Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pravidla salámu

Tonoucí se i stébla chytá. As drahou ropou bojující autodopravci vědí, že jistější je zachytit se rovnou za větev. Na včerejším jednání s premiérem Topolánkem proto předložili hned čtveřici požadavků - vracení části spotřební daně z nafty, zavedení slev na mýtném podle ujetých kilometrů, stanovení termínu přijetí eura a hlavně opuštění plánu zavedení úplného pátečního zákazu jízd po celý rok.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pragmatik

17. 7. 2008 9:22
chalupářská lobby

proč se nejezdí  jako jinde v Evropě v době prázdnin od neděle 22h do pátku 24h? Aha už vím..Praha jede na víkend.. tak to jsme my dopravci nahraní..

0 0
možnosti

C.

17. 7. 2008 8:38
Kamiony jsou nejen nebezpečné, ale také obtěžující.

Například nesnesitelný hluk v okolí dálnic vyžaduje naléhavé řešení. Již včera bylo pozdě. A to tím spíše, že dálnice vedou skrz velká města, včetně Prahy a Brna. Nemyslím, že by Praha a Brno měla sloužit jako rejdiště pro kamiony. Ty tam prostě nemají co pohledávat vůbec, natož v noci, kdy lidé spí, či o víkendech, které mají sloužit především k odpočinku. Jízdy kamionů o víkendech jsou prostě bezohlednost.

Mám za to, že by pomohlo jízdu kamionů omezit v nočních hodinách a o víkendech výrazně zvýšeným mýtným.  10 x vyšší mýtné v určitých hodinách a dnech by už nutilo k přemýšlení, zda ta jízda kamionu je skutečně nezbytná. A to jak přepravce (objednatele přepravy), tak dopravce (provozovatele vozidla).

0 0
možnosti

Alex

17. 7. 2008 8:06
Jak by to mělo vypadat

Kamiony by měli vozit pouze zboží, které podléhá rychle zkáze i při optimálním způsobu skladování. Navíc v období omezení kamionové dopravy je možno nejnutnější minimul těchto látek, mohou to být např některé léky, vozil lehčími dodávkami. Ostatní zboží, které nepodléhá zkáze je třeba vozit pouze a jenom po železnici, přičemž pro tranzit by měly být využity tratě, které neslouží žádné jiné přepravě - vlaky by zde jezdily systémem hranice-hranice. V některých částech Labe a Vltavy je možno též využít dopravu lodní. Pokud nějaký podnik potřebuje nepřetržitou dopravu kamióny, potom ať si výstavbu příslušné privátní silnice zafinancuje sám.

0 0
možnosti

jasánek

17. 7. 2008 7:26
Koňové

Kamiony na silnice vůbec nepatří. Naštěstí se dost rychle blíží doba kdy naprostý nedostatek nafty způsobí přesun zpět na koleje

0 0
možnosti

Bořek Šikula

17. 7. 2008 7:44
Re: Koňové

To může říkat jen ten, kdo nic po dráze nezkoušel poslat. Jestli na to dojde, tak pondělní rohlíky budete snídat v pátek (ale nikdy nebude jisté, jestli ten nebo až o týden později).

0 0
možnosti

IDOL

16. 7. 2008 22:35
TOPOLÁNEK, JAKO ZNÁMÝ HLUPÁK, NENÍ PŘIROZENĚ SCHOPEN .......

KOMPLIKOVANĚJŠÍ PROBLÉMY ŘEŠIT!!JEHO INTELEKT VŠAK NESPORNĚ STAČÍ, ABY RUTINNĚ VYUŽIL ZNÁMÉ ALGORITMY, MEZI KTERÉ NAPŘ. PATŘÍ ........................

PS ........ ODLOŽENÍ PROBLÉMU A NÁVAZNÉ USTAVENÍ ŘEŠITELSKÉ KOMISE!!Rv;-D(Y)>-

0 0
možnosti

Petr z Tábora

16. 7. 2008 17:44
nesmyslný požadavek zelených

Lidé chodí nakupovat 7dní v týdnu, řada podniků pracuje "just in time" a je řada dalších argumentů, aby se kamioňácký týden nezkracoval na čtyři dny. Ti co to prosazují neví jak "jde život" a vidí jen své pohodlí. A tleskají jim podobní lidé.

Jinou věcí je ale dodržování přestávek v jízdách, aby vás nenaboural nevyspalý řidič,  kontrola  přetěžování náprav,  souběžná jízda kamionů v pruzích a podobné zvlčilosti, které právem řadu lidí štvou.

0 0
možnosti

ala ale

16. 7. 2008 18:25
Re: nesmyslný požadavek zelených

metoda JIT se dá korigovat, o tom není debata,

je jisté že se zabíjení lidí sníží, když ty sešmajdané, v létě vybuchující a v cárech se všude válející po silnicích pneumatiky, budou mít o víkendech haltR^:-P!!

0 0
možnosti

cimbal

16. 7. 2008 16:48
Proč?

Vrácení části spotřební daně?  Je nižší jak u benzínu ( o 2 CZK ), pro všechny dopravce stejně drahá ( u nás v poměru k Evropě levná ) a železnice je nekonkurenceschopná. 

Snížení mýta dle počtu kilometrů? U nás je levné, dobře, zdažit a zavést " množstevní slevy".

Stanovení termínu přijetí Eura? Jak souvisí s "drahou naftou"?

Páteční zákaz? Když musíš, tak musíš... Od 15,00 do 22,00 zvednout mýto o 50%.

0 0
možnosti

Uhuhu

16. 7. 2008 15:56
Aby se dostali Pražáci včas na chalupu

vypukne vládní krize ! Páteční zákaz jízdy kamionů je blbost, vede jen ke zvýšení koncentrace dopravy v jiné dny v týdnu, a k přecpání parkovišť v pátek. Je třeba zkvalitnit železniční dopravu aby byla lukrativnější než kamionová, a podpořit sesplavnění Labe, aby nespěchající materiály nejezdily po silnici, ale po vodě. Zelení jsou vždy proti všemu rozumnému

0 0
možnosti

cimbal

16. 7. 2008 16:50
Re: Aby se dostali Pražáci včas na chalupu

Není voda, jak chcete sesplavnit Labe? Vybetonovat a co 5 km zdymadlo? A jak vody ubude, tak co 2,5 km zdymadlo?

0 0
možnosti

Bára

16. 7. 2008 13:48
jsem pro zákaz

jízdy kamionů v pátek. Přeprava vlakem je rychlejší, protože na kolejích je povolená nejvyšší rychlost 160 km/h a na dálnici jen 130/100  km/h pro nákl.

0 0
možnosti

Robert

16. 7. 2008 15:59
Re: jsem pro zákaz

Bohužel, kamion z prahy do brna vlakem se dostane za 72 hodin bez záruky, čd cargo je parchantskej podnik

0 0
možnosti

wertzu

16. 7. 2008 13:17
Hit tohoto léta Čunek a kamiony.

Kamiony otravují lidem život skoro jako kauza Čunek.Čunek je na tom trošku lépe,nesmrdí a nezabíjí

0 0
možnosti

ali

16. 7. 2008 16:28
Re: Hit tohoto léta Čunek a kamiony.

Ale do supermarketu pro žrádlo jezdíš co?Kdo si myslíš že ho tam dovezl,ty blbečku:-P

0 0
možnosti