Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Problémem restitucí je, kolik půjde na prospěšné účely, řekl Zeman

Základním problémem církevních restitucí je podle prezidenta Miloše Zemana to, aby církev co nejvíce získaných prostředků věnovala na veřejně prospěšné účely. Možnost zdanění finančních náhrad, kterou navrhuje ČSSD, je podle prezidenta záležitostí Parlamentu. Zeman to řekl novinářům v Průhonicích u Prahy, kde navštívil sněm hnutí Starostové a nezávislí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

29. 3. 2014 14:39
Je zde malý háček.

KDE BERE ČSSD JISTOTU,ŽE JEŠTĚ PO 4 A VÍCE LETECH BUDE VE VLÁDĚ?DOBA RESTITUCÍ JE VYPOČTENA NA 30 LET!ZA 4 ROKY BUDE TŘEBA KDU-ČSL VEDOUCÍ SILOU S JINOU PRAVICOVOU STRANOU.POTOM TTO CELÉ OPĚT ZMĚNÍ VE PROSPĚCH CÍRKVÍ SE ZPĚTNOU PLATNOSTÍ.Když tedy ČSSD neuznává zákony vlády minulé,proč by měly vlády budoucí uznávat usnesení ČSSD?

0 0
možnosti

A. Lisovský

28. 3. 2014 16:57
Ach ta dojemná starost!

A když je nejhůř, tak i nejzavilejší soudruzi vědí, kde je církevní nemocnice a hospic.

0 0
možnosti

M. Komárek

28. 3. 2014 15:48
Problémem restitucí je především závist.

Vše ostatní je podružné ...

0 0
možnosti

J. Holič

28. 3. 2014 16:02
Re: Problémem restitucí je především závist.

To také, ale i komunistická propaganda, která se snažila udržovat obraz katolické církve ze středověku. Ne, že by nebylo na současných církvích co kritizovat, ale představa úplatného církevního hodnostáře se zlatými prsteny (na kterou tak moc hrála ČSSD) je nesmyslná, ale v mnoha lidech hodně zakořeněná.

0 0
možnosti

J. Holič

28. 3. 2014 15:16
Zeman je vedle...

To vůbec není hlavní. Zeman prostě ukázal, jaký je jeho pojetí toho co je a není správné. Pokud je vracení ukradeného správné a výše finanční kompenzace byla správně stanovená, má být vše podle zákonů a dohod provedené a to, co s penězi církev udělá, je irelevantní. Copak se morálnost vracení kradeného měří podle toho, jak majitel se svým majetkem naloží? A ty úvahy o tom, kolik má církev dát na dobročinnost jsou naprosto mimo mísu. Církve už teď věnují nemálo prostředků na provoz své charitativní činnosti, což mohou jen proto, že stát platí církve. Cílem státu přeci není to, aby církve veškerý získaný majetek propálily na peníze a poslaly je na dobročinnost. Církve musí v první řadě nemovitosti využít a peníze investovat, aby si tak mohly zajistit TRVALÝ přísun financí pro pokračování své činnosti (vč. charity). Takže kdyby jim někdo nařídil, že mají X % dát na charitu, mohlo by se stát, že by za pár let na její provoz už neměly ani korunu.Takže i proto je nutné to nechat na církvích.

0 0
možnosti

28. 3. 2014 17:18
Re: Zeman je vedle...

souhlas s vámi i ostatními kteří na váš příspěvek reagovali.

0 0
možnosti

28. 3. 2014 13:51
Co je komu do toho,

co si majitel dela se svym majetkem? Cirkev byla odjakziva dobrym hospodarem, tak at nema s. MZ starosti. Zrovna tak Bohous! Byt na jeho miste, tak na sebe moc neupozornuji. Jeho "nahrady" a nalozeni s nimi je i tak dostatecne znamo.

0 0
možnosti

30. 3. 2014 10:55
Re: Co je komu do toho,

Souhlasím !!!!!

0 0
možnosti

28. 3. 2014 13:34
Hlásím se ke zlodějnám svého předchůdce!

ČR je právním nástupcem ČSSR. ČSSR kradla a loupila, ČR je povinna to napravit. Vracím-li okradenému jeho majetek, nemám si co klást podmínky a krafat o tom, že mu něco dávám. Levicový populista z hradu se zase vlísává plebsu.

0 0
možnosti

Z. Standa

31. 3. 2014 7:17
Re: Hlásím se ke zlodějnám svého předchůdce!

To, že katolická církev byla okradena je FAKT.

Je otázka o kolik a kolik sama získala nelegálním způsobem (prodej odpustků nebo sponzoring za odpuštění divných skutků (např. loupení), zisky z křižáckých tažení  apod.). Kde byli za komunistů ti největší křiklouni a zastánci restitucí, nějak jsem postrádal jejich křik. Všichni mí prarodiče byli silně věřící (Katolická církev a Československá Husitská) a nikdo o okradení nemluvil a žili si po svém (a pracovali i pro své společenství).

.

NENÍ NORMÁLNÍ, když od státu získávají nemalé peníze církve, co za komunistů neexistovaly a tudíž nemohly být o nic okradeny.

Pokud Vám připadá toto normální, potom si můžou rodinné klany zakládat svou církev a vyžadovat další miliardy a mohly by oprávněně dospět k pocitu, že když nic nedostanou, tak BYLI OKRADENI . . .

0 0
možnosti