Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Polské vládní letouny byly zastaralé, ruské letiště nevhodné

Typ letounu Tu-154, který dnes havaroval u ruského Smolenska a na jehož palubě zahynuli členové polské státní delegace, byl podle polských novinářů zastaralý. Polsko využívalo letouny sovětské výroby k přepravě nejvyšších vládních představitelů déle než 30 let a zástupci resortu obrany se v minulosti několikrát dožadovali jejich výměny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R. Kraus

11. 4. 2010 10:38
Vina pilota

Katastrofu polského Tu-154, bohužel zaninil pilot. Jedinou věc, kterou měl udělat po prvním nezdařeném přistání bylo, obrátit a vrátit se domů, nebo přistát jinde na bezpečném letišti.Osobně se však domnívám, že pilot byl někým přinucen, nebo přemluven, aby to zkoušel, protože letiště bylo nejblíže cíli delegace. Technický stav letounu s katastrofou nesouvisi.

0 0
možnosti

m. chlápek

11. 4. 2010 9:52
to letadlo

vloni prošlo zřejmě nějakou revizí, či generální opravou, nebo jak se tomu nyní říká.. takže jeho technický stav byl jistě zcela vyhovující. Při 4. pokusu o přistání prý pilot letěl ve výšce pouhých 6 metrů nad terénem a ty stromy byly vysoké 8 metrů....

0 0
možnosti

P. Šimurda

10. 4. 2010 19:24
Příčinou havárie

bylo to, že někdo (možná prezident sám) hučel do pilota, aby v nepříznivých podmínkách přistál.Pokoušel se o to vícekrát a proti přistání byla i obsluha letiště. tady zase píše někdo strašné píčoviny.

0 0
možnosti

A. Reček

10. 4. 2010 22:08
Re: Příčinou havárie

Pane Šimurdo, to poslední slovo ve Vašem příspěvku je perla. Skutečně jste katolík? Jinak na příčinu havárie se shoduju s Vámi, nechme se překvapit co přinesou výsledky z nalezených černých skřínek. 

Jinak nadpis článku je nádherně mediálně zavadějící. To ti mudrlanti perfektně dokážou. A číst zítra např.Blesk - to bude zážitek.

0 0
možnosti

J. Chvojka

10. 4. 2010 17:59
Pan Vladimír Chupík se "mýlí"

dokonale vystihuje známé rčení o voze a koze: popisuje dráhu civilního (dnes již nepoužívaného) jižního letiště ve Smolensku a připisuje jeho stav vojenskému letišti Smolensk-Severnaja, na kterém je (mimo jiné) umístěna dopravní letka s Il-76 a to jsou taky pořádné "potvory"! A toto letiště má 2500 m dlouhou dráhu

0 0
možnosti

B. Uhlich

10. 4. 2010 15:54
Stačilo by si jen o tom něco přečíst....

Bohužel takové články jsou tady na denním pořádku, novináři se prostě neobtěžují zjistit si ani elementární informace. V jejich představách je 25ti letý letoun na úrovni těžce ojeté škodovky 105......  bohužel se s tím nic dělat nedá, my, co té technice alespoň trochu rozumíme, my takové články psát nemůžeme (a nechceme) a oni zas nehodlají se ani trochu vzdělat v oborech o kterých tak vášnivě píší..... Tak je to vlastně neřešitelné......

0 0
možnosti

P. Čulík

10. 4. 2010 13:46
Proč autor článku motá havárie,

na kterých neměla zastaralá konstrukce žádnou vinu (srážka nad Švýcarskem, sestřelení nad Černým mořem) do seznamu havárií, které případně zavinila konstrukce letadla? Navíc neuvádí ty skutečně důležité, které vedly ke změně konstrukce. Co si takhle neejdříve něco vygooglit, nebo se podívat do Wiki, než napíšu blábol?

0 0
možnosti

M. Riessner

10. 4. 2010 14:11
Re: Proč autor článku motá havárie,

Mluvíte mi z duše; konkrétně nad Švýcarskem to byla jednoznačně vina Oblastního střediska řízení letového provozu. Dokonce ruská posádka Tu-154 v prvních vteřinách poslechla svůj vlastní palubní kolizní radar, ale po zásahu (rozkazu) švýcarského dispečera ho poslechli a začali klesat, aby se vzápětí srazili a zahynuli... Takže s tím opět mašina neměla nic společného ale jen zase lidský faktor... bohužel. Opravdu by se měli páni novináři hlídat, aby nepsali tak silně tendenční články, jako že všechno ruské je špatné a zastaralé a naopak vše americké je úplně super a nejlepší...Mechanici na dopravních mašinách (a je jedno, jestli Boeing, Airbus atd.) by mohli vyprávět. Ono někdy všeho moc škodí a ani čtyři počítače na palubě nejsou spása - stejně to drží v rukách člověk...

0 0
možnosti

M. Riessner

10. 4. 2010 13:34
To není chyba stroje!

Zase stále stejná písnička o "starých ruských strojích"; odvážím se tvrdit, že piloti zvolili riskantní přistání na letišti bez pořádného IFR zabezpečení pouze a jen proto, že kdyby divertovali do Moskvy (nebo jinam), delegace by nestihla ceremoniál v Katyni. Popravdě to byli machři, že to neroznesli v lese už napoprvé, protože nejspíš sedali jen na dva NDB (zasvěcení vědí, o čem je řeč, na Google Earth se můžete podívat, jaké je Smolensk/Sever letiště). Myslíte, že se chtěli sami zabít? Poprvé byli na přistání vysoko, na dráze by to neubrzdili, tak udělali průlet a šli na to podruhé; pak byli možná kousek vedle i vysoko (nervy hrají své a piloti mají před sebou jenom bílo a letí na přístroje), a napočtvrté to vzali, v šíleném stresu, protože ubývalo palivo i na let na záložní letiště, níž, aby dráhu nepřelétli - a kousek od pádové rychlosti (před přistáním, na plných klapkách, s podvozkem venku a motory na výkonu) brnkli podvozkem o stromy, načež následoval okamžitý pád po křídle a mašina na kusy... Nejsem jasnovidec, ale v letectví se pohybuji celý život a tyto tragické scénáře s opakovanými pokusy o přistání se stále opakují, jenom v jiných kulisách. Takže opět selhání lidského faktoru, kdy se posádka pokoušela přistát za každou cenu... Tu-154 je v tom je nevinně, věřte mi...

0 0
možnosti