Diskuze
Německá cyklostezka vydělává stamiliony, česká stokrát méně
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax
No, návratnost
Labská stezka vydělá u nás řekněme 70 miliónů - budiž ... ale komu? Kolik z toho získá investor, ten, kdo výstavbu platil, aby se mu investice navrátila?
Přiznám se, že netuším, kdo je v případě Labské stezky investorem..
Ano, cyklostezky jdou v této formě
vyhozené peníze. Na druhou stranu na tom spousta politických přátel vydělala peníze.
Asi by se melo rozlisovat
mezi cyklostezkou - samostatna stezka pro cyklisty a cyklotrasou - silnice pro auta....
Treba ted je pekna cyklostezka smerem na Stechovice, podel Vltavy. A je videt, ze je o to zajem, a lide radi utrati za pohosteni..
Není divu,
že to takhle vypadá. Například u nás v Plzni nám úřady teď v létě vybudovaly hezkých pár kilometrů cyklostezek. Sprejem. Prostě se na chodníky nastříkalo dopravní značení, tu a tam postavila svislá značka a je to. Plán splněn. Společný provoz chodců a cyklistů v obou směrech na nepříliš širokém chodníku jistě naplní mnoho lidí štěstím. A těch míst, kdy cyklostezka ústí na hlavní silnici nebo je na jedné straně křižovatky vyznačená a na druhé již ne, těch bych našel spoustu.
P. Ritter
Připomínám, že za chaotickou a nekoncepční výstavbu
cyklostezek jsou odpovědné v naprosto převažující míře vlády Mirka Topolánka a Petra Nečase.
Konstatoval to NKÚ už v roce 2012 spolu s tím že odpovědnost nese výlučně ministerstvo dopravy, které v kontrolovaném období řídili postupně Aleš Řebíček (ODS, 9/2006 - 1/2009), Petr Bendl (ODS, 1/2009 - 5/2009), Gustav Slamečka (nestraník, 5/2009 - 7/2010), Vít Bárta (VV, 7/2010 - 4/2011), Radek Šmerda (nestraník, 4/2011 - 7/2011) a Pavel Dobeš (VV, 7/2011 - 2012).
Nález NKÚ o neefektivním vynakládání peněz na cyklostezky :
P. Ritter
Doufám že se najde aspoň pár rozumných diskutérů
kteří pochopí, že článek zcela oprávněně kritizuje neschopnost zajistit návratnost a efektivitu nákladů na cyklostezky.
Cyklostezky nejsou vůbec levná záležitost a protože snad všichni nejsou Dekyský a chápou, že ty cyklostezky jsou už postavené z veřejných peněz a ze strukturálních fondů EU a je proto velmi potřebné, aby se zajistilo, že ty cyklostezky budou mít nejenom krátkou návratnost, ale začnou i vydělávat. Je třeba si také uvědomit, že stavbou cyklostezky to nekončí, i ona bude potřebovat údržbu a ta něco stojí.
Když už se cyklostezky postavily a stálo to mnoho milionů, tak by snad bylo záhodno řešit otázku jejich využítí a ziskovosti, Cena 1m2 cyklostezky není malá, stojí od cca 600 do cca 2000 Kč a k tomu se musí připočítat řada dalších nemalých nákladů V zahraničí to chápou a dokážou cyklostezky zefektivnit proč by to nešlo u nás?
http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/10/co-ovlivnuje-cenu-cyklostezky.htm
V. Getz
Re: Doufám že se najde aspoň pár rozumných diskutérů
ať nevydělávají ale ať jsou kvalitní a vydrží aspoň 10 let bez oprav
P. Ritter
Je zajímavé, kolik pobouření dokáže vyvolat u diskutérů
konstatování, že CYKLOSTEZKY budované z peněz daňových poplatníků a evropských dotací v NĚMECKU VYDĚLÁVAJÍ A V ČESKU NEVYDĚLÁVAJÍ:
Zřejmě se v řadě Čechů už od Klausových dob zakořenilo přesvědčení, že veřejné investice musejí být ztrátové a nevýdělečné, jinak to není správný kapitalismus.
A to je se vším ...
v tom našem kocourkově !! Když jiní jsou již vyspalí, tak my se teprve probouzíme !!!
I. Dekyský
PR článek
jak vyšitý. Auto*mat bude mít radost, ostatní (tedy drtivá většina) méně, holt to zase zacálujeme ze svého a to nejen kamarádům paní Pálkové z Katedry cestovního ruchu. Paní Jarolímkovou upřimně lituji, oni dokonce dělají výzkumy "v rámci práce". No to mě podrž :-)
K. Lažnovský
Pěst na oko.
Nejlepší je projet kolem ruin na Labském nábřeží v Děčíně, přes ještě zdevastovanějších Dolní Žleb (přiotrávit se jídlem v penzionu Piccolo nebo si dát pivo v nějaké zaplivané, začazené putice) a po dalších 20 km najednou dojet do civilizace v Bad Schandau.
Neuvěřitelné. Na české straně hnus, špína, tzv. čeští podnikatelé a tam v NDR krásná civilizace.
V. Getz
Re: Pěst na oko.
tak se najezte zalevno v Děčíně a ne pár kilometrů za ním, navíc v Německu ty ceny budou trojnásobné ..