Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Za žhářský útok na Natálku padlo celkem 86 let vězení

Ostravský krajský soud uznal čtveřici žhářů vinnou z útoku ve Vítkově a muže odsoudil k výjimečným trestům. David Vaculík, Jaromír Lukeš a Ivo Müller si odpykají 22 let vězení, Václav Cojocaru 20 let. Muži se proti rozsudku odvolali.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J. Matlas

20. 10. 2010 18:49
Souhlasím s výší trestů pro ně.

Je však hluboce nespravedlivé, že mnoho darebáků dostává o proti nim tak malé tresty, či nejsou vůbec trestáni.

0 0
možnosti
JO

J. Orlík

20. 10. 2010 15:28
Jak se pozná rasistická motivace činu?

Je to můj první komentář v lidovkách, tak bych byl nerad, aby vyzněl ve prospěch odsouzených, nicméně si myslím, že to nebyl rasistický útok. Je třeba si jasně stanovit, co je to rasistický útok. Je rozdíl, když někdo napadne člověka tmavší pleti proto, že má tmavší pleť, nebo proto, že se chová všelijak, nepracuje a jen vyžírá náš sociální účet, takže celoživotně pracující člověk nemá jistotu, že vůbec nějaký důchod, na který celý život odváděl povinné odvody, dostane, protože peníze již prohujal nějaký nefachčenko. Pokud tohle nezačnou politici a soudci rozlišovat, bude to tady čím dál horší. Proč nikdo neútočí na Vietnamce, kteří mají podobnou barvu pleti? Jestli to nebude tím, že jsou pracovití a nechtějí nic, co by jim nepatřilo. S tím, co žháři udělali, hluboce nesouhlasím, ale pokud dostali pár let navrch jen proto, že jejich čin byl uznán rasistickým, tak s tím hluboce nesouhlasím.

0 0
možnosti
MP

M. Prokop

20. 10. 2010 16:00
Re: Jak se pozná rasistická motivace činu?

Jo, to se tedy měli v mobilu vytelovat, že jdou na nefachčenky, ne na cikány. Za blbost se (občas) platí.

0 0
možnosti
AN

A. Novák

20. 10. 2010 15:19
doufám, že se odsouzení stanou

stejnými mučedníky jako Kajínek. Možná o nich i  někdo natočí film...

0 0
možnosti
MM

M. Martinovská

20. 10. 2010 18:44
Re: doufám, že se odsouzení stanou

U nás ano, časem se dostanou i do pohádek jako vrchní tajnej policajt Krakonoš se sojkou práskačkou.

0 0
možnosti
LF

L. Frank

20. 10. 2010 15:11
Skuteční vrazi

odcházejí od soudů za potlesku a jásotu obecenstva:

http://www.lidovky.cz/prekvapeni-vor-v-zakone-je-volny-do7-/ln_noviny.asp?c=A101019_000031_ln_noviny_sko&klic=239477&mes=101019_0

Být kluci tak mocní jako Andranik Soghojan, tak causa neexistuje. Paradoxně se diskuse jako dnes na téma "vor v zakoně" nerozjela a přitom je nebezpečnost případu mnohem větší.

0 0
možnosti
MP

M. Prokop

20. 10. 2010 16:01
Re: Skuteční vrazi

Proč větší? Existuje obava, že ho jiní budou napodobovat a budeme tak zde mít "vorů v zakoně" přehršli?

0 0
možnosti
JD

J. Denemark

20. 10. 2010 14:35
Jak tak průběžně sleduji tuto diskuzi...

levá i pravá parta se (aniž by schvalovala zmíněný zločin)  shodne na tom, že nemá ráda cikány.)

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

20. 10. 2010 14:53
díky tobě přestanu mít rád i delfíny ...:-)

0 0
možnosti
JG

j. gunnar

20. 10. 2010 14:11
Správnýrozsudek

za komunismu by dostali doživotí, takhle mohou bejt rádi že dostaly jen mírné tresty !

0 0
možnosti
MV

M. Vichta

20. 10. 2010 14:47
Vážený pane

Oceňuji Vaši chvályhodnou snahu přidat svůj hlas k té části diksutujích, odsuzujiích hanebný čin vítkovských žhářů, leč chtělo by to nejprve přečíst si trestní zákon platný v minulém režimu, trest doživotního vězení by jste v něm atrně nenašel, nejvyšíím trestm odněntí svobody bylo 25 let, potom následoval už jen trest smrti

Přeji krásný den nejen Vám

0 0
možnosti
IH

I. Hil

20. 10. 2010 14:07
opravdového zločince

pustí na svobodu a .....

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

20. 10. 2010 14:26
Re: opravdového zločince

tak tohle jsou také "opravdoví zločinci". Ale nemají kontakty "nahoře" a ani nejsou nebezpeční pro soudce a státního zástupce - takže to odsra*i v plné parádě ....

0 0
možnosti
HM

H. Míčková

20. 10. 2010 13:14
žádný monstrproces ,ale české soudnictví ,dle českých zákon

Trest je hlavně s přívlastkem rasistického útoku ,možná se někomu zdá  ,že soudní proces je zpolitizován ,nemělo by se zapomínat ,že v  době nacistické diktatury se stal rasismus součástí oficiální ideologie německého fašismu a byl využíván k ospravedlňování expanzivní politiky a vyhlazování miliónů příslušníků různých národů. Vzhledem k tomu, že útoky extremistů na demokratický systém akceptuje více českých občanů než dříve, . extremisté si tak u nás dovolí mnohem víc, než je běžné v zemích se zaběhnutou demokracií. Tyto extremisté  dostali trest jaký si  zasloužili.

0 0
možnosti
JT

J. Tínek

20. 10. 2010 13:19
Re: žádný monstrproces ,ale české soudnictví ,dle českých zákon

Např.Francie je zemí  se zaběhnutou demokracií,  a myslíte si,že tam nejsou takoví extrémisté jako u nás ?

0 0
možnosti
JM

J. Malinovský

20. 10. 2010 13:07
Názor s nejvíce hlasy na Novinkách.cz

"Jak v 50. letech prostě exemplární proces a exemlární trest je to hrozná

hanba a ostuda našeho státu a soudnictví."

0 0
možnosti
MP

M. Pomichalek

20. 10. 2010 13:09
Re: Názor s nejvíce hlasy na Novinkách.cz

Ja bych rekl ze hrozna ostuda naseho statu, a hlavne jeho obcanu, je ze lide vubec takhle uvazuji.

0 0
možnosti
TL

T. Lycka

20. 10. 2010 12:58
Tak máme po politickém procesu...

Mstiví multikulturalisté jim sice nedali provaz, neb nemůžou, avšak účinek je stejný jako u Horákové, kterou soudili komunisti. Já jenom doufám, že soudce, který udělil tresty, bude odsouzen jako Brožová-Polednová.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

20. 10. 2010 13:36
určitě je to nekompromisní soudce

nebojsa a měl by být určen na odvolací proces s hlavou arménské mafie ...

0 0
možnosti