Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Děs a běs aneb Co formuje naše chování

Tři případy, jak vztah občana a státu prezentují nepolitický ministr, politický pretendent na vládní funkci a anonymní státní úředník.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZM

17. 12. 2013 7:28
Ano, MŠMT a jeho pijavice
tyjící z toho, že "zvedají" znalostní úroveň společnosti jsou autory dobrých sentencí.Jedna z perel - přednáška, co je vzdělávací systém, kterým je vše, počínaje kursy "volnočasových aktivit" po university, pokud tyto akceptovány MŠMT. Takže do vzdělávacího systému nepatří např. rodiče.  Jeden posluchačů, užaslý nad pitomosti lektorky se otázal, zdali zvířata vychovávají svá mláďata.Odpověď cituji : zvířata mláďata nevychovávají protože nespadají do vzdělávacího systému.   (Kurs pro "asistenty pedagoga" povinný pro splnění kvalifikačních předpokladů dle školského zákona. Realizace: Zařízení pro další vzdělávání pedagogickýách pracovníků a Středisko služeb školám Středočeského kraje, Vzdělávací centrum Kladno.  Cena 5 tisíc Kč).   
0 0
možnosti
D

Dr_No

17. 12. 2013 6:10
ad osel
Porozumět je nutno i textu, který obsahuje sdělení s nímž není možné souhlasit. A to ať je řečeno jakoukoliv formou.Za morální postoj je člověk zodpovědný už v poměrně raném věku, učívali mne rodiče. A rozpoznat správnost jednání musí sám neboť za to nese zodpovědnost. Na olympiády českého jazyka jezdívají vesměs inteligentní děti.Alternativou je neporozumět .... pak si musím nechat poradit, například od učitele. Například v době komunismu učitelé radívali různé pozoruhodné věci. Případně musí vyčkat rady pana Schneidera...
0 0
možnosti
JS
Tady je:
Vaše porozumění je opravdu jen částečné, rád pomohu.Kdysi jsem pro ilustraci podobného problému použil pro Křesťanskou revue provokativní orientální rčení: "Vidíš-li slepce, kopni do něj. Proč bys měl být spravedlivější, než bůh?"V tomto bodě s vámi souhlasím, že je nutno porozumět i textu, s nímž těžko souhlasit - ovšem v tom orientálním případě šlo o provokaci, jejímž cílem bylo vyprovokovat debatu věcnou (nikoliv gramatickou). Vyprovokovaný student měl sám shromáždit, utřídit a použít protiargumenty, a tak si vlastními silami vybudovat vlastní postoj (imunitu, podobně jako při očkování).V případě Olympiády z češtiny však skutečně nešlo o vybuzení věcné diskuse, na protiargumenty nikdo nebyl zvědav a nebyl na ně dán prostor. Žádal se pouze gramatický rozbor a variace téže nehoráznosti.A to byste mohl uznat, že je dosti podstatný rozdíl. Kdyby šlo o olympiádu ze základu společenských věd, bylo by to jinak.
0 0
možnosti