Diskuze
Velká nehoda se opakuje - v Rakousku
Děkujeme za pochopení.
ďArtagnan
Rada nad zlato
Jezděte vlakem jako já, na kolejích se nic takového stát nemůže. Autům já říkám pojízdné rakve a tato i ta naše hromadná nehoda jsou toho pravým důkazem. A pak, není nic nepohodlnějšího (aspoň pro mě) než sedět na jednom sedadle a ještě být přikurtován těmi odpornými kšandami. Tohle je minimální možnost pohybu a to nenávidím. Ve vlaku pěkně sedím na pohodlném sedáku, když naproti mě nikdo nesedí tak zuju boty a kopyta si hodím na protější sedák, otevřu si lahváčka a pěkně relaxuju. A pak, když jsem přesezenej tak se můžu jít projít do chodbičky a WC jsou v každém vlaku samozřejmostí. Není nad pohodlné cestování, AŤ ŽIJÍ ČD
Jindra
Re: Rada nad zlato
Když budeš sedět v úřadě na zadku tak je vlak OK, ale zkus podnikat. S vlakem dojedeš víš kam.
N
Projel jsem tam hodinu předtím
Bylo to velmi záludné - od Lince 130km/h po mokré dálnici, teprve od Regau na krajích místy zůstávala kašička - všichni jsme snížili na +-80. Dopravní zpravodajství upozorňovalo na visící kamiony před Mondsee o 40km dál, návěští nad dálnicí upozorňovaly na Stau. Provoz houstl a rychlost v obou proudech klesla pod 50km/h.
U odbočky na Schörfling přišel šok: Mokrá silnice se během 1 kilometru změnila na totální náledí (jako namrzlý déšť). ABS si řádně zacvakalo (já se zpotil), abych do kopce!! u Seewalchen zbrzdil (na 2 měsíce starých zimních Michelinech) na únosných 10-20 km/h - kilometr přede mnou nahoře byla vidět zácpa s rychlostí 0-10km/h. Dojel jsem jí, ale když jsem se na náledí prostál (mezi do stran vandrujícími auty/kamiony) 3-proudovým úsekem, při stání tabule nad hlavou ukazovala trochu nepochopitelné Tempo anpassen - (O náledí vůbec žádná zmínka!!!) radši jsem na nejbližším St.Georgen opustil dálnici - neměl jsem chuť být rozmačkán nějakým kamionem v některém z klesání k Mondsee.
Pokud se o hodinu později rozpustila zácpa, zmenšila hustota provozu a někdo přiletěl za Seewalchen (nebržděn víc hustotou provozu, ani vánicí) třeba jen 80 km/h - neměl šanci něco ubrzdit. K vánici, (o které všude píšou dodávám): ta šla ve více pruzích napříč a když měl člověk štěstí/smůlu přiletěl před místo neštěstí se sluníčkem a modrou oblohou nad hlavou s vědomím, že se za 2 kilometry zase ponoří do "mlíka".
Při brždění před mlíkem zjistil že je na ledě a už jen bezmocně dosáňkoval do spletence nabouraných aut.
Při hustotě snímačů a informačních tabulí vidím chybu, že žádná ve směru od Lince neupozorňovala na "náhlé/lokální náledí", ale jen na okoukané a obvyklé "přizpůsobte rychlost"..
mmf
nehoda není náhoda
a jako vždy hlavní herci v kamionech - snad i mrtví z těchto hrůz přinutí všechny evropské státy , které nemají úplně dementní vlády a parlamenty , že se zruší alespoň o 50% hustota zatížení pozemních komunikací kamionovou dopravou . Neexistuje jediný doložitelný protiargument , kašlat na stesky lichvářů v supermarketech s povlovým zbožím sveženým z celého světa do českých stodol na prodej blbcům .
David
Asi ti uniká ...
že podstatou svážení zboží (či polotovarů) kamióny není ani tak existence supermarketů, ale zejména "supervýroben" s výrazně efektivnější a lacinější výrobou, než manufaktury za každým rohem. Říká se tomu průmyslová společnost.
A i když je tam ta lacinost výroby důležitá, tak u mnoha, resp. většiny, zboží to je otázka kapacitní - bez průmyslové výroby by některých druhů zboží nebylo pro lidi prostě dost .
Je to jednoduché - za posledních dvě stě let (Evropa, USA atd.) či padesát let (rozvojový svět) jsem se výrazěn rozmnožili - bez centralizace výroby do velmi efektivních velkovýroben nejde lidstvo uživit (míněno v širším slova smyslu, ne jen potraviny). Přeprava zboží k tomu patři. Pokud nebudou dráhy státem vlastěné či chráněné neschopné molochy, tak toho může víc jezdit po kolejích. Bez kamionů to žel nepůjde.
SelskýRozum
Nepřipoutaná
Chápete, jak ještě dnes může jet někdo a zvláště po dálnici nepřipoután? Já ne. To pak může dopadnout i tak, že člověk prolítne předním sklem,což skoro nikdy nepřežije
N
Re: Na chvilku nepřipoutaná
Ta maminka si v nešťastný okamžik odepla pás, aby se mohla naklonit dozadu ke svému dítěti v bezpečnostní sedačce.
Měla smůlu, ale ani teď si nezaslouží, aby byla přirovnávána ke kaskadérům, kteří jezdí trvale nepřipoutaní.
Lojza z Paseky
Z toho jasně vyplývá
Že je potřeba rušit dálnice. Nehody tam mají daleko tragičtější následky, než na "obyčejných" silnicích. Krom toho v Čechách bývá zpravidla jízda po po krajských či okresních cestách daleko pohodlnější, než po stezce pro kamzíky zvané D1.
Sten
Re: Z toho jasně vyplývá
Ehm, to, že se jednou za delší dobu stane velká nehoda na velké silnici, neznamená, že by se měly rušit. Naopak, na dálnicích bývá méně nehod než na těch ostatních (nejvíce smrtelných nehod, pokud vím, se stane ve městech a nejtragičtější nehody bývají na silnicích první třídy, kde nejsou jednotlivé směry odděleny). Viděl bych to podobně, jako u letecké dopravy: přestože (nebo spíš protože) je jasně nejbezpečnější, tak každý větší problém tam hned hlásí všechna média a spousta lidí se bojí létat.
Petr
Tak to bylo o fous
Jeste ze jsme se dneska rano zastavili v Lechovicich na kafco. Jinak jsme v tom mohli byt taky. Ty 2 hodiny na ucpane dalnici a objizdkach jsou proti tomu nic.
Nový
to snad NE, vždyť Rakušani mají informační systém !?
To je opravdu k nevíře. U nás je taková nehoda nevyhnutelná, protože máme málo informačních tabulí, které by řidiče informovaly, " že to bílé na silnici, klouže a když je to bílé i ve vzduchu, tak je prd vidět".
Ale v pokrokovém Rakousku je taková havárie opravdu těžko popchopitelná!
MGM
Re: to snad NE, vždyť Rakušani mají informační systém !?
Kdepak, to bude tím, že v Čechách my šetřílkové jezdíme na letních gumách, kdežto v pokrokovém světě si všichni rozumní uzákonili povinné zimní pneumatiky. Ba ne. Není mi to k smíchu, je to k pláči. Rozum odjakživa velel, jeď tak, abys stačil zastavit na vzdáleost, na kterou vidíš. Ale kam se dneska hrabe rozum na vysoce výkonnou propagandu sebevětších blbostí. Pro magory platí, že pojedou tak rychle, jak jim to technický stav vozidla zdánlivě umožňuje a tomu říkají bezpečnost.
Finrod Felagund
Ta dálnice se jmenuje jinak
A1, když už neumíte německy, tak se aspoň podívejte na mapu!!
Bedřich
Re: Ta dálnice se jmenuje jinak
Opravdu to nejdůležitější z celého článku
Daniela
Dalnice kolem Seewalchen je opravdu mizerna
Tam se bouraji i za sucha. Sama zazila... Ale boural se jen jeden blb prede mnou. By nezvlad zatacku, ktera na nej jukla!