Středa 1. května 2024, Svátek práce
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dva měsíce na dvě procenta. USA tlačí na vyšší výdaje na obranu členů NATO

Severoatlantická aliance se by podle svého generálního tajemníka Jense Stoltenberga měla do svého květnového summitu shodnout na konkrétní podobě národních plánů, které by členským zemím měly pomoci zvýšit jejich obranné výdaje na domluvená dvě procenta hrubého domácího produktu (HDP).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. 4. 2017 23:17

Členstvo v NATO, to nie je nič dobré. Veľmi radi nesplníme túto podmienku prispievania na chod NATO.

Američania radi klamú, že členstvo iných krajín v NATO je pre nich (finančná) záťaž. Nie je to tak, pretože si dávajú platiť za fiktívnu ochranu. Je to vzťah výpalníka k majiteľovi reštaurácie.

Sú dve riešenia situácie: Výpalník (z USA) odstúpi ústami D. Trumpa od "ochrany" štátu XY. Alebo onen výpalník chce vyššie poplatky za ochranu. A štát XY (vydieraný majiteľ) nech platí viac.

0 0
možnosti

2. 4. 2017 6:15

Přesně. Přitom ten výpalník sám to nebezpečí aktivně vytváří.

0 0
možnosti

P. Boko

1. 4. 2017 17:30

USA dávají NATO nesplnitelné úkoly. Budou důvodem ke změně vedení.

0 0
možnosti

E. Erat

2. 4. 2017 0:45

USA nikomu nedávají nesplnitelné úkoly. USA pouze pod novým, konečně zdravým vedením chtějí, aby členské státy NATO plnily to co k čemu se zavázaly. Jo, bude to chtít omezit platby tzv. matkám samoživitelkám, neplatit alimenty za nezodpovědné rodiče . A podobně. Prachy jsou, akorát je třeba je směřovat k obraně vlasti. A ne je vyhazovat k lidem, kteří pro vlast zatím nic kloudného neudělali.

0 0
možnosti

1. 4. 2017 2:30

Konecne snad nekdo donuti Evropu, aby na svoji obranu take platila, a kdyz ne, ven z NATO. Kolik procent z rozpoctu vubec platila CSSR pred 89 rokem? A to byla armada dosti velika, ne jako dnes, hejno zbojnosu, par tanku a jeste mene letadel. Zato spoustu generalu a plukovniku.

0 0
možnosti

E. Erat

1. 4. 2017 9:08

Máte pravdu. Kolik ČSSR platila na armádu před rokem 89 nevím. Asi, to byly obrovské peníze. Armáda měla v té době cca 200 tis. mužů, žen bylo pomálu. Ovšem co je tragické, že v roce 89 bylo zadlužení ČSSR 19 miliard dolarů. A to nepočítám to, že nám SSSR a ostatní státy RVHP také dlužily, v podstatě nevymahatelně. Když bych to přepočetl na dnešní cenovou úroveň, tedy x 20. Tak by zadlužení ČSR bylo cca 400 miliard dolarů. A to mluvím o celé ČSR, tedy i ze Slovenskem. Leč, dnes je zadlužení ČR cca 1,6-7 biliónů dolarů. Takže je někde chyba. Možná kdyby komouši se tak zadlužovali, aby zvedli životní úroveň obyvatel, tak by byli stále u vesla.

0 0
možnosti

31. 3. 2017 22:23

Ti blbci si myslí, že to jejich blekotání čtu! Cha cha!

0 0
možnosti

E. Erat

31. 3. 2017 23:21

Ano, tím jste prokázal definitivně, že jste blázen. Ten si také vystačí sám ze sebou, nebo možná ve vašem případě se starou maminkou, ta uspokuje jeho potřeby,že. Macronisto.

0 0
možnosti

31. 3. 2017 21:07

Dokud se Rusko nestane demokratickou zemí srovnatelnou s Kanadou, která by pro ně mohla být docela dobrým cílovým vzorem, a přestane harašit svou imperiální rozpínavostí, bude NATO potřeba. Zajímavou otázkou je, proč právě Kanada s podobným situováním, rozlohou, nerostným bohatstvím a strategickým významem nemá z domnělého imperialismu USA strach. Asi proto, že si jej uměle nevyrábí, protože nemá zapotřebí zastírat své vnitřní problémy a odvádět pozornost obyvatelstva k nesmyslným chimérám a strachu z nějakého napadení. Až bude Rusko demokratické a bude se chovat na mezinárodním fóru jako Kanada, stane se i otevřeným členem vojenského paktu, který bude moci být mnohem menším než je dnešní NATO. A kdyby se Čína - cituji Top Gear - "zbavila komunismusu", pak už by partnerství zemí USA - EU - Rusko - Čína mohlo znamenat opravdovou jistotu mírového života. Ale to chce čas - obě země by musely dohnat historický vývoj ztracených let pod komunistickou totalitou.

0 0
možnosti

E. Erat

31. 3. 2017 21:16

Gerontofile, demokracie je vládou většiny. Tedy lůzy. Taková byla i Francouzská revoluce, VŘSR. A v těchto velkých zemích nemůže vládnout lůza, to by vedlo k občanským a náboženským válkám. Takže je potřeba osvícený diktátor jako je Vladimír, Vladimírovič a čínský president. Jinak by lůza z těchto zemí zaplavila Evropu.

0 0
možnosti

31. 3. 2017 20:44

Bohužel je nutno držet krok se zbrojní iniciativou Číny a Ruska. Vždy lepší je být zbytečně vyzbrojen, než beze zbraní bezmocným!

0 0
možnosti

31. 3. 2017 22:19

Krok se drží VEDLE sebe. Ne sto kilometrů napřed. A to přesně dělají Státy.

0 0
možnosti

31. 3. 2017 20:10

Němci mají obrovské dilema. Buď kývnou Američanům na úchylné zbrojení a narvou do nich ročně dalších 30 miliard Eur. Nebo to neudělají a Američané jim nasolí pokutu vůči Deutsche Bank na podobnou částku za údajné machinace v roce 2012, které stále nejsou (šikovně) dořešeny. Němci bolestně zvažují, co je pro ně lepší. Doufejme, že v nich zvítězí mírumilovnost a hrdost a zbrojení odmítnou. I když nebudou po zuby ozbrojeni a penízky jim utečou jen tak.

0 0
možnosti

J. Novotný 046

31. 3. 2017 20:22

Doufejme, že nelžou a nejsou tak vypočítaví a vyčůraní jako ty :-)

0 0
možnosti

31. 3. 2017 19:51

Hloupé, nesmyslné americké zbrojící šílenství by mohlo konečně Evropu sjednotit nad jejím odmítnutím. EU měla přece původně úplně jiný, pozitivní étos, než válečné šílenství proti Rusku, které se jen nezbytně chrání protiruského extrémismu ...

0 0
možnosti

31. 3. 2017 19:48

Pochopí už konečně všichmu, že celá to protiruská paranoia a ukrofašistické dobrodružství vzniklo celé jen PROTO ? Aby Američané prodali více zbraní !!! Kolik ještě, NATOblbi, potřebujete důkazů ?

0 0
možnosti

J. Novotný 046

31. 3. 2017 19:56

Pro tvoji připomínku: na zvyšování výdajů tlačí hlavně Trump, kterého sis děsně přál. Asi jako si děsně přát zdravý život s alkoholikem:-)

0 0
možnosti

31. 3. 2017 19:17

Na obranu pred USA nemohou 2 % stacit.

0 0
možnosti

31. 3. 2017 19:36

Vaše drahá ruská vlast dává skoro 4 procenta.

0 0
možnosti