Diskuze
Politici chtějí v Brně zlevnit „šalinkartu“, pouze pro místní. Co na to soud?
Děkujeme za pochopení.
Kolik lidí, kteří v Brně nebydlí, si kupuje šalinkartu?
A proč by to dělali?
Re: Kolik lidí, kteří v Brně nebydlí, si kupuje šalinkartu?
dojíždějící ( vlakem, busem) za prací, studenti, atd... ti si ji kupují. Někteří jako integrovanou, jiní běžnou.
dobrý nápad
pokud by brňáci pochopili, že mají nechat auta doma a cestovat co nejvíc MHD. Sama z Brna nejsem, ale i nám dojíždějícím autem by pomohlo, kdyby aut v Brně bylo na ulicích co nejméně.
veřejná doprava - zdarma
Jediné řešení: veřejná doprava ve městech by měla být zdarma pro všechny, pro místní i pro turisty.
Pokud by jí nemohl rovnou platit stát (ideální, ale asi nemožné), platili by jí obchodníci, prostě místní firmy. Ty by tento náklad mohly promítnou do cen.
Tak by snad i ti šílenci, co pořád jezdí v rámci města autem přestali tuto děsivou věc dělat. Jezdili by jen mafiáni, A ti by se snad časem dali postřílet.
...
Proti myšlence MHD zdarma nic nemám, naopak jsem pro.
Ale šalinou neodstěhujete všechno (a to už jsem stěhoval fošnu, windsurfing, kajak, ... ;) a objíždění více destinací se s MHD dost protáhne - z hodinové záležitosti se může stát výlet na půl dne.
Bezva, ale...
Obávám se, že toto neprojde. Jak tedy soudně, tak i ekonomicky. Ceny paliv, energií jsou takové, jaké jsou, k tomu přičíst veškeré náklady na opravy servis a platy zaměstnanců atd.
Z článku plyne, že by se jednalo jen o město samotné, bez regionální dopravy do něj či z něho. Takže dojíždějící lidé si moc nepomohli. Tam je třeba koupit některé zóny navíc.
Integrovaný systém dopravy je celkem složitý organismus vzájemně propojených a spolupracujících vazeb. Nejde jeden segment systému zvýhodnit vůči jinému. Myslím, že ušetřené peníze by byly vytaženy jen z jiné kapsy, nebo kapsy někoho jiného.
P. Helebrant 375
Re: Bezva, ale...
A proč by to nemělo projít? Když budu mít jako pražák na kartu jízdenku třeba o 5 korun levnější, tak na tom město nemůže prodělat, protože si tu kartu pořídím. Nebudu si pořizovat kartu Pardubic, když tam nebydlím. A když tam přijedu, zaplatím plné jízdné. Když DP oddělí ty, co dojíždí za prací, tak v tom nevidím problém. Klidně zaplatím v "cizím" městě plné jízdné jako návštěvník. Mě to připadá normální, protože mnoho lidí přestane jezdit do práce autem. Tohle není o ekologii, ale o parkování. Kam se člověk podívá je auto, které tam ale v noci není, protože řidič je se svým plechovým miláčkem doma. Je to dobrý nápad, a doufám, že se toho Praha chytne taky.