Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

DOLEŽAL: Máme půjčit MMF?

Zásadní otázka, kterou nyní řeší čeští politici a národohospodáři, je jasná: má ČR poskytnout Mezinárodnímu měnovému fondu skoro 90 miliard Kč, aby mimo jiné a v první řadě bylo čím podpořit země eurozóny, jimž hrozí cosi jako finanční zhroucení?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KH

K. Halama

15. 12. 2011 18:34
F. (cosi) Doležal opět nezklamal

Občas si Doležala přečtu, podobně jako se jdu podívat na opice do ZOO. V obou případech naleznu očekávané. A v obou případech naleznu podobné. Jen od těch opic nečekávám rozumové výkony. Vlastně od F. čehosi Doležala už také ne.

Polemizovat s jeho bláboly je škoda času.

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

15. 12. 2011 14:50
Proč si má EU sama sobě přeposílat Eura přes MMF?

Do MMF přispívají všechny státy, které jsou členy OSN, jde o podporu rozvojových států, které mají větší problémy v ekonomické výkonnosti (sucho, zemětřesení, záplavy, atp.), což se projevuje v kupní síle jejich měny.

EU, lidé z těch 27 států vytváří ve svých ekonomikách vyšší GDP jak lidé v USA, nejsme rozvojová země. Proč se mluví v médiích o MMF, proč nevyužijeme nějakou instituci EU, třeba ECB, která by výběr příspěvků a poskytování jednotlivým státům spravovala, kromě toho, že vydává bankovky a mince měny Euro?

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

14. 12. 2011 10:56
nepůjčujeme EU ale MMF

ano, jde o všeobecnou mýlku, která se omýlá zejména na webu ( že se půjčuje EU). NEpůjčuje si EU, ale MMF, údajně se tím dává najevo světu, že jsme ochotni společné problémy řešit společně. MMF samozřejmě hospodaří se všemi penězi tak, aby se "nevypařily", naopak za celou dobu existence MMF nevznikl v pokladně MMF jedinný problém, přežili i krach Argentiny.

 Do MMF posílají povinně peníze všechny státy ( i ČR) včetně Ruska a Číny, a EU se domnívá, že tím, že se navýší odvod ( říká se tomu půjčka)  do MMF dá se tím najevo Rusku a Číně vstřícnost ( gesto),  aby Rusko a Čína půjčila EU, či jinak se angažovala finančně napřímo do EU.

MMF je garant, že půjčka bude vrácena, kdykoliv si o ní stát požádá ( je to dáno smluvně).

Takže já jsem pro, lepší když se to pošle do MMF, než když to tady někteří naši politici prošustrují.

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

14. 12. 2011 12:36
Re: nepůjčujeme EU ale MMF

To by bylo všechno hezký, jenže MMF chce sanovat neudržitelný projekt - euro.

Nebo vy si myslíte, že může je možná existence jednotné měny v tolika státech s nejrůzněšími pravidly týkajícímií se daní, důchodů, sociálního systému....? Vždyť vidíte názorně, jak to v praxi dopadá.

Nebo dokonce věříte tomu, že se Evropa sjednotí na těchto a dalších pravidlech, aby euro mohlo fungovat?

Nebo snad má MMF jiný plán?

0 0
možnosti
RT

R. Tichý

14. 12. 2011 8:38
Proč nesouhlasit

Jak jste dospěl k tomu, že právě kvůli tomu jak špatná EU je ji máme podporovat? 

Její zahraniční politika (EU) bývá občas zbabělá (případ http://produkty.topkontakt.idnes.cz/p/svetovy-bestseller-nyni-i-v-cestine/10949966?rtype=V&rmain=7826705&ritem=10949966&rclanek=12717161&rslovo=424418&showdirect=1" target="_blank">Izrael). EU SE CHOVÁ ZBABĚLE NEUSTÁLE. V ZAHRANIČNÍ POLITICE JE NEKONCEPČNÍ A ŘEŠÍ NEŘEŠITELNÉ A NEPOTŘEBNÉ.

Sdílí neudržitelnou koncepci „sociálního státu“, která je mj. zdrojem dnešních obtíží. ANO  Drží se směšných ideologických floskulí, jako je tzv. multikulturalita, tzv. politická korektnost. ANO

Ale: proč se např. v zápalu diskuse nikdo nepokoušel vyčíslit, kolik peněz jsme od vzniku EU z Bruselu vyždímali? TYHLE PENÍZE, KTERÉ JSME DSTALI NA INLINE STEZKY A PODOBNÉ KRAVINY JSME VZALI OD HUBY NĚKTERÝM JINÝM EVROPANŮM, KTERÝM JE TVRZENO, JAK U NÁS DÍKY TOMU VZROSTE KUPNÍ SÍLA PRO JEHO VÝROBKY.

Unie nás chránila a chrání před nebezpečími zvenku (zde zejména z východu) i před námi samými. UNIE NÁS NECHÁNÍ PŘED NIČÍM. KDYŽ NÁM KANAĎANI ZAVEDLI VÍZA NEUDĚLALI NIC. KDYŽ RUSOVÉ ZAVŘELI PLYN, NEUDĚLALI NIC. JE TO BANDA DARMOŽROUTŮ.

0 0
možnosti

J. Šrámek

14. 12. 2011 9:41
Re: Proč nesouhlasit

ZA TEN PLYN TO MOMENTÁLNĚ ODSKÁKALA TYMOŠENKOVÁ!A EVROPA JE V KLIDU,ŽE.

0 0
možnosti

J. Čertík

14. 12. 2011 6:51
Ctrl+F "klaus"

Názory pana Doležala bývají občas zajímavé, ale před čtením je nutno dát Ctrl+F a zkontrolovat přítomnost znaků "klaus" v jeho textu. Při kladném výsledku stránku opustit, neb je jisté, že autor opět ztratí soudnost.

0 0
možnosti
KP

K. Podhajský

14. 12. 2011 6:43
Pane Doležal máte můj 100 % souhlas

Pane Doležal máte mojí podporu a 100% souhlas.

Bobošíková, Klaus, Zahradil, velké huby a známý to demagogové a oportunisti stavějící na lidské hlouposti a omezenosti, měli být již dávno z politické scény. Jejich morální profil a motivace je k tomu přímo předurčuje.

0 0
možnosti
AP

A. Podšer

13. 12. 2011 22:20
vytáhnout

z klobouku bubáka a tvrdit, že bychom měli být loajální vůči eu, protože nás před ním chrání, je chatrný argumentační rámec; můžeme si vyzkoušet noblesu loajality dnes, za nějaký čas znova, pak opět a zjistit, že se dá s noblesou i vykrvácet; nevstupovali jsme do eu proto, aby si subvencemi kupovala naši loajalitu; vstoupili jsme proto, abychom se integrovali do evropského prostoru volného trhu, volného pohybu osob, zboží a služeb a tento prostor o naše území rozšířili; naše strategická poloha v evropě byla pro eu stejným přínosem, jako pro česko dosažitelnost trhu bez omezení; nula od nuly pošla, přínos za přínos, loajalita za loajalitu; kdo určí hranici, kdy se již vykračuje za limit loajality, za limit povinné odpovědnosti k celku; evropské špičky prokázaly nejednou, že jsou připravené utahovat šrouby, dokud třmen nepraskne; noblesa, kterou dnes státy okolo německa nosí, má skutečně málo společného se střízlivým promyšleným postojem a dá se předpokládat, že pro způsob, jakým se problémy řeší-neřeší, bude tento postoj opakovaně očekáván, opakovaně s noblesou zaujímán, abychom se jednou probudili do situace, kdy se v dluzích ocitne celá evropa; evropští vůdci žádný plán nemají, manévry s půjčkami vyrážejí klín klínem a trhy to spolknout prostě nemůžou; řeči o krysách opouštějících loď nejsou férové v situaci, kdy z vody koukají pouze špičky stěžňů; čím dříve to jednotlivé státy eu pochopí, tím větší bude šance na zapojení rozumu a nalezení sice bolestných ale skutečně napravujících řešení;

0 0
možnosti
AP

A. Podšer

13. 12. 2011 22:21
evropské vlády

by nejspíše měly začít své občany připravovat na to, že bude nutné oželet část kulturního a historického dědictví, měly by zahájit diskuzi, kterých historických a architektonických klenotů se vzdají, co z rodinného stříbra bude možné výhodně zpeněžit; ve světě se jistě najde řada bohatých zájemců ochotných touto cestou evropě pomoci;

na druhou stranu občan musí pochopit, že půjde o krutou daň za léta rozmařilého života a tím, že bude bezprostředně konfrontován s důsledky nehospodárné politiky a ztráty dostanou konkrétní hmotnou podobu, bude více motivován k dohledu nad hospodařením státu a nikdy tento stav v budoucnu nepřipustí

0 0
možnosti
VN

V. Novák

13. 12. 2011 17:26
Jde o půjčku MMF, ne? Tak do toho nepleťte EU.

Když jsme tak halasně vstoupili do MMF - a nemuseli jsme - tak bychom měli s MMF držet basu. Tím, že mu půjčujeme, si platíme jakési pojistné na pomoc v době, kdy ji budeme potřebovat. Samozřejmě, že když už se stát obrací na MMF, je zle, je před bankrotem - ale právě v takové chvíli potřebuje pomoc nejvíc. A možná i tu kuratelu MMF, protože jeho vlastní politici to evidentně nezvládli.

Jestliže nehodláme MMF podržet, neměli jsme do něj lézt - nikdo by po nás nic nechtěl - a taky by nás nikdo neurážel pomocí. Protože jak čtu příspěvky, tak pomoc je vlastně ukrutánská zrada...

Ale my se stejně chováme i vůči NATO, kam jsme lezli s ještě větším halasem a humbukem. Nedáváme na armádu ani to minimum, které jsme se zavázali - ale případnou pomoc bychom asi vyžadovali. Přitom je otázka, jestli je naše armáda vůbec schopna udržet na několik dnů vlastní území.

Bohužel se ČR stejně chová i vůči EU.

A bude-li se tak chovat ještě nějakou dobu, i těžkopádným Němcům dojdem že jsme jen vychcánkovský stát, který chce brát, ale dávat nikdy.

0 0
možnosti
AP

A. Podšer

13. 12. 2011 18:33
Re: Jde o půjčku MMF, ne? Tak do toho nepleťte EU.

eu má v pravidlech zakázanou přímou finační pomoc svým členům, přesněji ecb má zakázány přímé záchranné úvěry členským zemím eurozóny; a tak se vymyslela klička, jak peníze z ecb a národních centrálních bank prohnat přes mmf a pomoc zadluženým zemím eu legitimizovat; je to de facto finační ekvilibristika eu, mmf je zde pouhý zprostředkovatel

0 0
možnosti
SV

S. Vácha

13. 12. 2011 16:51
Myslím...

Myslím,že když nic nedáme,že nám nikdo nemůže hlavi utrhnout.Slováci v létě také nedali a co?Sociální státy jako Řecko,Irsko,Portugalsko hýří,my si budeme utrhovat u huby a co?Opravdu těžká otázka,ale naštěstí to nezáleží na mně.

0 0
možnosti
VN

V. Novák

13. 12. 2011 17:28
Nemůže.

Ale taky nám to může ve "vhodné" chvíli připomenout.

Divil bych se, kdyby ne.

A jak pak zareagujete? Hrdě ponesete prápor soběstačnosti, nebo budete ubrekávat, jak nám všichni ubližujou?

0 0
možnosti
VM

V. Mlich

13. 12. 2011 16:35
Falešná loajalita

Pan Doležal podléhá stejnému sebaklamu jako značná část veřejnosti: že Evropská unie nám posílá nějaké dotace a že nás chrání. Jenže ve skutečnosti ty "dotace" jsou jen přerozdělování peněz dobré k tomu, aby se někde mohla dát cedulka, že toto bylo postaveno z evropských fondů, ale už se tam nepíše, že kdybychom si to stavěli za své, bude toho za stejné peníze 4x víc.

A jak nás Brusel chrání? před žárovkami, křivými banány atd. Tak buďme s nimi solidární a nalejme taky do toho cedníku! Protože ta půjčka ve skutečnosti nikomu nepomůže, ale uvrhne ty zadlužené státy do ještě větších nesnází. Čím víc přispějeme, tím krutější konec Evropu čeká.

0 0
možnosti