle událo. Jo, a k těm písním v metru: Když Hřib hýkal v metru blahem nad tím, že jsme v NATO, každou čtvrthodinu, museli jsme se s tím smířit. Když kdejaký krámek vystrkuje ampliony na ulici a tluče do nás techno a podobné pseudostyly, tak to musíme přežít. Tak proč autor nemohl přežít pár cajdáků pana Gotta?
V25l98a55d36i62m76í78r 12S14o70b32o94t17k61a
Předně - v okruhu českých celebrit je málo osobností, které se s bývalým režimem nezapletly, např. M. Kubišová, J. Bican, J. Železný. Herečka se zapletla dost, v mládí vstupem do kSČ a podpisem vázacího aktu s StB. Jak hlasovala o Jiřině Štěpničkové? Zpěvák se takto nezapletl ani v nerozvážném mládí ani v době normalizace. Nechal se zmanipulovat jen k vystoupení v antichartě, jež však provedl v neideologickém duchu. Žádným represím jako Herečka nebyl vystaven. Ona se zapletla víc, proto byla více perzekuována a získala gloriolu mučedníka. Diskuse v tomto duchu rozhodně smysl mají, protože vedou k ujasňování lidských hodnot a priorit. Myslím, že na státní pocty nemá nárok ten, kdo netrpěl represemi ani ten, kdo selhal.
Z19d95e27n78ě27k 10K39l81o90u75č86e77k
Karel Gott a Vlasta Chramostová měli každý zcela jiný okruh lidí, které zajímali a je zcela zjevné, že Karel Gott měl tento okruh lidí vyšší o několik řádů. Ani mně se nelíbil cirkus, který se strhl kolem pohřbu Karla Gotta (a nejspíš by se nelíbil ani jemu samotnému), byl to ale nejspíš důsledek jeho popularity; jakkoliv si mohu vážit paní Chramostové, její popularita v široké české veřejnosti byla nesrovnatelně nižší a v jiných státech, jejichž občanů se Gottova smrt dotkla, prakticky nulová.Vzájemné poměřování Karla Gotta a Vlasty Chramostové je proto podle mého názoru prostě nepatřičné a je jen zbytečným akademickým cvičením.
A19l68e32š 17S92t89a61n52ě64k
Pravdu má autor snad pouze v jediném. A možná ani tehdy ne, když se snaží, byť pouze jako "nehodný učedník" pokrytecky porovnávat své slohové cvičení s takovým klasikem, jakým byl Stefan Zweig. Nejde ani tak o to, že se čtenáři snaží vědomé selhání "Herečky" vstupem do KSČ a hlavně "vázacím aktem" pro StB, bagatelizovat a postavit do roviny jakési "mladické nerozvážnosti", aby ji následně jako členku jiného seskupení glorifikoval. Jde o to, jak se vymezuje k Zpěvákovi , kterého sic "velká část národa milovala", ale "láska velké části národa byla slepá" proto se prý Zpěvákovi dostalo poct, jichž se mu dostat nemělo. Ano tady se začíná odvíjet, plytký příběh "nehodného učedníka". Příběh, kterým se autor v duchu nejlepších tradic "těch lepších z nás" snaží čtenáři vykreslit obraz Zpěváka, který "se s tímto režimem nevyhnutelně zapletl, v rozporu s pravdou jej podpořil a ve chvíli zkoušky selhal". Tedy, na rozdíl od oné Herečky. Hmm co na to říci! Inu co slovo to perla. Ale pravda to není.
R17a32d63o44m30í74r 40D55o36u60b89r64a91v86s84k79ý
Naopak, má pravdu ve všem, co napsal. Nemám ale v úmyslu vás o tom přesvědčovat, zřejmě by to bylo zbytečné.