Diskuze
Kudy vede cesta
Děkujeme za pochopení.
JardaP
Deti se neuci pracovat, neumi i jine veci nez matiku
Hlavni problem cele reformy skolstvi je to, ze za pomoci tzv. pedagogickych odborniku se vytvorila situace, kdy se ve skole fakticky neda pracovat a tedy cvicit schopnost pracovat ponevadz by to pry ohrozilo rozvoj osobnosti. Proto jsou ucitele v nerovnopravnem postaveni, ponevdz by pry mohli deti utiskovat. Matematika se neda okecat a nelze ji bez cviceni (treningu) zvladnout . Jako kazdou slozitejsi praci. Tak matiku pri malem poctu planopvanych hodin vlastne radeji skoro neucime. To nema jen ten efekt, ze nebudou inzenyri a ze budeme spise montovnou nez vyrobnou. Matematika vyzaduje tvrdou praci, snad nejvice ze vsech predmetu. Omezovanim matematiky omezuji moznosti vycvicit pracovni navyky. V jinych predmetech neni tento aspekt tak silny, existuje tam ale take, predevsim pri studiu jazyku vcetne cestiny. Pak se nemuzeme divit, ze studenti nedovedou solidne pouzivat jak cestinu tak cizi jazyka. Proto vzhuru k situaci, kdy nasi zaci a studenti budou v soutezich znalosti posledni. I na to okecavani nebudou dost zdatni a je otazka, zda se vubec nauci sedet u pasu a utahovat sroubek.
Leni
není divu
Ty nové osnovy a celkový úpadek v kázni se musely holt jednou projevit. Co já brala ve třetí, kámoška (dva roky mladší) brala ve čtvrté a to už je nějaký ten pátek (ale již porevoluční), a od té doby to jen pokračuje.
Dětičkám se dnes povolí dělat bordel při vyučování, aby nebyly - ó hrůzo - utlačovány jejich osobnosti (a sklony nedávat pozor, házet po učitelce houbou atd.), jenomže při tomhle cirkuse jaksi není čas na výuku. Tak se to veme pomaleji a "zábavnou formou", takže ty děti, co to náhodu zaregistrovaly a pochopily napoprvé či rychleji, se nudí, a tedy zlobí, a ty, co zlobily a nedávaly pozor předtím, mají pocit, že o nic nejde... Konečný důsledek: špatné znalosti všech dětí, napruzení učitelé a nové pindy shora, jak vše podat zábavně a proboha hlavně ty mladé hlavinky nepřetěžovat.
A je to
K článku
dnešní mladý nebaví totiž vůbec nic kromě PC a televize.Co se týče matematiky nejde jen o základní školy ,i na VŠ technického typu mají studenti čím dál méně znalostí . Žáci jdou studovat poté méně náročné obory ,hlavně aby měli jakýkoliv titul.Ve standardní firmě ale potřebují tak 1 právníka ,2 ekonomy ale alespoň 10 ING. a spousty SŠ s průmyslovkou schopných technicky myslet.To je dnes skoro zázrak takové lidi najít.Takže sumasumárum ,nás nedorazí krize finanční ale personální,to Vietnamci ani Bulhaři nezachrání.
Ainsel
místo matematiky, fyziky a chemie naše školství řeší, jestli
místo pořádné maturity z matematiky, fyziky a chemie naše školství řeší, jestli není třeba vnést do dětských hlav zmatky z pokrokového světového školství.
A ve většině komisí nejsou žádní matematici a technici ale jen filozofická parta absíků filozofie a pedagogiky, kterétož dámy zejména řeší problémy jestli Máma Ema má mít mísu a maso nebo mít v ruce hasák a zpravovat venku auto.
portwyn
Sáhněte do vlastního svědomí, páni žurnalisté
Dokud budou média podporovat fracky, kteří rozvracejí vyučování, provokují učitele a slušným dětem brání ve vzdělávání, situace se nezlepší. Dokud budou žurnalisté nevychovanost nazývat tvořivostí a sugerovat lidem, že za výchovu svých dětí nemají zodpovědnost (za všechno přece mohou neschopní učitelé), situace se bude dále zhoršovat. Viz http://www.lidovky.cz/deti-nemeknete-0pv-/ln_noviny.asp?c=A080901_000008_ln_noviny_sko&klic=227328&mes=080901_0" target="_blank">http://www.lidovky.cz/deti-nemeknete-0pv-/ln_noviny.asp?c=A080901_000008_ln_noviny_sko&klic=227328&mes=080901_0
Neexistuje královská cesta ke vzdělání. Učit se dá dobře nebo špatně, ale bez práce, sebezapření a úsilí nedosáhnete úspěchu nikdy a v ničem.
portwyn
Dokončení
Omluva - moc rychlé odeslání
Multikulti výchova je potěmkinovská přetvářka, ale kořeny úpadku českého školství jsou jinde - totiž v nezájmu o vzdělání dětí a v nechuti je vychovávat. Redaktoři LN tuto nechuť aktivně podporují.
hm
Bodež by věděli.
Když projdu panoptikum, které velelo postupně z ministerského křesla, divím se, že tam ještě nebyl absolvent pomocné obecné. Ryba hnije od hlavy, jen teď se proláklo, že začíná hnít celá.
Jana
Multi kulti
Nějak mi uniká logické spojení mezi výsledky našich žáků v matematice a teorií nižší a vyšší kultury různých ras. A vzhledem k tomu, že tuto teorii podporuje prý dle autora 71% studentů, zdá se, že i v jiných oborech bude míra vzdělanosti mizerná.
Pavel
Re: Multi kulti
To spojení je přece zcela přímočaré - pro multi-kulti žvanění už nezbývá čas na výuku něčeho užitečného. A učitelé se vybírají podle schopnosti multi-kulti žvanit, ne podle schopnosti učit.
Oves
Nový Hitler na obzoru?
Tady pan Weiss s jednoznačnými názory na zjevné nižší a vyšší kultury by si mohl podat ruku s fašisty. Asi by si měl doplnit vzdělání z antropologie, jestli ví, co to je.