Diskuse k článku: Hrůzy českých nádraží: čekárna ve Švihově připomíná vězeňskou kobku

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 22
  • Poslední: 17.9.2014 0:00
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
R. Hroza 25.8.2014 15:30

vlka živí nohy

Vlka živí nohy - novináře "vlohy" (na jeho bankovní účet)

D. Nowodny 20.8.2014 21:42

ČEKÁRNY ?

Kde vůbec nějaké ještě jsou __? Většina i tech pěkných zmizela- aby v                                                                                                                                                                   nich nevegetovali bezdomovci a ožralkové ! Nejsou peníze na zajištění bezpečnosti.

ALE jsou peníze na "platy" všech vysokých" manažeru a ex ministrů dopravy atd.

Kam se máte uchýlit, když vám ujede spoj, nebo vlak má velké zpoždění, všude zima, žádné lavice, leda na peronu železné-studené (na př. Turnov) atd.

Z. Kulhánková 20.8.2014 21:42

Proč to jinde jde?

Nejhorší zkušenost jsem měla na nádraží v Soběslavi, kde mi za poplatek půjčili klíč k neuvěřitelně odpornému a špinavému záchodu.

Doporučuji srovnat s malými nádražíčky na trati Vídeň-Gmund, kde sice personál není a jízdenku si koupíte v automatu, ale na všech jsou čisté vytopené čekárny s volně přístupnými čistými záchody.

A. Řepka 17.9.2014 0:00

Re: Proč to jinde jde?

Je to i o lidech, u nás je nádraží bez obsluhy hned zničené, prostě někteří nemají nic lepšího na práci, než ničit.

S. Vor 20.8.2014 19:35

kdo by tak asi chtěl bydlet v drážním domku

nebo na nádraží v tom kraválu a blázinci.Všechny drážní objekty a budovy jsou prakticky neprodejné.To by musela být cena víc jak za hubičku.:-))

Co se týče celé republiky tak drtivá většina železničních tras,tratí kromě stanic uzlových nebo s odklonem je přece plně automatizovaná.Ať jsou lidi rádi,že to nemají pod zámkem ty některé větší nádražní budovy a že tam vlak vůbec staví.Protože jestli to náhodou nevíte tak seznam stanic v grafikonech je po dohodě s obecními ,městskými a krajskými úřady.Protože když chtějí aby tam vlak stavěl musí si to s ČD domluvit a hlavně zaplatit.Takže když ve Švihově na to obec nevyčlení peníze nebo jim v Klatovech a v Plzni nepomůžou tak tam vlak stavět bude třeba jenom dvakrát denně a na mnoha jiných staničkách třeba vůbec.

M. Bilkova 20.8.2014 14:50

Znám mnoho čekáren

A skoro všechny jsou stejné( myslím v malých městech). Zapáchají a jsou velmi špinavé. Onábytku či zařízení se nedá ani mluvit. Člověk raději počká venku,pokud je to možné. Proč??? Jsme opravdu národ barbarů,kteří všechno zničí,nebo ČD jsou moloch,kde se ztrácí miliardy? Kdo mi odpoví?

Z. Veselý 20.8.2014 19:25

Re: Znám mnoho čekáren

Provozování nádražní budovy (s čekárnou a pokladnou) v malé obci je věc ztrátová a nesmyslná. Na Západě by už byla budova dávno zbourána nebo (pokud je to možné) prodána k bydlení. Na nástupišti by byla boudička a automat na lístky.

A jsme u tuho. Smlouva mezi ČD a kraji je jen na provozování dopravy, ztrátu z provozování budov nikdo nehradí, tak je logické, že fo toho ČD nedávají moc peněz. Vandalismus je až druhořadý problém.

Budovy by měly být prodány/převedeny na spráce infratruktury a maximálně zjednodušeny, jako na tom Západě .

Z. Kulhánková 20.8.2014 21:44

Re: Znám mnoho čekáren

Tak se zajeďte podívat do Rakouska. Tam je v každé vsi čisté nádraží.

P. Sulc 21.8.2014 19:05

Re: Znám mnoho čekáren

No jo, ale svet se preci Cechum divi. Tak take musi mit proc.

S. Vor 20.8.2014 19:43

Re: Znám mnoho čekáren

já jsem barbar či spíše pohan .....mimochodem když hrdě píšete,že znáte spoustu čekáren Vy jste "no quarter" :-)))

O. Firtl 20.8.2014 20:08

Re: Znám mnoho čekáren

Máte pravdu. Je to všechno o lidech. Ony ty ČD jsou nakonec taky jenom lidi, že?

P. Mareš 20.8.2014 14:45

A kdo to zaplatí?

To je jednoduché. Jízdné se zvýší tak o inflaci, kraje taky nejchtějí platit nic navíc, tak z čeho mají ČD provozovat čekárny pro pár lidí nedejbože s pokladním? Nakonec to stejně někdo zničí. To radši, ať dál kupují nové vlaky. Prostě se dráhy v konkurenčním prostředí musejí taky chovat tržně....

M. Hoblík 20.8.2014 13:23

V dnešní době není čekáren třeba!

Každý slušný člověk má jedno-dvě auta a vlakem nejezdí. Na některých železničních stanicích dokonce zrušili i pokladny, průvodčí jízdenky neprodává, takže cestující si může hrát ve vlaku na schovku, případně se nechá chytit a tím zaměstná chudáky exekutory. Čekárny i spreje byly i v socialistických dobách, jenom těch darebáků nějak přibylo...

Z. Veselý 20.8.2014 19:28

Re: V dnešní době není čekáren třeba!

Tam kde není pokladna, samozřejmě průvodčí jízdenky prodává a to bez přirážky.

Pokud tam není ani průvodčí (pár taových tratí existuje), tak jsou jízdenky (stylu MHD, tj. k označení v automatu) k dostání v v nějakém obcůdku v obci, případně jízdenku prodá strojvůdce.

T. Hošek 20.8.2014 10:34

hm

No když vidím vzadu ten nápis sprejem... tak asi není jednoduché udržovat čekárnu v použitelném stavu.... když ji ničí nějací primitivové. Leda tam dát kamery a výpravčímu koupit brokovnici. :-)

v. čajka 20.8.2014 9:24

Teplice nad Bečvou.

Letos jsme zavítali i do této vísky u Hranic na Moravě /Olomoucký kraj/. Není tak zcela bezvýznamná - jsou tam renomované lázně, možná nejhlubší propast na světě a známé jeskyně. Zdejší nádraží je bez přehánění v troskách, o pokladně si můžete nechat zdát, zapomenout můžete dokonce i na to, že uvidíte ukazatele, kterým směrem vlaky vlastně přijíždí a odjíždí. O tom, že střecha zarůstá travou a stěny a kachličky mechem se snad ani nemá cenu zdržovat.  Nechápu, jak to mohli nechat v tom chátrání dojít tak daleko. Signifikantní jsou i nápisy, které tam nechali konsternovaní cestující. Ty nenechávají na současném systému nit suchou.

v. čajka 20.8.2014 11:21

Re: Teplice nad Bečvou.

Jo - a to ještě dodávám, že v Teplicích nad Bečvou je slovo "čekárna" zcela mimo mísu. Tam se čeká pěkně na peróně, kde se člověk může kochat buďto rozpadající se budovou nádraží, nebo jeho travou porostlou střechou.

Z. Veselý 20.8.2014 19:32

Re: Teplice nad Bečvou.

Tak předně si musíte odpovědět na otázku, zda tam je v 21. století budova vůbec potřeba (doby přezaměstnanost na železnici jsou dávno pryč, dnes se doprava řídí přes počítač z dispečinku a ve stanici nikdo být nemusí) a kdo bude provoz takového nádraží platit a z čeho. Z výnosů z pronájmu obchodních prostor to totiž jde jen v největších městech

v. čajka 22.8.2014 10:29

Re: Teplice nad Bečvou.

NIcméně neudělat NIC, budovu nechat jen chátrat, neumístit ani směrníky, prostě NIC, to je ostentativní zdechlost. Zajímavé je, že existuje spousta docela pěkných a zachovalých nádraží v mnohem menších a hlavně méně významných obcích, než jsou TnB.

m. Řehák 20.8.2014 20:42

Re: Teplice nad Bečvou.

Tedy nejen česká nádraží, ale bohužel i některá moravská.

J. Esterka 20.8.2014 8:43

Kdyby nebyla republika

rozkradená, tak by ta čekárna byla zlatá...

K. Novák 20.8.2014 7:30

A kdo tam ten nepořádek dělá?

Asi ČD dvakrát čekárnu vypálily a několikrát zničily vybavení.