Diskuze
České a německé obce u hranic založily iniciativu proti kamionům. Řidiči tudy jezdí, aby se vyhnuli mýtu
Děkujeme za pochopení.
Tak at si tam daji zakaz vjezdu vozidel nad tri tuny a maji klid. Pro zasobovani nebo verejnou dopravu mohou udelovat vyjimky.
Zcela přirozené chování řidičů, resp. jejich firem. Proč platit, když to jde jinak zdarma? Snad někdo odpovědný za řadu let pochopí, že přímé platby za provoz nebo i parkování jsou kontraproduktivní. Bohužel v Česku na to nejsou lidé, v EU už vůbec ne.
Když tam řidiči jezdí, aby se vyhnuli mýtu, proč tedy raději nezaložili iniciativu proti mýtu ? Vždyť je to jednoznačně škodlivý způsob financování státní kasy - vyhání řidiče z dálnic a nutí je překládat náklad do menších aut. To není ekologické ani bezpečné. Na financování provozu státu a výstavby komunikací tu máme jiné možnosti - ať je to spotřební daň z paliv nebo různé další daně a poplatky. Mýto a dálniční známky dělají víc škody než užitku. Ostatně i náklady na straně poplatníků a výběrčích jsou tam celkem značné. Státní kasu lze plnit méně škodlivými a levnějšími způsoby.
Iniciativa proti kamionům je produktem absolutní neschopnosti českého MD a všech vlád, včetně té současné - v řešení napojení ČR na síť rakouských a německých dálnic. Jsou jen dva dálniční hraniční přechody Petovice a Rovadov. Od slovenské hranice až po Rozvadov není žádný dálniční přechod. Kudy teda pojedou kamiony z Vídně na Brno, Znojmo, nebo z Německa na Č.Budějovice,Klatovy atd. Ti sdružení odmítají jakoukoliv dopravu a zřejmě jim vyhovoval klid zaručený zadrátovanou hranicí, nyní jsou překvapeni realitou narůstající intenzity dopravy.