Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

DOLEŽAL: Sarajevo naruby

V médiích se množí nářky: Topolánek se drží u moci jen proto, že bohužel nemá dost silného konkurenta. Jinak by s ním byli už dávno zametli. Nářky nejsou na místě: Topolánek konkurenta má, a to velmi výrazného a mocného. Má jen jednu nevýhodu: bohužel není (přesněji řečeno už není) členem ODS, momentálně sedí na pražském Hradě a odtud se snaží svému nemilovanému nástupci ze všech sil zatopit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dědek

28. 11. 2009 11:13
Váženy pane

Vážený pane Doležale,já osobně mám na éru v době 1997- 2009 uplně jiný názor ! V porevoluční době se do parlamentu a senátu dostali k moci prospěcháři , kteří si udělali z republiky dojnou krávu ! Těmto politikům vůbec nezáleží na lidech a ani na republice ! Tito politici do dnešních dnů bojují mezi sebou jen a jen o koryta , aby se jim ve vyšších postech dařilo lehčeji krást ,korumpovat a podvádět ! Podívejte se na různé kauzality od začátku naší rádobydemokracie a potom možná příjdete na to, že je zřejmé kdo ve zlodějnách v dnešní době vede a jak neradi opouští své lukrativní posty, ke kterým by se po volbách tak rádi vrátili ! Prostě a jednoduše pane Doležale, v naší republice nevládne demokratický systém, ale banda lidí, kteří jsou schopni pro prachy udělat vše ! Nejhorší na tom je ,že ve svém věku o všem jako novinář musíte vědět a přesto se snažíte vše upravovat podle potřeby, pro vás špatně se  vyvíjející situace !

0 0
možnosti

Klička

26. 11. 2009 11:49
Vnucuje se odpověď

Jaký je rozdíl mezi rokem 1997 a 2009? Hledáme-li skutečnou příčinu stavu, potom žádný. Celou dobu po vzniku ČR provázejí vratké vlády a více či méně patový stav v parlamentu. Příčinou a základním spouštěcím mechanizmem tohoto stavu je špatný volební systém podle poměrného zastoupení. Tento systém zde de facto funguje (lépe řečeno nefunguje) již od roku 1918. Pomineme-li skutečnost, že strany nemohou plnit své předvolební programy z důvodu nutnosti tvoření bezduchých a impotentních koalic, stačí vždy několik poslanců, kteří vykonávají svůj mandát podle svého ústavního slibu, tedy v zájmu všeho lidu, kteří tak nehodlají podlehnout nátlaku svých stran (novináři jim nesprávně říkají přeběhlíci) a patová situace je na světě. Je zajímavé, že politici za 91 let tohoto volebního systému nepochopili jeho nesmyslnou podstatu. Ještě horší je, že špatnou funkci tohoto systému nepochopili voliči a svou účastí v těchto nedemokratických, vždy menšinových volbách jej de facto podporují. Že jej podporují politické strany není až tak zarážející. On totiž tento systém výrazně podporuje moc politických stran nad většinou občanů kterékoliv země, nejen naší.

0 0
možnosti

Petr Fiala

25. 11. 2009 9:22
Řeči-texty-realita

Jednání V.H. a V.K. byla a jsou rozdílná (levicové-pravicové).

V.H. je nutno cenit při počáteční změně politického režimu (z komunistické totality na demokracii).

V.K. je nutno cenit při nastolení systému politických stran ODS - demokracie,  změně ekonomik (vč. zrušení účasti v RVHP), a klidného rozdělení ČSSR (vzpomeňme  válečné boje v Jugoslávii).

.. ...ODS je poslední pravicovou stranou a je možno registrovat její systematické zatlačování do pozadí (z toho lze usuzovat na sílící tlak levice domácí i zahraniční). 

.. ...Uvědomme si že by nedošlo k zásadním změnám politickým ani ekonomickým, kdyby se USA-SSSR nedohodly na ukončení "Studené války" v Rejkavíku v r.1986. Měli bychom vystřízlivět a přemýšlet důkladněji.

0 0
možnosti

Klička

26. 11. 2009 11:57
Re: Řeči-texty-realita

Za Vámi nastolené věci je nutno V.K. odsoudit a ne ocenit. ODS není stranou demokratickou a už vůbec ne občanskou. V.K. je vlastizrádce, který rozbil bez referenda svou vlast - ČSFR. Ocenit jej lze až v poslední době, kdy se do poslední chvíle bránil podpisu LS.

0 0
možnosti

WorldWidePimpaku

24. 11. 2009 23:37
Vztah Havel - Klaus už měl být dávno vyřešen

A to legislativní cestou.

Tak, jak se to dělá ve slušných státech.

http://www.pimpaku.cz/content/zru-me-havla" target="_blank" rel="nofollow">http://www.pimpaku.cz/content/zru-me-havla

0 0
možnosti

antonín

24. 11. 2009 22:57
pan Doležal nemá pravdu

pan Doležal nemá pravdu, protože po Sarajevu prezident Havel najmenoval novou vládu sám ze svých příznivců a nepřátel tehdy premiéra Klause, kdežto teď, po svržení Topolánkovy vlády ČSSD, prezident spolupracoval se stranami na řešení situace předčasnými volbami. Bohužel, Ústavní soud toto řešení znemožnil, potom i ČSSD s Paroubkem. A novou vládu , pokud vím, navrhly politické strany, nikoli pan prezident, ten ji jen jmenoval na návrh politických stran. Takže žádné stejné chování! Je jen smutné, že p. Topolánek podlehl na kongresu svodu kopnout si do svého prezidenta, stejně jako p. Nečas, nebo jak to teď předvedl p. Doležal.

Historie ukáže, jakým přínosem byl V. Havel pro tuto zemi, ale já se domnívám, že byl spíše brzdou a vždy si lépe rozuměl s komunisty a estébáky, než s postiženými a pronásledovanými bývalým režimem.

0 0
možnosti

Petr Fiala

25. 11. 2009 9:17
Re: pan Doležal nemá pravdu

Souhlasím.

Jednání V.H. a V.K. byla a jsou rozdílná (levicové-pravicové).

V.H. je nutno cenit při počáteční změně politického režimu (z komunistické totality na demokracii).

V.K. je nutno cenit při nastolení systému politických stran - demokracie,  změně ekonomik (vč. zrušení účasti v RVHP), a klidného rozdělení ČSSR (vzpomeňme  válečné boje v Jugoslávii).

.. ...ODS je poslední pravicovou stranou a je možno registrovat její systematické zatlačování do pozadí (z toho lze usuzovat na sílící tlak levice domácí i zahraniční).  .. ...Vše by se odvíjelo, jinak kdyby se USA-SSSR nedohodly na ukončení "Studené války" v Rejkavíku v r.1986. Měli bychom dost vystřízlivět a přemýšlet důkladněji.

0 0
možnosti

jana

24. 11. 2009 22:12
skvele!

Lepe se to vyjadrit neda,pane Dolezale,diky............

0 0
možnosti

S.Š.

24. 11. 2009 20:33
Výborně, pane Doležale, skvělé.

A v LN by měli začít přemýšlet nad svými komentátory. Už je na čase, řekla bych spíš 5 minut po dvanácté, jak si všímá stále víc a víc čtenářů. Že se takto chová list, který je ve vážných potížích (patrně se vůbec nezamýšlí nad tím, proč vlastně), je skutečně s podivem.

0 0
možnosti

Kukaj

24. 11. 2009 18:51
Doležal má už odřený penis

z toho onanování. Ubohý geront.

0 0
možnosti

mirek

24. 11. 2009 17:40
Přesný komentář

Podle mne má Klaus oproti Havlovi jednu změnu, Topolánka shodil, aby mohl realizovat svou osobní politiku nejen dovnitř státu, ale i směrem do zahraničí. Zatímco Havel měl zájem odstranit Klause čistě kvůli domácí politice.

Je však již dnes zcela zřejmé, že v míchání politických koktejlů z naprosto protichůdných ingrediencí ve svůj prospěch je Klaus daleko vynalézavější a pragmaticky podlejší, než jeho předchůdce.

0 0
možnosti

S.Š.

24. 11. 2009 20:36
Ano, i Váš komentář je velmi přesný.

...

0 0
možnosti

JK

24. 11. 2009 15:50
Jo, dobry komentar.

Jsou tam paralely, bylo dobre to zrekapitulovat. Ale co je lepsi? Kdyz se nenavidi az za hrob jako dneska, nebo kdyz si i pres reci navenek docela slusne rozumi jako tenkrat? Nevim.

0 0
možnosti