Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nezájem nahrává zlodějům

Představitelé Brna, ministerstva kultury a technického muzea se nejsou schopni domluvit, aby společně pro moravskou metropoli zachránili netradiční technickou památku a současně mu pořídili unikátní turistickou atrakci. Problém spojený s někdejší tramvajovou tratí vedoucí od tramvajové konečné na Stránské skále do depozitáře historických tramvají v Holzově ulici v Líšni za ně „řeší“ zloději.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef Veselý, předseda komise do

29. 12. 2007 9:56
Situaci je třeba řešit

Těžko se hledají slova pro pojmenování stavu kolejové dráhy, která mohla být jednou z dalších bran do brněnského okolí. Těžko se hledá viník současné situace. Oboje hledání však považuji za ztrátu času.

Posledních deset let nám totiž ve sledované oblasti vzniká zcela nová situace - zvyšování indexu osídlení v souvislosti s bytovou výstavbou. A řešit je potřeba tuto situaci. I přes rostoucí objem automobilové dopravy a rostoucí počet garážových stání u nově budovaných nemovitostí nám narůstá v každé takové lokalitě poptávka  po veřejné dopravě. Zvyšování počtu autobusových spojů je však pro toto území krátkozrakým rozhodnutím. Řešení nabízí právě tato opomíjená trať - pro někoho možná nechtěné dítě, pro někoho zaprášené svědomí. Jsem však přesvědčen, že existují i takoví, pro které je okamžik jejího zprovoznění světlem na konci tmavého tunelu. Zprovoznit ? Ale pro koho, pro co ? Nad všemi partiulárními zájmy by měl být jeden zastřešující - veřejný zájem na provozuschopnosti drážní stavby. Zcela určitě namítnete, že musí být také jasné podmínky následného provozu. Odpověď je naprosto jednuduchá. Co udrží provozuschopnost tratě lépe , než její provoz pro potřeby veřejné pravidelné dopravy. A pokud na jejím konci bude nadále muzejní zařízení, tak se určitě oba provozy spolu domluví.

Předpokládám, že v nejbližší době všichni zúčastnění projeví dostatek pochopení pro obecný veřejný zájem. Ministerstvo kultury i technické muzeum budou respektovat dopravní potenciál této - byť zdevastované - infrastruktury i způsob jejího nabytí do své správy a město Brno se nechá přesvědčit o perpsektivě a správnosti rozhodnutí pro svou spoluúčast na rekonstrukci. Navíc úvahy nezačínáme na zelené louce. 90.léta dala vzniknout mnoha iniciativám, analýzám i několika usnesením místní líšeňské samosprávy.

Tedy : PF 2008 : Oprašme úvahy těch, kteří běželi tento závod před námi a nakonec i nás samotných, kteří jsme - možná vlivem jiných priorit - své názory krátkodobě odložili.

0 0
možnosti

TK

29. 12. 2007 14:14
Re: Situaci je třeba řešit

Vedení Technického muzea zdůvodňuje záměr přestěhování expozice MHD tím, že při jednání s panem primátorem bylo z jeho strany jasně řečeno, že město o obnovu tratě nemá zájem. Skoro si myslím, že zde existují nějaké zákulisní tlaky majitelů nemovitostí podél tratí na ulici Holzova. Pokud je tedy postoj představitelů města vstřícnější, měli by další krok k obnovení jednání udělat oni. 

0 0
možnosti

Občan

4. 1. 2008 0:27
Re: Re: Situaci je třeba řešit

Záměr přestěhovat depozitář MHD by se dal spíše zdůvodnit nezájmem, či spíše odporem k tomuto objektu, místní částí Brno-Líšeň a "snahou" TM zatraktivnit, lépe zabezpečit sbírkový fond oboru a zpřístupnit jako expozici. Město při tomto postoji místní části a perspektivě vysokých investic při obnově trati, které by museli jít částečně i z rozpočtu města, těžko může vydat jiné stanovisko, chtějí-li volení zástupci mít při příštích volbách naději na znovuzvolení.

Zákulisní tlaky jistě existují, jinak se nedá vysvětlit, že místní část začala řešit černé stavby vzniklé při předmětné trati až po prohlášení TM, že chce areál opustit a vyjádření TM,  že nemá námitek proti dodatečné kolaudaci. Toto ovšem odporuje zákonu o drahách a dá se předpokládat, že to zavání korupcí.

V kontextu s tímto problémem by se též bylo potřeba zamyslet nad tratí na Stránskou skálu, která by měla po poslední rekonstrukci na přelomu 60tých a 70tých let již opět projít obnovou. Pravděpodobně z důvodů finančních proběhly snahy DPmB se této trati zbavit, které sice usnuli, ale při jakémkoli problému mohou být znovu na stole.

Je s podivem, že představitelé města, na jehož území již v roce 1838 se proháněli parní lokomotivy, nedělá nic, aby seznámili návštěvníky města se slavnou historií kolejové dopravy ve městě a nechávají alibisticky tento fakt na jiných (v případě MHD na státu). Nebo ty dvě za peníze města zmršené tramvaje stačí? Dle mého je to málo.

0 0
možnosti

IDOL PEPÍKU VESELÉMU

31. 12. 2007 9:07
Re: Situaci je třeba řešit - ANO! TVÉ STANOVISKO SE MI JEVÍ

.......... ROZUMNÉ. POUZE PODOTÝKÁM, ŽE PŘEDLOŽENÍM SEBEROZUMNĚJŠÍHO POŽADAVKU, ČI NÁVRHU, SEBESROZUMITELNĚJŠÍM ZPŮSOBEM POUZE SEM, DO TĚCHTO DISKUZÍ ........

PS ..... VŮBEC NIČEHO NEDOSÁHNEŠ!!

R^ 2008 !!

 

0 0
možnosti

Občan

4. 1. 2008 1:40
Re: Re: Situaci je třeba řešit - ANO! TVÉ STANOVISKO SE MI J

Slohové cvičení ing. J. Veselého pro zviditelnění politika nemůže nic vyřešit, obzvláště bez detailní znalosti problému. Otázka je zda mimo zviditelnění chce něčeho dosáhnout.

0 0
možnosti

abc

1. 1. 2008 16:43
Re: Situaci je třeba řešit.... to jistě, ale

nejdříve je nutno trať dostatečně zdevastovat a pak zadat její rekonstrukci firmě svého známého!!!

Podívejte se na ten nesmysl na konečné 13 v KrPoli. Proč je smyčka v polích a ne až u studentských kolejí o 150m dále?

0 0
možnosti

Občan

4. 1. 2008 2:05
Re: Situaci je třeba řešit

... Navíc úvahy nezačínáme na zelené louce. 90.léta dala vzniknout mnoha

iniciativám, analýzám i několika usnesením místní líšeňské samosprávy. ...

Rád bych ing. J. Veselého poprosil zda by tyto věty mohl více rozvézt, zvláště zmíněné usnesení místní části. Něco o iniciativách města vím, ale o iniciativách místní části, mimo negativních vyjádření k iniciativám města, bohužel ne. K prospěchu věci jistě přispěje trocha historie z dané problematiky.

... A pokud na jejím konci bude nadále muzejní zařízení, tak se určitě oba provozy spolu domluví. ...Otázka je , zda se domluví i právní předpisy.

Mnoho úspěchů v řešení tohoto problému i ostatních dopravních problémů tohoto města. PF 2008 .

0 0
možnosti