Sobota 11. května 2024, svátek má Svatava
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ODS: Jsme v nové frakci s dalšími 7 evropskými stranami

Nová frakce Evropského parlamentu je na světě. Její vznik včera oznámila jak česká ODS, tak i sedm dalších evropských stran, které se staly jejími členy. Jádro nové frakce nazvané Evropská konzervativní a reformní skupina tvoří 55 europoslanců, stane se tak čtvrtou nejsilnější skupinou v europarlamentu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Thutmose

23. 6. 2009 16:44
Jako to, že nikomu nevadí

propagace nacismu v Lotyšsku ? Proč se tedy tady honí náckové a tam, v členské zemi EU, s 3,5 miiiony obyvatel, největší mírou sebevražednosti a EU a 500 miilonem gastarbaiterů v EU je jim toto povoleno ? A Zahradil, sám Žid, je omlouvá, že tam je to proto, že to berou vládní představitelé jako boj proti komunismu. To Hitler, Goering , Himmler, Heydrich, Keitel, Jodl, Kaltenbrunner, Ribbentrop, Goebbels a další to dělali taky a lépe než lotyšské SS. Tohle je svinstvo nejvyššího druhu a pokud někdo dělal rovnítko mezi nacizmem a komunizmem, tak mu to snad už je jasné. A Zahradilovi předkové, co možná odešli do gázu nebo jim rozlomil lebku právě takový SS Lotyš někde v Daugapilsu, by na svého potomka museli za tohle plivnout

0 0
možnosti

slon75

23. 6. 2009 16:54
Re: Jako to, že nikomu nevadí

Potřebu zdůrazňovat rasový původ mají obvykle náckové a rasisti. Takže smysl mají maximálně první 2 věty vašeho příspěvku, zbytek je jen takové ideologické plkání.

0 0
možnosti

Thutmose

23. 6. 2009 17:01
Re: Jako to, že nikomu nevadí

Máte pravdu, nedělám to rád, ale v tomto případě to sedí. Kde by byl Zahradil, kdyby tíhle SS náckové vyhráli ? A my, Slované,  s ním ? A to je na tom to odporné, že Žid klidně, ale naprosto klidně, tohle přejde. Slyšel jsem ho, když to říkal a když to tímto obhajoval. Pak je na místě označit jeho příslušnost a není v tom nic rasistického. To nejsou žádné ideologické plky. To je tedy ideologické, když dám odvolávku na Hitlera a spol. ?Jen jsem tím chtěl podtrhnout tu  obludnost, toť vše.

0 0
možnosti

jungwirth

23. 6. 2009 17:04
Re: Jako to, že nikomu nevadí

Hodnotit z České republiky situaci v Pobaltí je problém - kdo z Vás na byl? Asi nikdo. Asi nevíte, že pobaltské země od roku 1936 okupovalo Rusko (Rudá armáda se tam chovala jak dobře umí), proto pobaltské země vítaly nacisty jako osvoboditele. V Lotyšsku (zemi kde žije 3.500.000 obyvatel) žije silná ruská většina. Jak se tam dostala - jednoduše - za dobu okupace komunistickým Ruskem (tj. od roku 1936 do roku 1992 s výjimkou let 1941 až 1944) rusové povraždili nebo odvlekli na Sibiř přes 2.000.000 lotyšů - to je genocida - prakticky polovina národa byla vyvražděna a na jejich místa byli usazeni Rusové (ne ukrajinci, bělorusové, gruzínci ale Rusové). A Rusové se dodnes nesmířili se samostatností Pobaltí. V roce 1992 tam jednotky OMON řádily jako u nás v 1968 ruští okupanti. Pak následovala ekonomická a energetická blokáda.

Myslíte, že Lotyši (resp. všichni pobalťané) mají důvod tolerovat dnes rusům jejich nacionalismus.

Ano z venku to může vypadat jako propagace nacismu... ale nacisti byli jediní, kdo se Lotyšů ve 20tém století zastal a na 3 roky jim přinesl svobodu.

0 0
možnosti

Thutmose

23. 6. 2009 17:42
Re: Jako to, že nikomu nevadí

Tady není co hodnotit z pohledu České republiky. Ptám se, zda v civilizovaných zemích Evropy je zločinem propagace nacizmu nebo není ? Je a žádné omlouvání tady neobstojí. To by se taky dalo řici o Chorvatech, že byli Němci osvobozeni ze jha Jugoslávie nebo, že Ukrajina byla osvobozena a jak se pak proti nim postavila a co ta svinstva , co dělali " nacisty osvobození Lotyši" Židům. Oni Židé je taky okupovali, že ? S jakou chutí je lynčovali na ulicích a ubíjeli je palicemi. Tahle svoloč nemůže u soudných lidí najít omluvu, aniž by se taková situace znovu nepřipravovala a neopakovala. Nakonec i my , od r. 1919, jsme měli potíže s naším německým obyvatelstvem a jejich povstáním,  které musela naše armáda v počátku státu potlačit a dle této logiky jsme utlačovali naše sudetské spoluobčany tak, že hledali pomoc u Říše. Kam s takovou logikou až dojdeme ? Jak u nás řádili " sovětští okupanti v r. 1968" ? jako ti němečtí ? A pokud se týká Rusů, jak je možné, že jsou jim upírána lidská práva v EU zaručena viz třeba Slovensko a maďarská menšina ? Jak je možné, že k tomu přihlížíme, že náckové jsou již v EP ?

0 0
možnosti

slon75

23. 6. 2009 17:55
Re: Jako to, že nikomu nevadí

Pokud kdekoliv získávají pozice extremistické strany, znamená to jediné: zavedené politické strany nebyly schopny dát odpovědi a nalézt řešení na existující problémy.

Tady nepomůžou nějaká tažení proti extremismu, ale odvaha postavit se k citlivým tématům (jako např. imigrace) čelem, přijmout sice nepříjemná, ale racionální rozhodnutí místo strkání hlavy do písku a vzít tak extremistickým stranám vítr z plachet.

0 0
možnosti

Thutmose

23. 6. 2009 18:16
Re: Jako to, že nikomu nevadí

Ano, máte pravdu. To je selhání demokracie, ale už to bude 3. selhání za 100 let. Sice před 1. světovou válkou byla jiná státoprávní uspořádání, ale zárodky už tady byly, ale před 2. světovou to bylo jasné selhání. A teď se to má zase opakovat a zase se na to bude jen koukat, až bude pozdě ? Goebbels to přeci řekl jasně, že : za Vaše peníze jsme se dostali k moci a vysmál se demokratickému systému, kdy prostřednictvím tehdy ještě demokratických voleb se dostali k moci, pak znásilnili Říšský sněm v Krollově opeře a ten jim přijal zmocňovací zákony a bylo hotovo. Demokraticky byla demokracie odstavena, byť tam byly excesy ( všech 80 komunistický poslanců bylo zavřeno v KC a někteří soc. demáci nebyli vpuštěni na zasedání , demonstrace SA před budovou opery a vyhrožování), ale formálně to bylo v pořádku.

0 0
možnosti