Diskuze
Nechápu, proč jsem nezačal včas brzdit, tvrdí španělský strojvedoucí
Děkujeme za pochopení.
Já zase nechápu, jak je možné, že tak moderní vlak
dosahující takové rychosti nemá automatické vedení a musí se spoléhat na to, že strojvedoucí před zatáčkou zabrzdí.
Pražské metro mělo desítky let sovětský systém ARS, který při překročení bezpečné rychlosti o 5 km/hod automaticky přibrzdil a na trati z Masaryčky na Kolín je AVV taky ještě z dob socialismu.
Re: Já zase nechápu, jak je možné, že tak moderní vlak
Urcite to nejaky duvod m tak i dejte tu praci a poptejte se tam, kde to vedi, misto brekotu tady.
zvyk a spoléhání se na automatické systémy
no asi je to trochu jako s denním svícením u aut... pokud si někdo pořídí auto kdy se zapínají světla automaticky... a zvykne si na to... posléze sedne do jiného auta které tento systém nemá, tak si zkrátka zapomene rozsvítit a jezdí třeba po městě neosvětlený.
A jestliže trať byla předtím plně automatizována a zabezpečena, a on vjel na traťový úsek kde toto zabezpečení už nebylo (takže ho najednou žádný systém nevaroval o vysoké rychlosti v daném úsejku) ... tak si to neuvědomil... a neštěstí bylo na světě.
Nemyslím si, že by za tuhle tragédii mohl jen strojvedoucí.
Železniční zabezpečovací systémy musí být konstruovány tak,
aby při poruše předpokládaly povážlivější stav - neosvětlené návěstidlo znamená "Stůj", kolejový obvod, u něhož není jisté, zda je volný se bere jako obsazený a ukončení automatického vedení musí znamenat zastavení vlaku - pokud člověk aktivně nepřevezme řízení.