Diskuze
Julínkovy reformní zákony prošly vládou
Děkujeme za pochopení.
Jindra
Jindra
Nevím proč by bohatí měli přispívat socanům na zdravotní péči a ještě platit větší daně.
skrap
LIDI
Taky máte tak divný pocit že Julinek je jen figurka ve hře kterou řídí zcela někdo jiný.????? Pusobí jako arogantmí blb kterému davají rozumy jiní.
petr
JULÍNEK JE JEDINÝ MINISTR
JULÍNEK JE JEDINÝ MINISTR PO REVOLUCI , KTERÝ MÁ ODVAHU NĚCO DĚLAT SE ZDRAVOTNICTVÍM, JINÍ NEDĚLALI NIC A STŘÍDALI SE TAM , JAK NA KOLOTOČI , HOLD KDO ZAČNE DĚLAT REFORMY JE NEPOPULÁRNÍ , KDO DRŽÍ HUBU A NIC NEDĚLÁ A NIJAK NA SEBE NEUPOZORŇUJE JE OBLÍBENÝ . JSEM RÁD ŽE KONEČNĚ NĚKDO MĚL ODVAHU DO TOHOTO JÍT .
Doktor
Re: JULÍNEK JE JEDINÝ MINISTR
Kdyby nedělal nic, tak by to bylo lepší.
Dochází vám vůbec, že změny můžou vést také ke zhoršení stávajícího stavu?
Těm, kdo se v problematice zdravotnictví orientují je to víc než jasné.
tami
Čunek lekl se
Topolán ek pozval Čunka na kobereček a on hlasoval pro zákony.Asi mu řekl jak to bylo s jeho sproštěním.
Madla
Čunek s Bursíkem
na to Julínkovi kývnou, protože vůbec neví, o co jde. Zůstane to už jen na PS, jetli se najde pár inteligentních poslanců v koalici, aby se to zrušilo. Klaus se stará o klima, ten to podepíše.....
baci
reforma
České zdravotnictví se výrazně změnilo,pacient dostává péči na evropské úrovni,léky jsou všechny,vyšetření taktéž a co lékaři-dle mého názoru si polepšili,pouze velmi strmě se zvedla závist,řevnivost a celá lékařská obec se rozdrobila na skupiny,které docela zábavně pro pohled zvenčí bojují mezí sebou.ČLK,které stále přičítám velkou důležitost ,se cachtá v politice a docílila toho,že je na ní pohlíženo jako na spolek zahradkářů ,za posledních několik let přišla o všechny důležité pravomoci,ale protože jsem pozitivista věřím,že i toto se zlepší.Prvorepubliková lékařská komora,byla velmi vážená protože byla jasně apolitická a přímo se politiky štítila.
Četl jsem si reformu českou i rakouskou.Osobně mám pocit,že spousta názorů vychází z neznalosti alepoň té české.Pokud jsem pochopil česká je velmi blízká systému holandskému a švýcarskému-to jsou velmi dobře fungující zdravotnictví.Většina ,si myslím,že mlží a odvádí pozornost k okrajovým věcem-poplatky etc.Mně se celkem česká reforma líbí-má své nedůslednosti-a líbí se mi také určitá úpornost paně ministra.Zatím kromě Macka a částečně Kubnyiho nikdo se o provázanost kroků nepokusil.Na rakouské reformě je jeden pěkný bod-pacienti budou dostávat vždy účet-nebudou plati,ale uvidí co to stálo-celkem dobrý krok ke kontrole.Na recept se bude psát chemické složení léku ,zase pěkný způsob kontroly.Rakousko ,po válce,převzalo český model Albert- Trapl-Nedvěd a v posledním hodnocení vyšlo jako nejlepší v EU.Bohužel tento systém byl u nás zničen zákony z roku 1951,ale tyto zákony stále straší v hlavách politiků,lékařů a pacientů.Je nutno narovnat vztah lékař -pacient -plátce.Hlavně vztah lékař -pacient byse měl změnit na rovnocený dialog .Doktoři jsou spíše paternalističtí a pacient zbytečně submisivní.Jak to funguje jinde -se dá lehce zjistit směrem na jih a na západ. http://bakala.bigbloger.lidovky.cz/c/57201/Sjezd-CLKden-pote.html" target="_blank">http://bakala.bigbloger.lidovky.cz/c/57201/Sjezd-CLKden-pote.html
Vladimíra Bošková
Julínkovy zákony nesmějí projít
Návrhy zákonů o zdrav. službách, specific. zdrav. službách i záchran. službě byly mj. kritizovány na úrovni výboru prio lidská práva a biomedicínu (porad. orgán zmocněnce pro lid. práva), ministr to vyřešil tím, že posled. verze do připomínkování ani neposkytl, rovněž obešel připomínky odbor. komisí zelených a lidovců, takže jeho postoj je roven přístupům diktátorů. Návrhy obsahovaly mnoho nedostatků a prohřešků vůči mezinárod. právu, takže by nás vydělovaly z civilizov. světa.
Doktor
k problému schvalování
Problém je v tom, že politici o úskalí Julínkových zákonů nevědí vůbec nic. Resp. ve sněmovně je pár poslanců, kteří se v problému orientují, a ti jsou vesměs proti. Zdravotničtí experti strany lidové a strany zelených, které jsem měl možnost vyslechnout, v souvislosti s Julínkovými zákony lomili rukama a mluvili o nebetyčné pitomosti. Jenže ve vládě není jediný ministr, který by chápal o co jde - a tím myslím i ministra zdravotnictví. Pokud byla možnost s ním o problematice jeho zákonů diskutovat, pak bez náměstka Hroboně byl zcela mimo mísu.
bbb
Re: k problému schvalování
je třeba zabránit "privatizaci" čti rozkradení nemocnic za každou cenu
pavel
sliby chyby
ODS se chová tak jak bolševici v 45.,kdy v Košickém vl.programu slibovali znárodnění nad 50 zaměstnanců. Proto je všichni volili. Ve 48. znárodnili i venkovské ševce,krejčí a sedláky. Stejně tak ODS je na tom se zdravotnictvím a školstvím.Tradice je silná.Ještě v r.2006 nebyla o poplatcích ani zmínka. a dnes se podívejte na tu paseku. Byrokracie zaneřáděná poplatky na obecních úřadech, krajských ú.,soudní,notářské,za každý prd ze zákona platíte.Při tom je ďaňové zatížení 75 %, jedno z největších v EU. Zamyslete se, jinak budete na hranicích volitelnosti a lidovce se zelenými potopíte (žádná škoda).
Yaqub
Re: sliby chyby
Co je lepší? Když se někdo o regulačních poplatcích nezmiňuje a pak je prosazuje (jako ODS) a nebo když je někdo prosazuje a pak otočí a nadává na toho, kdo je zavedl (jako ČSSD)?
Doktor
realita
Do zákona se dá napsat lecos, ale důležité je, jak bude fungovat v praxi. Rozdělení péče na standardní - placenou z veřejného pojištění a nadstandardní - placenou přímo nebo z připojištění se táhne debatami o koncepci zdravotnictví jako červená nit již od devadesátých let. Že to být musí, v tom je prakticky absolutní shoda - zde se shoduje pravice i levice (snad vyjma komunistů), lékařská komora po tomto volá již řadu let.
Problém je v technické části - definovat co je standard a co nadstandard. Tohle není možno definovat zákonem, v takovém zákoně by se nikdo nevyznal. K zákonu musí být prováděcí normy a to právně závazné normy. Nic takového neexistuje. Je to problematika velmi složitá a představa, že by to mohli vypracovat úředníci na ministerstvu je směšná, či spíše tragikomická.
Julínek se snaží protlačit zákon, který je ve své hlavní podstatě nerealizovatelný a povede k totálnímu chaosu (stejně jako definice standardů je na tom i v případě definování seznamu zdravotních služeb, což je další klíčová oblast. Zákon se seznamem pracuje, ale seznam v použitelné formě neexistuje. Zasvěcení optimisté tvrdí, že na seznam zdravotních služeb bude potřeba rok intenzivní práce, na standardy několik let. Ministr to nakonec také veřejně přiznal).
Pokud do dopadne dle ministra, pak bude platit zákon, který je ve své hlavní části (kde jsou náznaky jistých pozitivních prvků) neuveditelný do praxe, ale který má řadu dalších - velmi špatných - ustanovení, podle kterých bude možno rabovat fondy zdravotního pojištění.
Účastnil jsem se různých projleků souvisejících s relazací systému zdravotních služeb více než rok, tak si dovolím tvrdit, že o tom něco vím.