Diskuze
Maturita z matematiky bude přes odpor lidovců i na většině odborných škol
Děkujeme za pochopení.
R. Hanuš
Neustále se (správně) omílá, že můžeme přežít jen jako technologická špičkas špičkovým výzkumem. Jenže, bez ohledu o jaký se jedná obor, jazykemtechnologického výzkumu je matematika. Pokud neoblíbenou matematiku zredukujemena volitelný předmět pro pár nadšenců, můžeme na technologickou špičkuzapomenout. A to jsem opravdu zvědavý, kdo si v zahraničí najme všechny ty našeprávníky, kunsthistoriky, politology, úředníky, filosofy, herce a režiséry,prodavače atd. aby nám vydělali na všechno to zboží co dovážíme, když jsmesoběstační jen ve výrobě elektrické energie.
Na Západě si nechali zničit školství tím, že bylo nepřípustné aby místní měli jedničky a dvojky a přistěhovalci 4 a 5tky. Takže zavedli to, že totálně snížili úroveň výuky a dosáhli cíle, kdy jsou všechny děti na stejně nízké úrovni. Ovšem to mělo za násladek, že Západ se bez inženýrů z Asie potažmo východní Evropy neobejde, nemají vlastní lidi.
Je to blbost. Nechal bych to na SŠ. VŠ by si pak při přijímačkách stanovila chtějí-li maturanta bez matematiky či z matematikou.
To je blbost...SŠ jsou financovány podle počtu studentů, kdyby to bylo na nich, tak se maturuje z tělocviku, nebo hraní počítačových her...
Vsadím se, že za pár let se dopracují k orgainzaci školství jako za komunistů, protože nejsou jako oni a musí se 30 let přesvědčovat o své neschopnosti. Ale 30 ? Raději ne ! :-)
J. Řezák
Gymnázia mají poskytovat vzdělání co nejirší, aby absolvent mohl bez problémů pokračovat na jakékoliv vysoké škole. Proto maturita má být: 1. předmět (+písemka) = čeština, 2. předmět (+písemka) = matematika NEBO cizí jazyk, 3. a 4. předmět volitelný dle zájmu studenta (bez písemky). Takhle například právník, linguista, kunsthistorik bude ztrácet čas integrály, analytickou geometrií, posloupnostmi a jáneviímcoještě, přičemž v životě užije tak nanejvýš trojčlenku. Pěkná pakárna.
Ne matematika NEBO cizi jazyk, ale matematika A cizi jazyk. Jeden volitelny predmet staci.
A. Alda
Maturita bez matematiky není maturita.
Může to být závěrečná zkouska, učňovská zkouška, absolventská zkouška ... ale rozhodně ne maturita.
Kdo nemá na maturitu z matematiky, není nutně debil, ale rozhodně není způsobilý k dalšímu vysokoškolskému studiu.
J. Řezák
Mám vysokoškolské vzdělání, u maturity jsem počítal derivace a problémy analytické geometrie. V životě jsem to už nepotřeboval, a to jdu za pár měsíců do důchodu. Že bych si v důchodu střihnul z hecu kvadratické rovnice, je nepravděpodobné.
Matematika je součástí všeobecného vzdělání a měla by být na všech středních školách. Mimo jiné vychovává k logickému myšlení které nyní spoustě lidí chybí. Samozřejmě, že by počet hodin týdenní výuky a rozsah zkoušky měl být odlišný podle druhu školy. Derivace a integrály jistě potřebovat nebude většina lidí v navazujících vysokých školách či v praxi.
A. Alda
Derivace a integrály nepotřebuje v životě skoro nikdo.
Ale přesto by každý, kdo se chce pyšnit vysokoškolským titulem, měl vědět, co to je. A pamatovat si, jak to v nějaké příručce najít, bude-li na to tázán. Stejně jako každý vysokoškolák libovolného oboru má vědět, co je to buňka, co je to polymer, co jsou rázy a jak se provádí větný rozbor. A co bylo před současným režimem a před tím režimem a ještě před tím režimem...
Kdo se chce živit jako řemeslník, vědět to nemusí. Bude-li to vědět, bude to k jeho dobru a bude ho to "šlechtit", ale rozhodně bych to po něm nepožadoval. Ovšem když někdo, kdo se prohlašuje být vysokoškolsky vzdělaným, netuší, co je integrace a derivace, je ne jen k smíchu, ale i k pláči. A s ním i ta vysoká škola, co mu dala diplom.
D. Stirský
Matematika patří ke všeobecnému vzdělání. Stejně jako skladník ve šroubárně by měl znát Vergilia. TV celebrity se chlubí, jak jsou blbé na matiku a Kain u toho vesele kvíká. Jenže tatáž celebrita by netvrdila, že nikdy nepochopila, kdy psát i a kdy y. Napsat mítina či abijste se považuje za neodpustitelné, ale bude-li někdo tvrdit, že x na druhou = x + x, je to ok. Matika nás má naučit především logicky myslet, má nás naučit systému, řádu. A o to jde. Ano, většina z nás vystačí se základními úkony, procenty a nějakým tím indexem, to je pravda. Ale to neznamená, že bychom se měli učit jen sčítat a malou násobilku.
souhlas. Dnes je naopak bohužel časté, že se lidé chlubí jak NEUMÍ počítat, smějí se své neznalosti gramatiky ... .
On je také problém, že teď "nám", velice často vládnou lidé co vystudovali různé nesmyslné humanitní obory, co řeší jestli se má říkat matka nebo těhotná osoba, a tito lidé se samozřejmě matematiky děsí. Protože už jen jednoduchá matematika vyvrací jeich mýty jako že Evropa může spasit celý zaostalý svět, že migranti nemohou za vyšší počet trestných činů, že Česko potřebuje 80 neziskovek zabývajících se soc.bydlením ... .
K. Jež 888
Souhlas. Ovšem ta maturita bez matematiky musí mít nějakou úroveň !!!! Tzn. že když přijdu na úřad, kde bude úředníka dělat nadúředníkův potomek, bude mít maturitu ze sociologie třeba, tak že na mě nebude hýkat oslí řečí neznaje procenta a nevědouc, kde se nachází !!!!!
J. Řezák
Naprostá pravda. I ten nadúředníkův potomek musí vědět, že přechodník přítomný mužského rodu není nevědouc, ale nevěda. Jedině snad, použiv tento chybný tvar, jste chtěl naznačit, že tam sedí většinou baby.
D. Stirský
Na bráně Platónovy Akademie v Athénách byl nápis: "Nevstupuj nikdo, kdo neznáš matematiku. " Potíž je ovšem v tom, že není dostatek kvalitních učitelů matematiky a sám jsem občas zažíval i takové, kteří si na slabších vybíjeli svůj mindrák. A málokdy nám vysvětlili, k čemu je to či ono, co jsme zrovna probírali, dobré v praxi.