Diskuze
Zatáhl jsem za špatnou páku, řekl pilot. Po zřícení letadla zemřelo 43 lidí
Děkujeme za pochopení.
Š. Apolen
Kdybyste uvažoval "Švejku " , dospěl byste k tomu, že zatáhnout za špatnou páku, můžete bez ohledu na typ letadla. Zrovna tak v Jaroslavli šlapal pilot na špatný pedál. Navíc, chtěli odstartovat, když už dávno přejeli V1 ! V1 je sice rychlost, po jejímž dosažení buď musí s letadlem stoupat, nebo okamžitě brzdit. Je ovšem také na ranveji značka, která vyznačuje místo, kdy by se mělo letadlo nejpozději odlepit od země.
J. Václav 261
Chyba letadla, člověk může selhat. Motor by se něměl nechat vypnout náhodně. Pamatuji, když začaly zamykací volanty, jak si šetřílkové vypínající motor z kopce zamykali volant.
Jirko, který blbec by při vypínání motoru aby ušetřil ještě vytahoval klíčky ze spínací skříňky.Víš on ten volant se zamkne jedině v případě že vytáhneš klíček ze spínací skříňky.Ale to ty jako zkušený řidič určitě víš
O. Schejbal
Letecká doprava je jasně nejbezpečnější. Kolik lidí se za rok na světě zabije na silnicích, to Lidovky neuvádějí, byl by to velký násobek. Media však více přitahují letecké katastrofy.
Musi se to brat kolik lidi se prepravuje na silnicich a jake procento z toho mnozstvi za to zaplati zivotem. A pak to same pro leteckou dopravu.
Ale i pak je zrejme velky rozdil, kdyz se vezme kolik z tech umrti je osob, ktere havarii zavinily. U letecke dopravy mate relativne malo osob na vinne, ale mnoho nevinnych. Na jednoho pilota prichazi desitky a i stovky nevinnych pasazeru, na silnicich je to od jedne a maximalne do nekolika nevinnych obeti na jedoho vinneho, u autobusu jsou to jen desitky nevinnych na jednoho vinneho... Nerikam ze je letectvi na tom hure, ale nejde jen o proste pocty, statistiku, ale o hruznost te veci, v letadle muzete vedet cele minuty i dele, ze je vas zivot spocitany. To se na silnicich prakticky nedeje, je to humannejsi smrt, kdyz to tak reknu.