Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Stín udání v pozadí Kunderova díla

Náhoda tomu chtěla, že jsem byl nedávno na soukromém večírku spisovatelů, dávno vystřízlivělých stalinistů, později čilých aktérů „obrodného procesu“, jak tomu tehdy říkali, a ještě později odvážných disidentů a tvůrců samizdatu. Přišla řeč na normalizaci sedmdesátých let a na to, jak odporný oficiální cynismus zkorumpoval celou ambiciózní společnost a jak dodnes vidíme v politice její neblahé plody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

texas Bill

15. 10. 2008 22:59
ukazuje se

po krachu komunistu v CSSR mela byt provedena obdoba Norimberskeho procesu s nemeckymi fasisty  a to  s Komunisty. Meli byt odsouzeni mezinarodnim soudem za svoje zlociny a jejich nejvyssi predstavitele meli byt uvezneni.  Komunisty : Mlynar , Jakes , Stepan, Calfa, Adamec, Strougal, Dubcek, Klimova-Mlynarova, Kabrhelova a radu dalsich.

vsechny odsoudit a jednou provzdy s nimi zkoncovat.

0 0
možnosti

texas Bill

15. 10. 2008 22:35
vite ze Vaclav Klaus

vite ze Vaclav Klaus usiloval o to aby byl prijat do Komunisticke strany ale jeho zadost na kandidata byla zamitnuta? 

0 0
možnosti

texas Bill

15. 10. 2008 22:40
Re: vite ze Vaclav Klaus

Rita Klimova se za nej zarucila ale ani to mu nepomohlo. Byl odmitnut pro jeho nestranicke arogantni a individualisticke chovani ktere nedokazal maskovat ani kdyz se opravdu snazil a sliboval ze bude pracovat pro blaho socialisticke spolecnosti.

0 0
možnosti

555

15. 10. 2008 21:41
"Byli jsme pomýlení" říká Milan Uhde

Byli POMÝLENÍ... A protože pomýlení, tak lhostejně přihlíželi křivdám, represím a popravám padesátých let. Akční výbory plné pomýlených, tisíce pomýlených - ruku v ruce, prapory revoluce po celé zemi rozvinem... Pomýleným mohl být buď vyložený idiot, nebo bezcharakterní kariérista bez svědomí. Život, postrádající čest, poctivost a smysl pro spravedlnost, je životem zbytečným a prázdným...

0 0
možnosti

texas Bill

15. 10. 2008 21:40
vite kdo napsal toto?

vite kdo napsal tyto verse?=

Lenin /zkracene/ =Zvetraly trosky palacu, na prasklych sloupech, jez se droli, na konec slavy.==Pysny a hlucny zaznel krok to pod kremelskou zdi, prechazi straz, a desi Evropu a desi cely svet.= pak zvedl oci z hlubokosti snu a suchy list jejz stromu orval strom snasel se k zemi pomalu.== otevrte okna , bolest oci zavira, v pozadi rudych tkanin ==zvedli mrtveho a hrob se otvira je mrtev Lenin==davy se hnuly kracejte potichu spar bolesti se zatne

==pro smutek sveta, muj drahy basniku, slavici zpivaji spatne

0 0
možnosti

Igor

17. 10. 2008 21:33
Re: vite kdo napsal toto?

Jaroslav Seifert, Slavik zpiva spatne. Ale myslim ze v te dobe ho prestehovali s nemocnym ditetem do vlhkeho sklepniho bytu. Takze tam nebyla uplne svobodna vule.

0 0
možnosti

texas Bill

15. 10. 2008 21:24
ZEPTEjte se sveho oblibence Havla

zeptejte se Havla na jeho nazor.  S Kunderou se Havel velmi dobre znal ale jaksi spolu nevychazeli. Zato s Klimovou - Mlynarovou byli Vaclav HAVEL nejlepsi pratele.

0 0
možnosti

Princ Jasoň

15. 10. 2008 20:56
Günter Grass byl

na vojnu nakomandován. Jeho jediná alternativa byla nechat se zastřelit jako desertér. Narozdíl od Kundery, který udával zcela ze své iniciativy.  Jestli toto autor nechápe, neměl by psát články.

0 0
možnosti

texas Bill

15. 10. 2008 22:17
NESMYSL

Nemas pravdu. K elitnim jednotkam SS nebyl zadny nemec a ani Günter Grass  nakomandovan.

O clenstvi v SS se nemci museli hodne zaslouzit.

0 0
možnosti

Jar

15. 10. 2008 20:30
Poznámka

Pan Tomský se představuje jako literární vědec. Hraje ho s chutí (mezi řádky ovšem nechtěně prozrazuje, že má docela pádný důvod si do Kundery kopnout a zároveň docela povrchní znalosti jak díla M. Kundery, tak i "metodologie" , kterou ke své pseudoanalýze volí. Pan Tomský hraje vcelku slušně, člověk by chvílemi málem neletěl na to, že to není role... Ale přece jen se neuhlídá a občas se mu kostým intelektuála tak trochu otevře... jen docela málo, a chvilkami, nicméně ten Koniáš "pod ním" je přece jen zřetelně k zahlédnutí....

0 0
možnosti

spiderman

15. 10. 2008 22:02
Re: Doplňující poznámka zní

Kromě toho všeho je především antisovětským a antikomunistickým "profesionálem". Co jiného může být západní sovětolog? Ovšem o ženách a láskách mluví hezky. Kdyby se raději věnoval tomuto oboru lásky a kouzla žen, udělal by lépe. Je to člověk posedlý antisovětismem  a antikomunismem a jako takový je vděčným objektem pro pozorování a zkoumání pana prezidenta Václava Havla.:-)

0 0
možnosti

MILA

15. 10. 2008 20:14
Militka je klic k tomuto pripadu, a ze to zere i autor je

donebevolajici!!

Militka nebyla ani zavrena!!!! Za pomoc spionovi byval provaz, a ona ani do lagru nesla! To nikoho netrkne? Tomuto pripadu muze uverit jen debil.

Jestli Kundera udaval ci ne, to nevim. ale tenhle pripad je tak mizerne delanej, ze to vypada jako ze je to objednano aby se zastinil pripad Jyrky a jeho cestnych kumpanu (Y)

0 0
možnosti

psycholog

16. 10. 2008 8:38
Re: Militka je klic k tomuto pripadu, a ze to zere i autor je

když by se zasloužila o udání tak ovšem ne. BTW-Už jen za to, že Kundera vstoupil podruhé do strany v 1956 by si měl sypat popel na hlavu. To už nebyla mnadická nerozvážnost.

0 0
možnosti

Jar

15. 10. 2008 20:07
Poznámka

Celá ta "diskuse" kolem M.Kundery by měla být ve skutečnosti o "odborníkovi", "vědci", "historikovi", který postupuje v rozporu se zavedenými vědeckými metodami práce a "publikuje" jako "výsledek bádání" naprosto nehotové, nepodložené "informace" a to nikoliv v odborném historickém časopise, ale v populárním periodiku. O lidech, kterým toto stačí k zaujímání jednoznačných až kategorických hodnotících soudů (a dokonce mezi profesními - schválně neříkám profesionálními - novináři a publicisty. V čem to žijeme? Jak se to, proboha chováme? Copak jsme už úplně ztratili soudnost a svědomí? Vždyť to, co dnes tito "odborníci" (alespoň prozatím) činí není ničím jiným než novodobým , současným práskačstvím! A my tady žvaníme o morálce někoho o němž vůbec nevíme, zda se vůbec nějak skutečně provinil...

0 0
možnosti

pamětník

16. 10. 2008 10:09
Re: Poznámka - tvůrci dějin

Tvůrci dějin z Žáčkova pamětního ústavu mohou zneužívat své monopolní, konjukturální postavení.

Nedávno údajně odhalili potencionální atentátníky na dělnické presidenta K. Gottwalda. Ti to však nepotvrdili.

0 0
možnosti

colombo

15. 10. 2008 18:07
Pane Tomský, běžte do háje!

Považuji za nebetyčnou drzost tvrzení autora článku. Momentálně je Kundera na kolenou, tak do něj kopnu!

Mýlíte se vážený pane, pan Kundera je světovým autorem zaslouženě, k jeho knihám se vracím a stále mě oslovují. Bohudík o tomto článku již zítra nikdo nebude vědět!

0 0
možnosti