Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

DOLEŽAL: Důchodová reforma a naše revoluce

V dnešních LN najdeme průzkum veřejného mínění. Pořídila ho agentura Millward Brown a tématem je vztah české veřejnosti k vládní důchodové reformě. Plyne z něj (mimo jiné), že dvě třetiny dnešních třicátníků jsou připraveny využít možnosti spořit si na důchod individuálně v soukromých penzijních fondech. Když se ovšem vezme populace jako celek, jsou čísla méně výrazná: polovina lidí volí další závislost na státu a jen 40% uvažuje o o tom, co nabízí nynější reforma.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

K. Kůrka

20. 9. 2011 12:01
Je vidět, že p. Doležal je za zenitem.

Ono těm mladým totiž nic jiného nezbývá. Spořit je životní nutnost, stejně tak jako dýchat vzduch. Jenom záleží na tom, jak a kam spořit. I fondy jsou dobrá věc, platí na ně předešlá věta. Plácání o možnosti vytunelování fondů je pro hlupáky. Nikdy není nic černobílé. Důchodové fondy jsou přeci jen něco jiného. Od r. 1993 v nich nikdo o žádné peníze nepřišel.

0 0
možnosti
MH

M. Henrik

20. 9. 2011 15:08
Doležal má tentokrát pravdu

Tak já můžu být klidný. Jelikož je mi lehce přes 35 let, 2. pilíř se mě už ani dobrovolně ani povinně netýká. K panu Doležalovi: naprosto s ním souhlasím - nemovitý majetek znárodněný komunisty byl až na výjimky vrácen. Peníze, brutálně znehodnocené v poměru 1:50 při měnové reformě v r. 1953 nikomu kompenzovány nebyly. Tudíž pokládám dlouhodobé spoření ( 30 let a více) bez možnosti předčasného výběru za extrémně rizikové. 

0 0
možnosti

J. Šrámek

20. 9. 2011 8:56
Těm,co ještě nepochopili!

Milánkové!Vláda vám decentně sděluje,že je konec bezbřehého rozdávání a žití na úkor druhých!Rozdává se jen to,co se vybere!Kupodivu učitelé,lékaři a jiní to nepochopili.Vylít z hlav rudo-oranžovou barvu a nastartovat mozek.Když vám vláda ČSSD zlikvidovala jednu možnost zabezpečení budoucnosti,(prosazení zákona o tzv. vytěsnění drobných akcionářú) tak nikdo z vás ani necekl!To tak,podporovat ,,vrahy z Wall Streetu'''',že!Tak kde je možnost nějak jinak zhodnotit peníze pro budoucnost?Ještě je možnost vyvezení vkladů do invest. fondů v cizině.Což ovšem opět poškodí stát.A ti,co mají měsíčně 50 a více tisíc toho určitě využijí.Takže žádná reforma!Jen suché konstatování,NA ROZDÁVÁNÍ NENÍ!

0 0
možnosti
MH

M. Henrik

20. 9. 2011 15:20
jste mdlého ducha?

Tak příjde li vám učitelský plat 20-21 000 ( 800 euro) dokonce  jako nadhodnocený, pak poraďte dotyčnému, jak si z něj naspořit na bydlení, důchod, studia dětí, příplatky na zdravotní péči apod. Nepleťte  si též učitele s lékaři - u obou profesí jde o úplně jiné platové podmínky ( i časovou náročnost ). PS nestraním ani jedné profesi - mám v rodině obě:-) Podotýkám, že učitel musí absolvovat 5 leté VŠ studium k tomu, aby bral menší peníze než kdejaká SŠ asistentka ve firmě.

0 0
možnosti
IS

I. Slaba

20. 9. 2011 5:30
Vynikajici!

Naprosto souhlasim. Navic to ma jeste takove lehce vtipne  pozadi, ze jeste nikdo naplno nerekl, ze vsichni dnesnimi ctyricatniky pocinaje, uz budou proste makat az do smrti...o duchodech si budou muset nechat zdat..

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

20. 9. 2011 16:39
Re: Vynikajici!

když si našetříte, něco zdědíte, tak si požádáte o předčasný důchod a je to.

Je to sice čistý idealismus, někdy to může být i nevýhodné, ale málokdo si uvědomuje, že na začátku kariéry má každý ve strožoku nic ( pokud nemá bohatého taťku), na konci to však může být úplně jiné, záleží na tom, co v produktivním věku člověk dělá a za kolik, co udělal proto, aby se dostal dál, než jeho soused, který čumí každý den na TV a pojídá křupky z Lídlu.

0 0
možnosti
ID

I. Dvořák

19. 9. 2011 19:05
Možná.....

Důchodová reforma má ve své podstatě má zajistit pro  "důchodový účet" více peněz. Proto si občane již nyní na svůj budoucí důchod  připlácej-spoř. Ve státní kase je vidět prázné dno. O tvé našetřené peníze se někdo postará. Možná je i neprobendí. Možná je i Sobotka neznárodní. Je docela možné, že i tvůj penzijní fond nikdo nevytuneluje. Možná, že tento stát již někdy začne prosazovat právo a spravedlnost, takže kradení se bude i trestat. Možná že i někoho za  rozkrádačky státních financí  (a je jich něurekom) převlékne do tepláků. Možná, že si stát za Tebou našetřené peníze nepořídí třeba jadernou ponorku (i když to řada vojenských odborníků doporučí, třeba paní Parkanová, nebo i pan Barták).Je docela i možné, že z Tvých peníz  pan Vondra neuspořádá luxusní mejdan EVROPA-PROMOPRO. 

Těch "možná" je nekonečně mnoho. Faktem zůstává, že naše vláda má tolik důvěry, co by vlaštovka na ocásku unesla. A v té situaci organizuje něco, co se bez důvěry  neobejde.

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

19. 9. 2011 19:14
Re: Možná.....

V ČR je nějakých 2,2 nebo 2,3 mio starobních důchodců - ať sepíšou petici o tom, jak jsou úžasně se svými důchody spokojení - a vláda jakož i soukromé fondy budou mít po žížalkách.

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

19. 9. 2011 18:28
Poznámka k Čechům, Řekům, Němcům, atp.

""Jsou to jistě jen signály. Signalizují, že Češi mají zase roupy.""

Jenže, kteří Češi? Těch 80% pracujících s podprůměrnými či průměrnými příjmy roupy určitě nemají. Onehdy jsem zaslechl zprávu na TV, že lékaři již teď mají v průměru měsíční příjem kolem 60 000 Kč.

Jsou ti, s podprůměrným či průměrným platem  3x (a více) méně užiteční? To je na nějakou filosofickou a ideovou velmi ostrou debatu, zvláště při klesání reálné kupní síly v této 80% skupině pracujících, včetně skupiny důchodci.

A to se bude dostavbovat Temelín za 500 miliard Kč. Kdopak to bude platit? Jedině přes daňový systém to vybere ministr financí od všech, ovšem těm 80% to opět sníží reálnou hodnotu jejich příjmů.

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

19. 9. 2011 17:47
Cituji z článku

"K tomu bych nejprve rád zcela liberálně podotkl, že každý člověk má legitimní právo přenechat starost o svůj důchod někomu jinému s tím, že má na práci důležitější věci. Za tím účelem si lidé zřizují stát, který pečuje o některé technické záležitosti jejich existenčního zajištění a uvolňuje jim ruce k tomu, aby se mohli starat o věci zásadní a podstatné."

To je všechno hrozně hezký, jenže platit sociální pojištění a tedy přenechávat starost o důchod stáu je povinné, na což liberální autor jaxi pozapomněl:-)

0 0
možnosti
KH

K. Holub

19. 9. 2011 15:51
Svým dětem jsem to zakázal

a radím jim, aby se raději porozhlédly ve světě, sice všude chleba vo dvou kůrkách, ale tady s Kalouskem, Sobotkou, Grebeníčkem, Tluchořem, Johnem... Kočí a jejich následovníky je to nějaký divný!

0 0
možnosti
PS

P. Skřivan

19. 9. 2011 15:37
Řekl bych,

že hlavním smyslem důchodové reformy bylo získat záminku pro zvýšení DPH. Konečně proto to je reforma, která zase tak nic moc nereformuje a je hrozně neatraktivní do ní vstupovat.

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

19. 9. 2011 17:48
Re: Řekl bych,

Jak pro koho.

0 0
možnosti