Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Spropitné? Češi ho dají, i když jsou nespokojení. Restauratéři pak tápou

UVNITŘ ANKETA "Posuzovat hosta podle spropitného? To dělá každý člověk, který v tomhle oboru pracuje, ale není to dobré," říká Pavel Winter, manažer pražské restaurace Mandarin Oriental. Důležitější než odpovídající výše tipu je ale podle něj adresné vyjádření nespokojenosti. "Jak máme zlepšit služby, když nám zákazník nic neřekne, spropitné ze slušnosti nechá a už se nikdy nevrátí?" ptá se.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
CS

C. Sangrail

26. 4. 2013 10:39
Těžko sdělovat dojmy arogantní obsluze

Jako nenapravitelný optimista se často snažím říct obsluze, s čím jsem nebyl spokojený, protože stále ještě trpím iluzí, že se to pak dozví i vedení. Bohužel většinou mám z číšníků dojem, že to pouští druhým uchem ven a že je to prostě obtežuje jako "práce navíc". Takže obecně souhlasím s panem Wintrem, ale v praxi to tak ne vždy funguje. Obsluha a často ani vedení se nezajímá o hostovu spokojenost.

0 0
možnosti
DP

8. 4. 2013 16:41
Když tápu

tak se zeptám. V Mandarinu (a nejen tam) by mělo být samozřejmostí, že se hosta zeptají, jak byl spokojený. Nemusí to být vrchní, může to být i šéf (nemyslím chef).

0 0
možnosti
VM

9. 4. 2013 13:41
Re: Když tápu

Správný číšník by se Vás vždycky měl zeptat, zda jste,jako host, byl spokojený, ale mnoho lidí se stydí říct svůj názor a řekne, že bylo vše v pořádku. A restaurace nemůže zlepšit své služby, když neví, že udělala něco špatně.

0 0
možnosti
AR

8. 4. 2013 8:59
Je rozdíl mezi hospodou a hotelem,

mezi kvalitou obsluhy, doleváním správných měr, kvalitou pokrmů, čistotou prostředí, skladbou hostů a jejich finančními možnostmi, atd. atd.  Není snadné to hodnotit.

0 0
možnosti
JN

J. Novák 768

8. 4. 2013 10:10
Re: Je rozdíl mezi hospodou a hotelem,

Přesně tak.

0 0
možnosti
AH

A. Hilter

8. 4. 2013 8:35
Spis se zaokrouhluje,

to znamena pokud pinkl vyzaduje napr. za 2 piva CZK 47,- dostane padesatku...asi tak

0 0
možnosti
JN

J. Novák 768

8. 4. 2013 8:42
Re: Spis se zaokrouhluje,

Spíš se dává zhruba deset procent, to znamená, pokud číšník vyžaduje např. za večeři CZK 900,-, dám mu, když jsem byl spokojen, tisícovku. Asi tak. .-)

0 0
možnosti
JS

7. 4. 2013 13:11
Tak nevím,

jestli zrovna člověk z hotelu Mandarin Oriental může tohle hodnotit. To je přeci úplně jiná disciplína. Takže jak zní nadpis: On tápe.

0 0
možnosti
VM

9. 4. 2013 13:39
Re: Tak nevím,

Proč by to nemohl hodnotit? P.Winter se v gastronomii pohybuje už celá léta a má přehled, co se v oboru děje.

0 0
možnosti