Diskuze
K maturitě se dostane příliš mnoho lidí, míní Klaus ml.
Děkujeme za pochopení.
M. Bicanová
Má vzdělání hodnotu?
Podle svých zkušeností souhlasím s p. Klausem na 100 %. Vzdělání tak, jak se u nás v poslení době získává je devalvováno.
Dnes
kupodivu, a s touto famílií se mi to nestává často, s juniorem musím souhlasit - a něco málo o tom vím, jelikož se v mé rodině pár učitelů matematiky pár vyskytovalo a vyskytuje. S jeho nacionalisticko-šovinistickými výžblepty však míním i nadále nesouhlasit.
Já bych ho udělal ministrem
školství. To by měl každý základku a bylo by vystaráno....
Řemeslníků je, pravda, nedostatek.
Měli by sice ovládat své řemeslo, ale měli by také vědět, že třeba Julius Zeyer není útočník z Pinguins Pittsburg. Vysmíváme se Američanům, že neznají hlavní města v Evropě, ale o jejich úrovni všeobecného vzdělání bychom si mohli nechat zdát. Jistě že nároky na obsah maturit u gymnazisty a absolventa řemesla by měly být odlišné v hloubce záběru. Ale všeobecné vzdělání tříbí osobnost a omezovat je zavání umělou výobou primitivních a tvárných voličů, kteří reagují na pivo a buřta zdarma. Čili komunisticko - orwellovský systém, jehož je ostatně klausovsko-zemanovský oposmluvní klan propagátorem. Proti tomuto zhoubnému svinstvu je nutno bojovat, v našem vlastním zájmu a v zájmu našich dětí.
Re: Řemeslníků je, pravda, nedostatek.
Myslel jste asi Penguins Pittsburgh?
Je nesmysl,
aby stejnou maturitu dělali jak na gymnáziích, tak na odborných učilištích. Vždyť přecesvým zaměřením a cílem je každá z těchto škol je jiná. Neznám nejmenší důvod, proč elektrikář (topenář, prpdavačka . . ) by měli mít maturitu a ztráceli čas biflováním "obrozenců". Důležité přece pro ně je, aby dobře ovládali své řemeslo což je pro mne, jejich perspektivního zákazníka, to nejpodstatnější.
Re: Je nesmysl,
Měli by ovládat své řemeslo a měli by vědět, že třeba Julius Zeyer není útočník z Pinguins Pittsburg. Vysmíváme se Američanům, že neznají hlavní města v Evropě, ale o jejich úrovni všeobecného vzdělání bychom si mohli nechat zdát. Jistě že nároky na obsah maturit u gymnazisty a absolventa řemesla by měly být odlišné v hloubce záběru. Ale všeobecné vzdělání tříbí osobnost a omezovat je zavání umělou výobou primitivních a tvárných voličů, kteří reagují na pivo a buřta zdarma. Čili komunisticko - orwellovský systém, jehož je ostatně klausovsko-zemanovský oposmluvní klan propagátorem. Proti tomuto zhoubnému svinstvu je nutno bojovat, v našem vlastním zájmu a v zájmu našich dětí.
Maturita je zbytečnost
P. Klaus mladší opět perlí. Místo aby se zamýšlel nad tím, že by maturitu - vzdělání mělo mít ještě vyšší procento dětí, tak tvrdí opak. A to v době, kdy klesá počet pracovních míst pro lidi z nižším vzděláním. Měl by se spíše zabývat tím, co školy učí vhodného pro následný život a jak to učí. A zejména to druhé je důvodem , proč u maturit neuspěje dosti studentů. Ale každý hájí svou parketu, tudíž je nutné nechat prostor i p. řediteli.
Vlastními slovy popírate vlastní slova
Před odesláním si raději přečtěte, co jste napsal.Děkuji.
J. Klimecký
Rozporuplné vyhlídky
Pokud má polovina populace maturitu, logicky tam budou lidé s průměrnou inteligencí, někdy i mírně podprůměrnou. Taktéž vysokoškolský titul. Za posledních 20 let došlo k zvýšení procent. zastoupení vysokoškoláků v populaci. Už to není nic mimořádného. Pokud kdysi měl průměrný vysokoškolák IQ kolem 120, dneska má kolem 115, 110. Ale mě to nezlobí. Už jsem se s tím smířil, že nároky na studenty se snížily. Také proč by to mělo být privilegium jen pro vysoce intelektově talentované... Takže když je taková doba a je to trend i v zahraničí, zvláště západ. Evropě, tak se nedá nic dělat. Pokud bychom to nechali, jako to bylo kdysi, tak bychom s tím nízkým procent. zastoupením maturantů a vysokoškoláků byli skanzenem v Evropě. Mít titul bylo něco. Jen pro vybrané jedince. Ovšem v Evropě se soutěží, který stát bude mít více vysokoškoláků (maturantů), tak jsme se k této soutěži přidali také. Připomíná mi to soutěže před r. 89, který stát (východní E) produkuje víc tun oceli na hlavu :-)
J. Klimecký
Re: Rozporuplné vyhlídky
Chápu Klause mladšího, že chce, aby měla maturita i VŠ titul určitou vypovídající hodnotu a nebylo to k mání tak snadno, jak houska na krámě. Ovšem podle mě se stavidla bezbřehé inflace vzdělání už příliš uvolnila a zpátky to nepůjde. Každý druhý bude mít titul, maturitu pak všichni. Sehnat papír už není těžké. Zvláště pokud je to trend v Evropě a zaměstnavatelé požadují na práci dojičky VŠ titul (ano, přeháním, ale chci nazačit trend).
Pane Klausi, máte pravdu,
měl byste se vyučit v řemesle, abyste byl pro zemi užitečnější než Váš pan otec.
Re: Pane Klausi,
mate maturitu? pokud ano, dalsi otazka: kdy jste ji nabyl? - tedy: na ci primluvu?