Diskuse k článku
Současný člověk je naplněn sám sebou aneb O hrůzných dětech
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
MirDo třetice všeho blbého. PánovéAron, Patta, Polanský ani nepochopili, že ze strany pí Matějčkové jde o poměrně kritickou recenzi 500 stránkové knihy filozofa Sloterdijka. Jakkoli jsou některé argumenty Sloterdijka přitažené, v základě má pravdu. Pokud by se mladá generace nevymezovala proti svým rodičům, probíhal by jen permanentní duchovní incest a degenerace. Tak jak je tomu dnes u kmenových společností na blízkém východě, kde pevně daná rodová a náboženská příslušnost znemožňují přechod k vyspělejšímu státnímu zřízení (viz. Irák). A to vskutku vývoz demokracie nevyřeší. P. Aron prý už na takové diskuse nemá sílu. Přitom si žádný jeho příspěvek zde v rubrice civilizace nevybavuji. K p. Polanskému jsem se vyjádřil již v předchozím příspěvku. P. Patta zaslouží obdiv za hledání východisek pro dnešní společnost, nicméně chod dějin neřídí státní plánovači, natož sociologové. M. Pinkas |
![]() |
odmítnout tuto rovinu diskuseMusím konstatovat, že reagovat na články paní Matějčkové mi přijde docela těžké. Odmítám přijmout její rovinu myšlení. Ona vše posouvá někam jinam , odmítá racionální pohled, pohled zdravého rozumu. Sokrates by jí asi dokázal uvést do rozpaků svou formou dotazů. Já už na tento typ lidí nemám sílu. Pardon neumím to říci jinak : Je tragické jak lidé jako paní Matějčková dokáží použít svou inteligenci a vzdělání na takovéto "bláboly" Děkuji za příspěvky panu Polanskému a Pattovi, já už opravdu nemám sílu rozebírat a analyzovat nesmysly. A když už autorka hovoří o Kafkovi : Smysl románu Proces vidím právě v tom, že člověk pokud chce být svobodný musí odmítnout absurdní diskusi. Jeho Josef K se neměl prostě do toho absurdního světa nechat vtáhnout. Stejně tak my bychom měli odmítnout diskusi se světem lidí jako je Tereza Matějčková. Jinak dopadneme jako Kafkův Josef K. ..... |
![]() |
I. Patta 677Tereza Matějčková ponořená do minulosti.Nemusíme jít až do daleké minulosti. Stačí se podívat na sociologii let 60. a 80. minulého století. Současné nepochopení úlohy dítěte ve společnosti má svůj původ ve dvojím selhání sociologie, vědy nikoliv exaktní. Sociologie v 60. letech min. století selhala při rozboru problematiky hnutí Hippies, jehož základem je ztráta rodových kořenů u poválečné generace. Americkým sociologům nedošlo, že souvisí s hromadným stěhováním za prací (pracovní mobilita). Tím sociologie pohřbila tří-generační rodinu. V 80. letech min. století sociologové redefinovali Hanifanův sociální kapitál. Podle sociologů (P. Bourdieu, J. S. Coleman a R. Putnam), se sociální kapitál vytváří na sociálních sítích a dá se měřit četností kontaktů. Tím sociologie pohřbila nukleární rodinu (rodiče plus děti). Vrcholem snah sociologů o rozbití rodiny bylo vystoupení pana Prof. I. Možného na ČT24 v Událostech a komentářích dne 9. 2. 2015. Pan profesor uvedl, že rodina se skládá z matky, dítěte a sociálky. Bylo to podáno f |
![]() |
I. Patta 677Tereza Matějčková ponořená do minulosti. 2. částVrcholem snah sociologů o rozbití rodiny bylo vystoupení pana Prof. I. Možného na ČT24 v Událostech a komentářích dne 9. 2. 2015. Pan profesor uvedl, že rodina se skládá z matky, dítěte a sociálky. Bylo to podáno formou informace, kterou máme vzít bez diskuse všichni na vědomí. |
![]() |
MirEmancipace vůči předchozí generaci jepřirozená. Záleží jen na míře a způsobu. Právě v dobách hektických (jako dnešní informatická revoluce) může docházet až k mezigeneráčním válkám o fungování společnosti, o pracovní místa i naopak hodnotovým remisím. Na rozdíl od předchozího příspěvku nemyslím, že recenze knihu velebí. Sloterdijk opravdu zřejmě posbíral z dějin vše, co se mu hodilo, aby podpořil svou tezi. |
![]() |
Tak výborněza rozpad rodin (jev posledních 40 let) můžou Ježíš se Sókratem, čímž je to vyřešeno, křesťansko-antický kořen po zásluze odstřižen a my si můžeme radostně navazovat na své slovanské a germánské "tradice", o nichž sice nikdo neví, jaké vlastně byly (naši udatní předkové nám totiž o svých hrdinských a ctnostných životech bohužel nezanechali ani čárku, jelikož neuměli psát, a z ostatních pramenů sbíráme jen střípky, například že "slave" a "Sklave" je odvozeno právě od Slovanů, kteří své děti prodávali za otroky), nicméně to nezabrání pološíleným intelektuálům, jakým je i autor velebené knihy, aby si na podporu svých smyšlených tezí a uměle vybájených sociálních modelů, které nemůžou nikdy a nikde fungovat, přikrášlili nejen přítomnost a budoucnost, nýbrž i minulost. |
![]() |
I. Patta 677Re: Tak výborněPane Polanský, Váš kritický náhled na současné sociální modely je oprávněný. Více v mém příspěvku do diskuse. |
![]() |
Lovci_SnuAch joOpravdu nechápu, jak paní autorka, jakkoli je vzdělaná, může napsat "hlavní protagonistka". Co příště? Starý stařec? Mladé děti? |