Diskuze
Tramvaj nestihne zabrzdit
Děkujeme za pochopení.
Emil
Ignorance
Jen další ukázka ignorance a neschopnosti státních ůředníků.Další příklady jako poviné zdravotní prohlídky starších zkušených řidičů ,poviného svícení i za slunečného počasí to jen potvrzují. Hanba
matěj
Dejme univerzální přednost chodcům
starším šedesáti let.V rámci dopravní,důchodové a zdravotní reformy.
pp
Předchody
Nová vyhláška o přechodech je nejhorší paskvol za poslední roky. Dřív bylo vše jednoznačné a jednoduché. Vybrané přechody na nichž měli chodci přednost, jinak přednost mají auta. Kde je provoz, zak semafory. A navíc musím konstatovat, že při přecházení mimo přechod se cítím bezpečněji, než dnes n přechodu. Přecházím, kde vidím. Na mnoha dnešních přechodech (hlavně v noci) nevidí ani chodci, ani řidiči. Takže vám pánové zákonodárci můžeme gratulovat za tyx smrťáky!!!!!
brzdič
hlavně pište,že auto zastaví na 6 metrech ze čtyřicítky !!
Na aktuálně.cz píší o stejném problému, taky uvádí DP hl.mP jako hlavního výzkumníka, jejich pokus ovšem skončil s brzdnou drahou tramvaje 150m!! To je sice nesmysl ale zastavit ze 40km/h na dráze 6m je zpomalení cca 10m/s2. To je dost silné kafe a není mnoho řidičů a jejich posádek, kteří takto brzdí !!
Autorovi článku bych doporučil raději přemýšlet a teprve potom psát. Výsledky výzkumů DP jsou opravdu skvělé: tramvaj zastavuje pomaleji než auto. Doporučoval bych ještě ověřit zda opravdu benzín hoří lépe než voda nebo, že pád na beton bolí více než do peřin. DP najde ve svých řadách jistě dostatek experimentátorů pro tyto pokusy.
Možná by bylo schůdnější nemalovat zebry na tramvajové pásy a naopak zpomalit tramvaje v ulicích kde přechody mají smysl.
pertinax
Záleží na úhlu pohledu
Když na přechodu přecházím ulici: "Blboune, jedeš jak prase, to nemůžeš chvilku počkat?!!". Když jsem za volantem: "Hergot dědku plesnivej, hejbni kostrou a nezdržuj!!".
Jindra
Re: Záleží na úhlu pohledu
Dobrý je v Tatře 148 přidat plyn a zapnout stěrače.
Jindra
Jindra
Blíží se doba kdy bude povinné osvětlení chodců (např. klobouk s majákem) a chodecké průkazy. Ten bude odebrán při nafoukání na 1 promile a zakázána chůze až na 2 roky. Chodecký klobouk bude nutno dát 1x za rok na STK. Co dalšího ještě vymyslet, že?
Pavel
Re: Jindra
Ja bych to nejdarěji poslal na MD. Ten příspěvek nemá chynu.
Petr
Přiměřená rychlost
Pokud vím, tak přednost chodců před tramvají byměla platit jen na přechodu. To je takový problém, aby tramvaj jela před přechodem přiměřeně pomalu tak, aby mohla bezpečně zastavit? Stejně se přece musí chovat např. řidič kamionu ne? A na těch několik frekventovaných míst, kde by tramvaj nemohla projet kvůli chodcům, přece není problém dát semafor (stejně na frekventovaných místech téměř všude jsou).
A bylo by po problému.
Flasi
Re: Přiměřená rychlost
No vám uchází základní rozdíl. Kamióny většinou nejezdí centry měst, kde je jeden přechod vedle druhého. A když tím centrem města někdy jedou, tak po nich nikdo nechce, aby dodržovaly jízdní řád. Tramvaje obvykle jezdí hlavně přes centra.
Instalace semaforů by bylo drahé řešení problému s tím, že by někde ta tramvaj stála i minuty. Problému, který vůbec nemusí vzniknout, pokud ten principiální nesmysl s předností chodce před kolejovým vozidlem nezavedeme. Smafory, ale nevyřeší to, že tramavaje budou následně při cestě městem pomalejší a s větší pravděpodobností zpoždění oproti jízdnímu řádu (což hrozně potěší zejména ty chodce, kteří tramvajema jezdí).
Dr.Sid
Zrusme prednost chodcu !
Zrusme prednost chodcu ! A to jsem chodec !
1) po zavedeni se zvysil pocet nehod na prechodech, vcetne smrtelnych.
2) je neprirozene aby si zranitelnejsi vynucoval prednost. Prednost ma mit vzdy silnejsi a mene zranitelny.
3) v neposledni rade to sere ridice.
Napady ze i tramvaje budou muset stavet uz jsou jednoznacne soucasti duchodove reformy, povedou totiz ke snizeni prumerneho veku.
kunde
Re: Zrusme prednost chodcu !
co je to za blábol? Přednost má mít ten silnější a méně zranitelný?? To je zákon džungle a ne civilizované společnosti. Řetěz je tak slabý jak slabý je jeho nejslabší článek. víme?
pertinax
Je mi jaksi úplně jedno,
jaký paskvil zase z našich volenýc zátupců vyleze. I kdyby se tahle pitomost uzákonila, nebudu se snažit si ji ověřit v praxi - tramvaj je větší.
Alex
Generální ředitel dopravního podniku do toho nemá co mluvit!
Generální ředitel dopravního podniku do toho nemá co mluvit. Je-li krátká dráha tramvají nereálná ve stávající technologii, je třeba vymyslet jinou, kde reálná bude.
Karel
Re: Generální ředitel dopravního podniku do toho nemá co mluvit!
To by jsi musel ty ti chytrolíni z ministerstva dopravy předělat fyzikální zákony.